راهنماتو- اینستاگرام اکنون به کاربران اجازه میدهد تا پستها یا ریلزها را از طریق یک کد QR به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، کاربران همچنین می توانند یک لوکیشن با کد QR را از طریق نقشه قابل جستجو آن به اشتراک بگذارند. اگرچه کاربران معمولاً به اشتراکگذاری پستها از طریق پیامهای مستقیم یا URL در اینستاگرام عادت کرده اند، اما مسئولان این پیام رسان می گویند کدهای QR میتوانند در فعالیتهای بازاریابی و معرفی مشاغل بسیار موثرتر باشند.
برای استفاده از این قابلیت، کاربر می تواند به هنگام اشتراک گذاری یک پست، ریل یا لوکیشن، علامت سه نقطه در قست بالا و سمت راست پست موردنظر را انتخاب کرده و سپس بر روی QR Code ضربه بزند. از طرف دیگر، در وب، کاربران میتوانند «/qr» را به URL پست اضافه کنند تا یک کد QR ایجاد کنند. شایان ذکر است که اینستاگرام چند سالی است که قابلیت اشتراک گذاری پروفایل ها از طریق کدهای QR را دارد. اما این اولین بار است که این شرکت چنین گزینه ای را برای پست های فردی منتشر می کند.
یکی از سخنگویان متا در این خصوص به وبسایت فناوری TechCrunch گفت: «برای سهولت در اشتراکگذاری محتوای خاص برای افراد و مشاغل، ما اخیراً توانایی ایجاد کدهای QR برای پروفایلها، برچسبها، مکانها، ریلزها و موارد دیگر را راهاندازی کردیم.» با این همه، هنوز مشخص نیست که آیا ویژگی اشتراکگذاری کد QR برای همه کاربران در سراسر جهان در حال اجراست یا خیر.
متا معتقد است که این قابلیت جدید در اینستاگرام می تواند برای مثال به هنرمندان کمک کند تا آثار بعدی یا فعلی خود را به مخاطبان و علاقمندان معرفی کنند یا اینکه رستوران ها با چاپ چنین کدهایی، محیط و غذاهای جدید خود را به کاربران نشان دهند. فروشندگان نیز میتوانند از طریق کدهای QR خریداران را به سمت پستهای مربوط به محصولات مختلف خود سوق دهند. جالب توجه است که بدانید اخیراً استارت آپ به نام Batch توانسته از طریق همین کدهای QR سرعت فروش را بالاتر ببرد.
در ماه جولای نیز گوگل گزارشی منتشر کرد که نشان می دهد مکان یابی از طریق دو پلتفرم تیک تاک و اینستاگرام افزایش چشمگیری در میان کاربران جوان آمریکایی یافته است. بر همین اساس کدهای QR قابل اشتراکگذاری می تواند نقش قابل توجه تری در مکان یابی اینستاگرام، به ویژه در خصوص جستجوی رستورانها و مکانهای دیدنی ایفا کند.
دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها