هفت دلیل ضرورت استفاده از هود در آشپزخانه

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۱ دی ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 3.3 دقیقه

راهنماتو- در حالی که هود به عنوان یکی از لوازم اصلی آشپزخانه به شمار می رود، اما اغلب توسط بسیاری از افراد نادیده گرفته می شود. این فن برقی که در بالای اجاق گاز شما قرار می‌گیرد، وظیفه از بین بردن بوهای نامطبوع، چربی و رطوبت آشپزخانه را در حین آشپزی برعهده دارد. شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که هود را یک وسیله ضروری آشپزخانه ندانید. در این مطلب قصد داریم به بررسی هفت دلیل ضرورت استفاده از هود در آشپزخانه بپردازیم:

1- بهبود کیفیت هوا

هود آشپزخانه مسئول بهبود کیفیت هوای آشپزخانه شماست. این دستگاه در حین استخراج هوا، آلاینده ها را نیز از بین برده و هوا را خوشبو می کند. استفاده منظم از هود به خوشبو کردن هوا و از بین بردن آلایندگی ها کمک زیادی می کند. با این کار از رشد باکتری ها یا جذب آفات ناخواسته حاصل از باقی ماندن زباله ها، پسماندها و چربی ها جلوگیری خواهید کرد. علاوه بر این، پخت و پز در دمای بالا سبب ایجاد سطوح بالایی از دود و بخار می شود؛ این دود و بخار در نهایت بر روی سطوح نرم باقی مانده و تنفس شما را دچار مشکل می کند. این بخارها به ویژه برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی بسیار مضر است. هود به جلوگیری از مسمومیت با مونوکسید کربن کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که سطوح بالای مونوکسید کربن در آشپزخانه ها به دلیل استفاده نکردن از هود در حین روشن کردن اجاق گاز است.

2- حفاظت از لوازم آشپزخانه

اگر به سالم نگه داشتن لوازم آشپزخانه خود علاقه دارید، هود یکی از ابزارهای ضروری شما برای این کار خواهد بود. این دستگاه با به دام انداختن چربی و سایر بقایای حاصل از پخت و پز، از باقی ماندن آنها بر روی کابینت و سرامیک جلوگیری می کند. پاک کردن چربی کابینت ها را هیچ کس دوست ندارد. علاوه بر این، استفاده بیش از حد از پاک کننده ها می تواند منجر به تغییر رنگ و آسیب رسیدن به کابینت یا سایر اجزاء آشپزخانه شود. استفاده منظم از هود می تواند تا حد زیادی از این اتفاق جلوگیری کند.

3- کاهش سطح دود و بخار

دود و بخار حاصل از پخت و پز آشپزخانه را به مکانی ناراحت کننده برای غذا خوردن تبدیل می کند. هیچ کس دوست ندارد در آشپزخانه ای بخار‌آلود، غذا بخورد. با استفاده از یک هود آشپزخانه می توانید به راحتی این دود و بخارهای آزار دهنده را از بین ببرید.

هود آشپزخانه

4- آشپزی مطمئن

چه هر روز آشپزی کنید و یا هر چند وقت یک بار، احتمالاً از امتحان کردن دستور العمل های جدید آشپزی لذت خواهید برد. با یک هود، می‌توانید از بخارپز کردن، سرخ کردن و تهیه هر نوع غذایی لذت ببرید. هود نگرانی شما را از بابت بوهای نامطبوع، دود و کابینت های آلوده راحت خواهد کرد.

5- از بین بردن بوهای نامطبوع

هیچ کس دوست ندارد با بوی همبرگر شام دیشب از خواب بیدار شود. هود با از بین بردن تمام بوهای باقی مانده در خانه از این اتفاق جلوگیری می کند.

6- نور مناسب

وجود یک هود در بالای گاز، نور مناسبی را در حین آشپزی فراهم می کند. این نور چربی ها و آلودگی هایی اجاق گاز که به سختی دیده می شوند را قابل مشاهده کرده و به پاکسازی آنها کمک می کند. بسته به مدل هودی که خریداری می کنید، سطوح و ویژگی های نورپردازی می تواند متفاوت باشد.

7- زیبایی آشپزخانه

هودهای آشپزخانه علاوه بر کاربرد خود، یک محصول شکیل و زیبا برای آشپزخانه شما خواهند بود. هودهای جدید در طرح های متنوعی ارائه می شوند و می توانید مطابق با سلیقه و چیدمان آشپزخانه خود، به راحتی هود مناسب خود را انتخاب کنید. ظاهر زیبای آشپزخانه مطمئنا در فروش خانه نیز تاثیرگذار خواهد بود.

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها