عینک هوشمند لنوو Glasses T1؛ یک نمایشگر ثانویه برای گوشی و رایانه

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.4 دقیقه

راهنماتو- بسیاری از شرکت‌ها روی عینک‌های واقعیت افزوده کار می‌کنند و شرکت‌هایی مانند OPPO و TCL در حال حاضر محصولی در این دسته روانه بازار کرده اند. در یک دسته مشابه، شرکت لنوو نیز اخیراً از یک عینک نمایشگر با نام Lenovo Glasses T1 در نمایشگاه فناوری IFA برلین رونمایی کرده است.

محصول جدید معرفی ‌شده لنوو مجهز به واقعیت افزوده نیست، اما به عنوان یک نمایشگر ثانویه برای رایانه‌ها و گوشی‌های هوشمند عمل می‌کند. این دستگاه مجهز به صفحه نمایش Micro-OLED با کنتراست بالا، با وضوح صفحه نمایش فول اچ دی 1920 در 1080 پیکسل است. هر یک از چشم ها دارای یک نمایشگر خواهند بود که با بلندگوهای داخلی دارای گواهینامه TUV Low Blue Light همراه هستند. این شرکت همچنین می گوید که گزینه ای برای انتخاب لنزهای سفارشی وجود دارد.

برخلاف عینک ThinkReality لنوو که برای کاربران سازمانی راه اندازی شده است، هیچ محاسباتی روی این عینک جدید انجام نمی شود. این بدان معناست که هیچ ردیابی دست یا سایر ویژگی‌های مشابه وجود ندارد و همه چیز توسط دستگاهی که عینک را به آن وصل می‌کنید کنترل می‌شود.

عینک Lenovo Glasses T1 دارای اتصال USB-C است که به آن امکان می دهد با طیف گسترده ای از دستگاه ها از جمله گوشی های هوشمند ویندوز، مک و اندروید کار کند. این شرکت همچنین دارای یک آداپتور لایتنینگ برای اتصال به آیفون است.

این شرکت هنوز قیمت و بازارهایی را که این عینک هوشمند بدانها راه خواهد یافت را اعلام نکرده، اما تایید شده است که Lenovo Glasses T1 اواخر امسال در بازار چین به فروش می رسد و از سال آینده در مناطق دیگری نیز در دسترس خواهد بود.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها