(ویدئو) واکنش شدید بابون به حضور پلنگ در بالای درخت

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۷ بهمن ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.5 دقیقه

راهنماتو- بابون ها از معمدود میمون هایی هستند که در برابر حیوانات شکارچی بسیار نترس و شجاعانه عمل می کنند. آنها به ویژه با گربه سانان بزرگ روابط دشمنانه ای دارند و برخی نیز مشاهده شده که توانسته اند برخی از آنها همچون پلنگ را از پای دربیاورند. البته این موضوع به ندرت اتفاق می افتد و اگر بابو ها تنها باشند کمتر چنین رفتارهای تهاجمی را از خود نشان می دهند اما در بالای درخت این موضوع کاملا متفاوت است.

در یک صحنه نادر که در پارک ملی زامبزی در زامبیا رخ داد، پلنگی در قلمرو بابون ها با بالای یک درخت می رود و همین امر با واکنش شدید یک بابون نر جوان مواجه می شود. پلنگ ها از جمله شکارچیان بابون ها به حساب می آیند اما آنها این کار را به طور معمول در شب انجام می دهند زیرا بابون ها در شب بینایی ضعیفی د ارند و به درستی نمی توانند مهاجم را ببینند و از خود دفاع کنند. اما این پلنگ در روز روشن هوس می کند به بالای درخت برود و یک بابون را شکار کند. اقدام خطرناکی که می توانست به قیمت جانش تمام شود.

پلنگ با بالا رفتن از درخت خیلی سریع متوجه می شود که در این دنیای متفاوت قدرتی زیادی برای مانور در برابر بابون ندارد. در ابتدا تلاش می کند تا از همان راهی که آمده به پایین فرار کند اما بابون جوان راه او را بسته است. سپس در حال عقب نشینی با ضربه محکم بابون مواجه می شود که باعث می شود پلنگ از شاخه آویزان شده و سپس به پایین پرت شود. پلنگ پس از سقوط از درخت به سرعت از محل فرار می کند و احتمالا درس بزرگی گرفته که درست است در بالا رفتن از درخت مهارت بسیار زیادی دارد اما در بالای درخت پادشاه کس دیگری است.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها