راهنمای خرید دوربین عکاسی چاپ سریع

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۲۸ دی ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 4.2 دقیقه

راهنماتو-دوربین های عکاسی با قابلیت چاپ سریع را می توان دوربین هایی مناسب برای افرادی دانست که از یک سو علاقه ای به دوربین های تمام دیجیتالی ندارند و از سوی دیگر ذوق چاپ عکس روی کاغذ را هم دارند.

به گزارش راهنماتو، اگر مایلید به سرعت حاصل ععکس هایی را که گرفته اید به شکل چاپ شده ببینید، دوربین های عکاسی چاپ سریع مناسب شما خواهند بود. در ادامه 5 دوربین برتر بازار را برای عکاسی چاپ سریع معرفی کرده ام:

دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم مدل Instax Mini Evo(قیمت حدودی: 8 میلیون تومان)

دوربین فوجی مینی

گران قیمت ترین دوربین عکاسی چاپ سریع در فهرست من، دوربین عکاسی فوجی فیلم است. این دوربین در ابعاد۸۷x۱۲۲.۹x۳۶ میلی متر طراحی شده و وزنی برابر با ۲۸۵ گرم دارد. حداکثر رزولوشن عکس در این دوربین ۲۵۶۰x۱۹۲۰ است. محدوده دیافراگم F۲.۰ و حداقل فاصله فوکوس نرمال۱۰ سانتی متر است.

حالت های فاصله سنجی این دوربین از ۱۰ سانتی‌متر تا بی‌نهایت و حداقل سرعت شاتر۱/۴ ثانیه است. نوع صفحه نمایش این دوربین، TFT و سایز صفحه نمایش۳ اینچی است. دقت صفحه نمایش حدود ۴۶۰,۰۰۰ نقطه است و نوع کارت حافظه microSD / microSDHC است. در بخش حافظه داخلی، ظرفیت ذخیره‌سازی ۴۵ تصویر در حافظه داخلی و ۸۵۰ تصویر به ازای یک گیگابایت حافظه microSD / microSDHCرا شاهد هستیم.

نوع باتری این دوربین لیتیوم یونی است و قابلیت چاپ ۱۰۰ عکس به ازای هر بار شارژر کامل را دارد. مدت زمان شارژ دستگاه ۲ الی ۳ ساعت است.

دوربین عکاسی چاپ سریع پولاروید مدل Pop(قیمت حدودی: 6 میلیون و پانصد هزار تومان)

دوربین پولاروید

طراحی این دوربین به شکلی است که می تواند برای خانمها و اقایان جذاب باشد و حتی شاید نظر آقایان را بیشتر جلب کند. ابعاد این دوربین ۷۰ × ۹۵ × ۱۱۵ میلی‌متر و وزن آن ۳۴۲ گرم است. نسبت ابعاد عکس۱:۱ و فاصله کانونی۶۰ میلی‌متر است.

محدوده دیافراگم f۸, f۲۲ و حداقل فاصله فوکوس نرمال برابر با۶۰ سانتی متر است.حداکثر سرعت شاتر۱/۲۵۰ ثانیه و حداقل سرعت شاتر۸ ثانیه است. این دوربین فلاش دارد و 2 عدد باتری ۳V می خورد. این دوربین سازگار با فیلم عکاسی فوجی‌فیلم است و سه پایه و فیلتر رنگی هم دارد.

دوربین چاپ سریع لوموگرافی مدل Automat-Playa Jardin (6 میلیون و سیصد هزار تومان)

لوموگرافی

این دوربین چاپ سریع، ابعاد۷۰ × ۹۵ × ۱۱۵ میلی متری و وزن۳۴۲ گرمی دارد. نسبت ابعاد عکس۱:۱ و فاصله کانونی۶۰ میلی‌متر است. محدوده دیافراگم f۸, f۲۲ و حداقل فاصله فوکوس نرمال۶۰ سانتی متر و سایز فیلتر قابل اتصال۴۳ میلی‌متر است. حداکثر سرعت شاتر۱/۲۵۰ ثانیه و حداقل سرعت شاتر۸ ثانیه است.

این دوربین فلاش و قابلیت Multiple Exposures  دارد. به طور کلی این دوربین هم به لحاظ طراحی و هم به لحاظ کیفیت لنز در شرایط ایده آلی قرار دارد و می تواند برای بسیاری از افراد جذاب باشد.

دوربین عکاسی چاپ سریع کداک Instant Print(قیمت حدودی: 5 میلیون تومان)

دوربین کداک

دوربین های کداک را می توان از دوربین های نوستالژیک و جذاب بازار دانست. این دوربین ها در ابعاد۷۸ * ۲۴۰ * ۱۲۰ میلی متری و با وزن۳۸۲ گرم طراحی شده اند. جنس بدنه این دوربین عکاسی، پلاستیک و پلی کربنات و محدوده دقت حسگر تا ۶.۰ مگاپیکسل است.

نسبت ابعاد عکس۵.۰۸ * ۷.۶۲ سانتی متر است. این دوربین فلاش دارد و نوع کارت حافظه آن  MicroSDاست. نوع باتری این دوربین لیتیوم یونی است و چراغ هشدار دهنده اتمام باتری نیز دارد. این دوربین از کارت حافظه MicroSD تا ظرفیت ماکزیمم ۳۲ گیگابایت پشتیبانی می کند و دارای دو حالت رنگی و سیاه و سفید برای عکاسی است.

دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلمInstax Mini 9 (قیمت حدودی: 2 میلیون و سیصد هزار تومان)

دوربین فوجی مینی

به عنوان آخرین و ارزان ترین دوربین فهرستمان دوباره به سراغ فوجی فیلم برویم. ابعاد این دوربین ۱۱۶×۱۱۸.۳×۶۸.۲ میلی‌ متر است. وزن این دوربین ۳۰۷ گرم است و نسبت ابعاد عکس۶۲x۴۶mm است. این دوربین فلاش دارد و باتری قلمی می خورد.درباره این دوربین می توان گفت که ما با یک دوربین دم دستی و ساده سر وکار داریم که می تواند تا حد زیادی احتیاجات ما را به سرعت براورده کند.اما نمی توانیم انتظارات چندان ویژه ای از این دوربین داشته باشیم.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها