USB4 نسخه 2.0 با پهنای باند 80 گیگابیت بر ثانیه معرفی شد

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.1 دقیقه

راهنماتو- گروه پروموتر USB به تازگی استاندارد جدید USB4 نسخه 2.0 را معرفی کرده است که سرعت انتقال تا 80 گیگابیت در ثانیه را امکان پذیر می کند که دو برابر سریعتر از نسخه قبلی همان استاندارد است.

سازندگان این محصول می گویند کابل‌های فعال جدید Type-C با سرعت ۸۰ گیگابیت بر ثانیه سازگار هستند، بنابراین می‌توانید از آن‌ها با کانکتورهایی استفاده کنید که از USB4 1.0، USB 3.2، USB 2.0 و Thunderbolt 3 پشتیبانی می‌کنند و بالعکس کابل‌های USB-C قدیمی‌تر نیز روی پورت‌های USB4 نسخه 2.0 کار می‌کنند، اگرچه نمی توانند همان سرعت بالا را ارائه دهند.

بزرگترین مزیت سیستم جدید این است که آن را می توان با نمایشگرها، فضای ذخیره سازی و هاب ها و داک های با کارایی بالا مورد استفاده قرار داد. با پهنای باند 80 گیگابیت در ثانیه، ممکن است بتوانید یک GPU خارجی را به لپ تاپ متصل کنید و تجربه بازی مانند دسکتاپ را با اندکی تفاوت تجربه کنید. علاوه بر این، استاندارد جدید به خوبی با آخرین نسخه های DisplayPort و PCIe کار می کند.

متأسفانه تاکنون جزئیات بیشتری درباره USB4 نسخه 2.0 منتشر نشده است اما گفته می شود جزئیات بیشتر در مورد این سیستم جدید در کنفرانس USB Developer Days 2022 در اول نوامبر به اشتراک گذاشته خواهد شد.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها