یک ادعای جالب؛ آیفون 14 مینی هم راهی بازار می شود!

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

راهنماتو- طبق شایعات بسیار معتبر اپل در ماه سپتامبر آینده جدیدترین آیفون های خود از سری iPhone 14 را معرفی خواهد کرد. اغلب این شایعات تاکنون مدعی بودند که اپل در سال 2022 نسخه مینی آیفون را معرفی نخواهد کرد و آیفون 13 مینی آخرین نسخه مینی آیفون خواهد بود اما یک گزارش جدید و البته جالب توجه، تمام این شایعات را در هم می ریزد.

بر اساس گزارش وبسایت فناوری 91mobiles، ایوان بلاس، یکی از مشهورترین افشاگران دنیای فناوری، با اتکا به منابع خود در کانال های خرده فروشی اپل متوجه شده که این شرکت در رویداد رسمی ماه آینده میلادی خود هفت آیفون و آی‌پد را معرفی خواهد کرد که شامل؛ آیفون 14 مینی، آیفون 14 استاندارد، آیفون 14 پرو، آیفون 14 پرو مکس و سه آیپد جدید می شود.  

طبق گزارش‌ها قرار است این دستگاه‌ها در تاریخ 7 سپتامبر در اپل پارک در کالیفرنیا معرفی شوند و از 16 سپتامبر، انتظار می‌رود این 7 دستگاه در اولین موج کشورهایی که در چرخه راه‌اندازی سالانه اپل قرار دارند، به مشتریان عرضه شوند. در این میان خبر عرضه آیفون 14 مینی غافلگیرکننده است زیرا اطلاعات و شایعات قبلی نشان می‌داد که اپل آیفون 14 مینی را به نفع آیفون 14 مکس (یا آیفون 14 پلاس) کنار خواهد گذاشت. علت این امر نیز فروش نسبتاً ضعیف آیفون 13 مینی در مقایسه با برادران صفحه نمایش بزرگتر خود، مانند آیفون 13 و آیفون 13 پرو مکس، عنوان شده است.

در مورد جزئیات دیگر، پیش از این شایعه شده بود که تنها آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس جدید دارای آخرین پردازنده موبایل اپل A16 Bionic خواهند بود، در حالی که سایر مدل های آیفون 14 تنها از تراشه A15 Bionic استفاده خواهند کرد که اکنون در سری آیفون 13 اپل دیده می شود.

در مورد آیپدها، هر دو مدل آیپد پرو 12.9 اینچی و 11 اینچی برای سال 2022 قرار است دارای جدیدترین تراشه سیلیکونی M2 اپل، در کنار نمایشگرهای مینی ال ای دی پیشرفته باشند که در حال حاضر تنها تبلت های موجود در بازار هستند که دارای مینی صفحه هستند. در همین حال، نمایشگرهای LED نسل دهم آی‌پد سطح پایه نیز در حال طراحی مجدد است که در آن دکمه هوم از بین رفته و امکان تجربه یک تبلت تقریباً بدون حاشیه را فراهم می‌کند، زیرا اکنون بسیار به به iPad Air و iPad Pro با زبان طراحی مدرن اپل نزدیک می شود.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها