افشای اطلاعات جدید از مشخصات گلکسی زد فولد 5

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۲۶ دی ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.8 دقیقه

دیجیاتو نوشت؛ درحالی‌که کمتر از یک ماه دیگر سری گلکسی S23 معرفی می‌شود، شاهد انتشار شایعات درباره نسل بعدی گوشی‌های تاشو سامسونگ هستیم. طبق گزارشی جدید، کره‌ای‌ها در گلکسی زد فولد 5 از دوربین 108 مگاپیکسلی استفاده خواهند کرد که پیشرفت چشمگیری نسبت به نسل کنونی محسوب می‌شود.

براساس گزارشی که از سوی وب‌سایت تایوانی The Pixel منتشر شده است، سامسونگ احتمالاً برای گلکسی Z Fold 5، دوربین 50 مگاپیکسلی را کنار می‌گذارد و به‌سراغ دوربین 108 مگاپیکسلی می‌رود؛ دوربینی که در گلکسی S22 اولترا استفاده شده است.

بهبود دوربین گلکسی زد فولد 5

ظاهراً استفاده از دوربین 108 مگاپیکسلی باعث افزایش وزن گوشی تاشو بعدی سامسونگ می‌شود و وزن آن را به 275 گرم می‌رساند که بسیار بیشتر از وزن 263 گرمی گلکسی زد فولد 4 است، بنابراین نمی‌توان چندان به این ادعا اعتماد کرد. البته به افزایش رزولوشن دوربین تله‌فوتو هم اشاره شده است که این موضوع هم می‌تواند روی افزایش وزن تأثیر داشته باشد، اما نه به‌اندازه 12 گرم.

افشای اطلاعات جدید از مشخصات گلکسی زد فولد 5

گزارش امروز ادعا می‌کند که سامسونگ از دوربین تله‌فوتو 64 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2 برابری و دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی در گلکسی زد فولد ۵ استفاده خواهد کرد، بااین‌حال به توجه به ارتقای دوربین گلکسی زد فولد 4 در سال گذشته میلادی، تغییر هم‌زمان دو دوربین کمی دور از انتظار به‌نظر می‌رسد.

با وجود اینکه نمی‌توان گزارش اخیر را تأیید کرد و دلایلی برای رد آن وجود دارد، با توجه به اینکه سامسونگ می‌خواهد بیش از پیش روی گوشی‌های تاشو تمرکز کند و البته رقبای جدیدی وارد این بازار شده‌اند، امکان ارتقای دوربین وجود دارد؛ مخصوصاً دوربین اصلی. درحالی‌که گوشی‌های تاشو قیمت بالایی دارند، اما از نظر کیفیت دوربین نمی‌توانند با بهترین‌های بازار رقابت کنند؛ بنابراین شاید کره‌ای‌ها امسال تغییری در این وضعیت ایجاد کنند.

از دیگر ویژگی‌های مورد انتظار گلکسی زد فولد 5 می‌توان به جایگاه مخصوص قلم S Pen و همچنین کاهش چین‌خوردگی نمایشگر با استفاده از لولای جدید اشاره کرد.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها