چمدان ها را ببندید! به همین سادگی قدم به جهان مجازی بگذارید

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۲۴ دی ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 5.8 دقیقه

راهنماتو-سالها پیش پدیده ای وجود داشت به نام شهر فرنگ که مردم از دریچه دستگاهی، به تصاویری زل می زدند و تصور می کردند که از این دریچه به جهانی دیگر سفر کرده اند. حالا هدست های واقعیت مجازی همین کار را انجام می دهند و افراد را به سفر مجازی در جهان تکنولوژی می برند.

به گزارش راهنماتو، سفر به دنیای واقعیت مجازی نیازی به کوله پشتی و کفش و کلاه ندارد. تنها کافیست یک هدست واقعیت مجازی خریداری کرده و سفر خود به جهانی شگفت انگیزآغاز کنید. انتخاب یک هدست با کیفیت که قیمت بسیار بالایی هم نداشته باشد، کار ساده ای نیست.در ادامه 5 مدل هدست واقعیت مجازی با کیفیت موجود در بازار ایران را معرفی کرده ام البته اولین مدل مخصوص افرادی است که یا جیب پرپولی دارند یا به حدی عاشق واقعیت مجازی هستند که حاضرند هر هزینه ای در این حوزه را پرداخت کنند:

هدست واقعیت مجازی اکولوس مدل QUEST 2(قیمت حدودی: 23 میلیون تومان)

اکولوس

گران قیمت ترین هدست واقعیت مجازی فهرست من هدست واقعیت محازی اکولوس است. این هدست واقعیت مجازی Oculus Quest 2  نامده می شود و از جنس پلی کربنات ساخته شده است. نمایشگر این هدست واقعیت مجازی دارای دو نمایشگر HDR با رزولوشن 1832×1920 پیکسل است.

این هدست واقعیت مجازی مجهز به سیستم IPD است در نتیجه تصاویر را به دقت مقابل چشمان کاربر قرار می دهد. این نمایشگرها برای بازی فوق العاده مفیدند و تصاویری با نرخ تازه سازی بالا را در مقابل چشمان کاربر قرار می دهند. این هدست کاملا بی سیم است. در بخش سخت افزاری هم با یک هدست ویژه رو  به رو هستیم. در این هدست از چیپست Qualcomm Snapdragon XR2 و 6 گیگابایت رم استفاده شده است.

این هدست دارای شتاب سنج و ژیروسکوپ است و طراحی ارگونومیک و بسیار مناسبی دارد که کمک می کند کاربران حین کار کردن، احساس بهتری داشته باشند. وزن این محصول برابر با ۱۹۰۰ گرم است.

هدست واقعیت مجازی شاینکن مدل G04E(قیمت حدودی: 1 میلیون و چهارصد هزار تومان)

هدست

هدست واقعیت مجازی SHINECON مدل G04E یکی از محبوب ترین هدست های موجود در بازار است. این هدست به علت کیفیت و کارامدی بالا، از سوی بسیاری از کاربران به عنوان هدست برتر انتخاب می شود. این هدست دارای یک صفحه نمایش ۱۶۰ درجه ای است و در نتیجه برای تماشای فیلم ها و انجام بازی ها مناسب است.

این هدست واقعیت مجازی توانایی پخش سه بعدی فیلم ها را نیز دارد. اسپیکرهای این هدست بسیار با کیفیت هستند و تجربه جذابی از بازی یا تماشای فیلم را در اختیار مخاطبان می گذارد. همچنین این هدست دارای لنزهای آبی است واز چشمان مخاطب در برابر استفاده مداوم حفاظت می کند.

ارگونومی این هدست بسیار قوی است و به شیوه ای طراحی شده که به راحتی با چهره های مختلف سازگاری پیدا می کند.این هدست از گوشی های اندازه ۴.۷ اینچی تا ۶ اینچی پشتیبانی می کند.

هدست واقعیت مجازی سامسونگ مدل Oculus 2017(قیمت حدودی: 1 میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان)

سامسونگ

سومین گزینه در بهرست من باز هم از برند سامسونگ است. این هدست واقعیت مجازی را می توان یک هدست کاملا مقرون به صرفه(در مقایسه با همتایانش) ارزیابی کرد. درست است که بسیاری از هدست های دیگر در بازار وجود دارند که قیمت بسیار پایین تری دارند، اما این هدست واقعیت مجازی با طراحی مناسب و ارگونومیک خود مانع از فشار به چشم می شود.

یکی دیگر از ویژگی های مثبت این هدست واقعیت مجازی، وجود کنترلر آن است. اگر برای شما سوال شده که کاربرد این کنترلر چیست: این کنترل به سنسورهای حرکتی مجهز شده و دارای کلیدهای فیزیکی است و می توان با کمک کنترلر، محتوای پخش شده در هدست را نیز کنترل کرد. وزن این هدست ۳۴۵ گرم است.

این هدست واقعیت مجازی دارای حسگرهای ژیروسکوپ، مجاورت قابلیت اتصال به گوشی موبایل از طریق USB Type-C و Micro USB است.

هدست واقعیت مجازی شاینکن مدل G13(قیمت حدودی: 780 هزار تومان)

واقعیت مجازی

عینک واقعیت مجازی شاینکن G13با جنس بدنه پلاستیکی وارد بازار شده است و وزن بسیار سبک و سیصد گرمی آن باعث شده است که استفاده از آن برای افرادیکه به وزن بالای هدست حساس هستند بسیار راحت باشد.  دور عینک، چرمی است و در نتیجه کمترین فشار را به چشم کاربر وارد می کند و با استفاده طولانی کاربران را خسته نمی کند.

لنزهای G13، کیفیت HD را به کاربران ارائه می دهند. نکته مثبت درباره لنزها این که، لنزها از طریق دکمه های روی هدست قابلیت حرکت به عقب-جلو و چپ-راست را دارند تا کاملا متناسب با چشم های کاربران فیکس شوند و از خستگی چشم ها، جلوگیری کنند. این هدست با گوشی اندرویدی و آیفون و ویندوز موبایل ها سازگاری دارد. همچنین این گوشی، قابلیت جایگیری موبایل های 4.5 تا 7.2 اینچی را دارد.

اگر به دنبال یک محصول کاملا شناخته شده و با کیفیت هستید و دوست دارید همانطور که از کیفیت محصول لذت می برید به فکر وضعیت جیب خود نیز باشید، این محصول بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

هدست واقعیت مجازی وی آر باکس مدل VR Box 2(قیمت حدودی: 700 هزار تومان)

هدست واقعیت مجازی

این هدست واقعیت مجازی سیصد گرمی، برای انواع گوشی های موبایل ۳.۵ تا ۵.۵ اینچی قابل استفاده است. ریموت کنترل سازگار با سیستم عامل های اندروید ،iOS و PC و قابلیت تنظیم لنزها و فاصله ی کانونی برای ایجاد تصویری واضح تر، از دیگر ویژگی های این محصول است.

این هدست، دارای کش های پهن قابل تنظیم است و شیارهای جانبی برای عبور کابل های شارژ و هنزفری و تهیه هوا دارد. همچنین این هدست واقعیت مجازی امکان انجام بازی به صورت فراگیر و ۳۶۰ درجه را برای کاربران فراهم می کند. این محصول دارای سنسور ژیروسکوپ است و برای مشاهده فیلم های سینمایی سه بعدی گزینه بسیار مناسبی است.

این هدست از انواع گوشی پشتیبانی می کند و از این جهت محصول منعطفی به شمار می آید.  درست است که این هدست ارزان ترین هدست فهرست من است. اما این موضوع اصلا به معنای بی کیفیت بودن و ارزش پایین این هدست نیست.

 

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها