چطور روی تلویزیون های اندرویدی برنامه نصب کنیم؟

  • فریبا شاه نوری فریبا شاه نوری
  • ۹ بهمن ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 3.1 دقیقه

گجت نیوز نوشت؛ در این مطلب به آموزش نصب برنامه روی تلویزیون های هوشمند اندرویدی می‌پردازیم که از سه روش مختلف قابل انجام است.

اگر از تلویزیون هوشمند اندرویدی استفاده می‌کنید، می‌توانید به سه روش، برنامه‌های گوگل پلی را دانلود و نصب کنید. این فرآیند آسان بوده و وقت چندانی نمی‌برد. البته، در صورتی‌که بخواهید فایل APK را به‌صورت دستی نصب کنید، احتمالا به یک فلش USB نیاز خواهید داشت.

نصب برنامه روی تلویزیون اندرویدی از طریق گوشی هوشمند

نصب اپلیکیشن‌های اندروید بر روی تلویزیون از طریق تلفن هوشمند، بدون شک ساده‌ترین روش است. برای انجام این کار، ابتدا گوگل پلی را در گوشی خود باز کرده و به‌دنبال برنامه مورد نظر بگردید. سپس با انتخاب برنامه و ورود به برگه نصب، یک علامت فلش کنار دکمه نصب قابل رویت است. با کلیک بر روی این نماد، از میان دو گزینه نصب بر روی تلویزیون و گوشی همراه، اولی را انتخاب کنید. سپس روی دکمه Install ضربه بزنید. بدین ترتیب، تلویزیون اندرویدی شما به محض روشن شدن و اتصال به اینترنت، دانلود برنامه از گوگل پلی را آغاز خواهد کرد.

 گوگل پلی

نصب دستی

در این روش، فایل APK برنامه مورد نظر، به‌صورت دستی و مشابه با گوشی هوشمند انجام می‌شود. این روش برای آزمایش سازگاری برنامه‌ها با تلویزیون پیشنهاد می‌شود. فایل APK برای نصب بر روی تلویزیون باید از یک وب‌سایت امن مانند APKMirror دانلود شود. سپس فایل را به فلش USB منتقل کرده و به پورت تلویزیون متصل کنید.

در مرحله بعد وارد بخش File Explorer شده و گزینه USB Stick را انتخاب کنید. سپس روی فایل مورد نظر کلیک کنید. در صورت سازگاری نرم‌افزار با تلویزیون، فرآیند نصب آغاز می‌شود. لازم به‌ذکر است که بسیاری از برنامه‌ها به‌دلیل فرمت و رابط کاربری خاص خود، بر روی تلویزیون هوشمند اجرا نمی‌شوند.

در صورتی که به فلش USB دسترسی ندارید یا به‌دنبال راه‌حلی جایگزین برای نصب دستی فایل‌های APK بر روی تلویزیون هوشمند اندرویدی خود هستید، اپلیکیشنی به‌نام Send Files to TV وجود دارد که با استفاده از روش اول می‌توانید روی تلویزیون خود نصب کنید. این برنامه به‌صورت رایگان در دسترس بوده و با تمامی تلویزیون‌های پلتفرم اندروید سازگار است.

می‌توانید فایل APK را روی گوشی هوشمند خود دانلود کرده و سپس از این برنامه برای انتقال آن به تلویزیون هوشمند خود استفاده کنید. هم‌چنین این برنامه برای انتقال آسان و سریع فایل‌ها و سایر محتواها نیز مناسب است.

نصب برنامه روی تلویزیون اندرویدی از طریق کامپیوتر

Send Files to TV

علاوه بر روش‌های فوق، گوگل با ارائه این گزینه، امکان دانلود بازی‌ها و برنامه‌ها را از فروشگاه‌های مبتنی بر وب و سپس نصب بر روی تلویزیون هوشمند را فراهم کرده است. ابتدا باید برنامه‌ مورد نظر را در وب‌سایت گوگل پلی جستجو کنید و به صفحه دانلود وارد شوید.

سپس می‌توانید فرآیند دریافت را بر روی دستگاه‌های سازگاری که در حساب خود ثبت کرده‌اید، از طریق کلیک روی دکمه نصب آغاز کنید. در صورت سازگاری برنامه با تلویزیون، نماد آن در کنار گوشی هوشمند، تبلت یا سایر دستگاه‌های شما نمایش داده می‌شود.

در مرحله بعد، مانند روش‌های قبلی، دانلود برنامه به‌محض روشن کردن تلویزیون و اتصال آن به اینترنت شروع می‌شود. بدین ترتیب می‌توانید از همین ترفند برای دانلود برنامه‌های تبلت یا گوشی هوشمند خود نیز استفاده کنید. علاوه بر این، فیلترهایی در صفحه اصلی قرار دارند که با استفاده از آنها می‌توانید برای نمایش برنامه‌های سازگار با تلویزیون هوشمند خود از آن استفاده کنید.

فریبا شاه نوری
فریبا شاه نوری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها