راهنمای خرید فشارسنج دیجیتالی

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۱۴ دی ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 4.3 دقیقه

راهنماتو- چند سال پیش مد شده بود هر شخصی ناراحت و بیحال بود می گفت درگیر سگ سیاه افسردگی شده ام اما اگر ساکن شهرهای بزرگ و آلوده ای مثل تهران باشید، احتمالا حالا می توانید با خیال راحت بگویید درگیر کنه چرک آلودگی هوا شده اید که ول کنش هم اتصالی کرده و ولمان نمی کند که نمی کند. هوای تهران و برخی شهرهای دیگر به حدی آلوده است که عملا هر روز باید بپرسیم ما دقیقا چطور زنده ایم؟

به گزارش راهنماتو، آلودگی هوا نه تنها روی حال و روز روانی ما، بلکه روی وضعیت جسمانی ما هم اثرات مخربی دارد. بخشی از این فشار بر قلب ما است. تاثیر نارسایی ها و مشکلات فلبی معمولا در وضعیت فشار خون نیز قابل مشاهده است. می دانیم که افزایش بیش از حد فشار خون بسیار خطرناک است و بنابراین در شرایط فعلی، خرید یک فشارسنج منطقی به نظر می رسد.

ایزی لایف

فشارسنج ایزی لایف مدل KD-738(قیمت حدودی: هشتصد هزار تومان)

ارزان ترین و اولین دستگاه فشارسنجی که معرفی می کنم، فشارسنج ایزی لایف است. این محصول با ابعاد۸۳x۲۸x۶۴ میلی‌متر یک محصول جمع و جور و مناسب برای کاربردهای روزانه محسوب می شود. انرژی این فشارسنج از طریق باتری تامین می شود و صفحه نمایش خوانا با خاموشی اتوماتیک دارد.

صفحه نمایش LCD این محصول بزرگ و خوانا است و روکش ضدخش دارد. سایز این فشارسنج، کاملا مناسب بازو و مچ است و تنها ۱۱۰ گرم وزن دارد. با این توضیحات می توان گفت این فشار سنج محصولی مناسب برای کاربردهای روزانه است اما نباید انتظار داشته باشید در حد فشارسنج های بیمارستانی و حرفه ای عمل کند و حتی گاهی شاید خطا هم داشته باشد.

فشارسنج ایزی لایف

فشارسنج ایزی لایف مدل KD-5903(قیمت حدودی: یک میلیون و صد هزار تومان)

ابعاد این فشارسنج ۱۴×۲۰×۱۰ میلی‌متر است. مزیت این فشار سنج نسبت به فشارسنج قبلی این است که از طریق برق و باتری انرژی خود را تامین می کند. قابلیت نمایش تاریخ و ساعت و خاموشی خودکار پس از یک دقیقه عدم استفاده، از دیگر ویژگی های این محصول است.

این فشارسنج، دارای نشانگر طبقه بندی فشار خون و سخنگو به دو زبان فارسی و انگلیسی است. در کنار نمایش فشار ماکزیمم و مینیمم، این فشار سنج، تعداد ضربان قلب را نیز به صورت خودکار به نمایش می گذارد. سایز این محصول بسیار مناسب بازو و مچ دست است. وزن این محصول حدود ۳۰۰ گرم است و وزن بالایی ندارد.

جامپر

فشارسنج دیجیتال جامپر مدل JPD-HA100(1 میلیون و سیصد و پنجاه هزار تومان)

ابعاد این فشار سنج۱۳۸x۱۲۰x۵۹ میلی‌متر است. منبع انرژی این محصول برق و باتری است. از سایر مشخصات این محصول می توان به استفاده از نمایشگر ۴ اینچی اشاره کرد. وزن این محصول ۶۰۰ گرم است و انرژی خود را از طریق ۴ عدد باطری قلمی تامین می کند.

نمایش میانگین نتایج و نمایشگر تاریخ و ساعت از دیگر ویژگی های این محصول است. برای افرادی که به دنبال یک سنجشگر فشار خون میان رده هستند، این محصول می تواند گزینه ای مناسب باشد. درواقع این فشار سنج در رده ای طبقه بندی می شود که نه ایده آل است و نه سطح پایین.

فشار خون

دستگاه فشار سنج اسپنگلر مدل Tensonic arm(قیمت حدودی: دو میلیون و هفتصد هزار تومان)

ابعاد این محصول۱۶۰x۱۱۰x۷۵ میلی‌متر است. انرژِی این فشارسنج از طریق برق و باتری تامین می شود. نوع نمایشگر این محصول  LCD و وزنش۴۹۰ گرم است. این دستگاه فشار سنج می تواند در نمایشگر خود افزون بر تاریخ و ساعت، اطلاعات دیگری از جمله ضربان قلب و سوابق سنج فشار را به نمایش بگذارد. یکی از بزرگ ترین مزیت های این محصول نسبت به محصولات مشابه، نمایشگر بزرگ آن است که کار را برای سالمندان نیز راحت تر می کند.

فشارسنج حرفه ای

فشارسنج دیجیتال امرن مدل HBP-1120(قیمت حدودی: 7 میلیون و هفتصد هزار تومان)

منبع انرژی این فشارسنج برق و باتری است. سایز این محصول نیز مناسب بازو و مچ است. وزن این فشارسنج ۴۵۰ گرم است و نمایشگر تاریخ و ساعت نیز دارد.با توجه به دقت بالای این محصول و البته قیمت نسبتا گران قیمت این فشار سنج، شاید خرید این محصو.ل برای محیط خانگی چندان مناسب نباشد اما طبیعتا، بعید است این محصول را استفاده کنید و با اشتباه محاسباتی در حوزه فشار خون رو به رو شوید.

 

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها