شیائومی 13 لایت به زودی راهی بازار می شود

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۲۱ دی ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.9 دقیقه

گجت نیوز نوشت؛ برای نخستین بار مشخصات فنی گوشی اقتصادی شیائومی ۱۳ لایت – Xiaomi 13 Lite فاش شد که به عرضه محصولی جذاب در آینده‌ای نزدیک اشاره دارد.

ماه گذشته کمپانی شیائومی رسماً از گوشی های جدید شیائومی ۱۳ / ۱۳ پرو رونمایی کرد. علاوه بر این‌ دو، غول چینی گوشی دیگری به نام شیائومی ۱۳ اولترا نیز دارد که با امکاناتی توانمندتر از این دو نسخه عرضه می‌شود. اما حالا اطلاعاتی از چهارمین عضو این خانواده که از قضا ارزان قیمت‌ترین عضو آن نیز هست و شیائومی ۱۳ لایت نام دارد، به بیرون درز کرده است.

مشخصات شیائومی ۱۳‌ لایت

گوشی Xiaomi 13 Lite با کدنام Ziyi در دست توسعه قرار دارد؛‌ دقیقاً همان کدنامی که برای گوشی شیائومی Civi 2 نیز در نظر گرفته شده بود. کنسول گوگل پلی، جایی که این گوشی در آن دیده شده به برخی از مهم‌ترین مشخصات فنی آن اشاره می‌کند. علاوه بر این تصویر کوچکی از پشت و جلوی گوشی را هم به‌نمایش می‌گذارد که طراحی پانچ حول و لبه‌های منحنی نمایشگر آن را نشان می‌دهد. روی پنل پشتی این گوشی یک ماژول دوربین مستطیلی حضور دارد که از سه سنسور دوربین میزبانی می‌کند. نمایشگر این گوشی هم رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی و تراکم پیکسلی ۴۴۰ پیکسل در هر اینچ دارد.

افشای نخستین مشخصات شیائومی 13 لایت

زیر قاب این گوشی، شیائومی ۱۳ لایت از چیپستی با کدنام SM7450 استفاده می‌کند. این کدنام مربوط به چیپست میان‌رده اسنپدراگون ۷ نسل ۱ کوالکام است. این چیپست از چهار هسته ۲.۴ گیگاهرتزی و چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی بهره می‌برد. پردازشگر گرافیکی Adreno 644 نیز آن را همراهی می‌کند. ضمن اینکه ظرفیت رم این گوشی ۸ گیگابایتی است و سیستم عامل اندروید ۱۲ روی آن نصب است.

در حال حاضر این‌ها تمام چیزی است که ما از گوشی Xiaomi 13 Lite می‌دانیم. این محصول قرار است نسل جدید شیائومی ۱۲ لایت باشد. موبایلی که برای نخستین بار در اکتبر سال گذشته با شماره مدل 2210129SG در دیتابیس IMEI دیده شد و به‌نظر می‌رسد که مدل تغییر نام یافته شیائومی Civi 2 باشد.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها