(ویدئو) وقتی کفتار ایمپالای شکار شده توسط پلنگ را نجات می دهد!

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.4 دقیقه

راهنماتو- خروس بی محل را همه ما می شناسیم و دست کم با مفهوم آن به خوبی آشنا هستیم، اما کفتار بی محل چطور؟ قطعا همچین چیزی را هیچکدام ما نشنیده ایم اما باور کنید چنین کفتارهایی در طبیعت کم نیستند. اگر باور ندارید ویدئوی پایین را مشاهده کنید تا منظور از اصطلاح کفتار بی محل را درک کنید.

در صحنه ای جالب توجه یک پلنگ پس از صرف وقت زیاد و دقت تمام موفق می شود یک ایمپالای چاق و چله را شکار و برای خوردن به یک کانال طبیعی آب بکشاند. پلنگ در ابتدا پوزه ایمپالا را در اختیار می گیرد تا در اولین فرصت بتواند گلوی او را بفشارد و او را بکشد تا به راحتی آن را نوش جان کند. در همین زمان سر و کله یک کفتار تنها که معلوم نیست از کجا آمده پیدا می شود. این موضوع از آن جهت جالب است که کفتارها معمولا به صورت گروهی به شکار می روند زیرا دوندگان خوبی نیستند و بیشتر از تکنیک تعداد زیاد بهره می برند.

با اینکه پلنگ و شکارش در کانال هستند اما کفتار تنها متوجه چیزی می شود و خود را به کانال نزدیک می کند. با دیدن پلنگ و شکارش، کفتار با تصور اینکه شکار کشته شده است حالت تهاجمی می گیرد تا مگر اینکه طعمه را صاحب شود اما همین حمله سبب می شود پلنگ ایمپالا را رها کند و ایمپالای خوش شانس هم از فرصت استفاده کرده و پا به فرار می گذارد. در نهایت نه کفتار بی محل سهمی از شکار بدست آورد و نه پلنگ! برنده ماجرا فقط ایمپالای خوش شانس بود که گویی این کفتار بی محل همچون فرشته نجات فقط برای رهایی او ظاهر شده بود.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها