قابلیت جذاب دریچه های هوشمند فولکس واگن ID. 7

  • فریبا شاه نوری فریبا شاه نوری
  • ۲ بهمن ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 2.8 دقیقه

دیجیاتو نوشت؛ فولکس واگن با معرفی سدان برقی ID.7 قصد دارد به‌ جنگ تسلا مدل 3 برود. برای جلب نظر مثبت مشتریان، مهندسان فولکس واگن این خودرو را به قابلیت‌های جالبی مجهز کرده‌اند که دریچه‌های هوشمند سیستم ...

فولکس واگن با معرفی سدان برقی ID.7 قصد دارد به‌ جنگ تسلا مدل 3 برود. برای جلب نظر مثبت مشتریان، مهندسان فولکس واگن این خودرو را به قابلیت‌های جالبی مجهز کرده‌اند که دریچه‌های هوشمند سیستم تهویه مطبوع یکی از آن‌هاست. این دریچه‌ها به بهینه‌ترین شکل ممکن دمای کابین را تنظیم می‌کنند.

نخستین خبرها از نصب دریچه‌های هوشمند در فولکس واگن ID.7 اوایل ژانویه و در نمایشگاه CES به‌گوش رسید. در این نمایشگاه نمونه اولیه ID.7 با پوشش استتاری بدنه رونمایی شد و کمپانی آلمانی وعده داد که نسخه تولید انبوه آن را تا پایان امسال وارد بازار خواهد کرد. حالا این شرکت با انتشار ویدیویی، جزئیات بیشتری را درباره دریچه‌های هوشمند ID.7 منتشر کرده است.

فولکس واگن

سیستم تهویه فولکس واگن ID.7 می‌تواند قبل از ورود راننده به کابین، فعال شود. این سیستم از طریق پایش فاصله کلید با خودرو، نزدیک‌شدن راننده به خودرو را تشخیص می‌دهد و دما را به‌طور اتوماتیک تنظیم می‌کند. روشن است که در روزهای سرد سال بخاری و در روزهای تابستانی کولر خودرو روشن خواهد شد.

رابط کاربری سیستم اینفوتینمنت فولکس واگن ID.7 همیشه دکمه‌های سیستم تهویه را به راننده نمایش می‌دهد. در زیر این دکمه‌ها اسلایدرهای تنظیم دستی دما قرار دارند. انتقاد مشتریان سایر اعضای سری ID باعث شده است تا فولکس واگن این اسلایدرها را به نور پس‌زمینه مجهز کند.

فولکس واگن

کنترل دریچه‌ها توسط کامپیوتر خودرو

اما ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم دریچه‌های سیستم تهویه، داینامیک یا پویا هستند و به‌صورت الکترونیکی توسط کامپیوتر خودرو مدیریت می‌شوند. تصور کنید در یک روز زمستانی سوار خودرو می‌شوید و با فرمان‌های صوتی به ID.7 می‌گویید که فرمان سرد است. در این حالت علاوه‌بر شروع‌به‌کار گرم‌کن فرمان، بخاری نیز روشن می‌شود و دریچه‌ها طوری زاویه می‌گیرند که جریان هوای گرم را به سمت فرمان و دست‌های راننده هدایت کنند! باز هم تأکید می‌کنیم فرایند تنظیم دریچه‌ها کاملأ خودکار و هوشمند است.

دریچه‌های هوشمند فولکس واگن ID.7 خود را با زاویه تابش نور آفتاب نیز هماهنگ می‌کنند! این دریچه‌ها با کمک سنسور موجود روی شیشه جلو، زاویه تابش نور آفتاب را تشخیص می‌دهند و در صورت لزوم، جریان هوا را به منطقه خاصی از کابین هدایت می‌کنند تا دما در همه قسمت‌ها متعادل و برابر باشد.

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که تنظیمات دریچه‌های هوشمند فولکس واگن ID.7 برای رانندگان مختلف قابل شخصی‌سازی است. این ویژگی وقتی مفید واقع می‌شود که چند نفر از خودرو استفاده کنند و هر فرد بخواهد تنظیمات مخصوص خودش را داشته باشد، درست مثل ذخیره‌سازی وضعیت صندلی در برخی مدل‌های روز کنونی.

گفتنی است نسخه تولید انبوه فولکس واگن ID.7 فصل دوم امسال رونمایی خواهد شد. این خودرو که اولین سدان برقی کمپانی محسوب می‌شود، تا پایان سال در اروپا و چین به‌فروش خواهد رسید. بازار آمریکای شمالی هم از سال آینده میزبان آن خواهد بود.

فریبا شاه نوری
فریبا شاه نوری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها