ابتکار جدید ایسوس؛ لپ‌تاپ‌هایی با نمایشگر سه بعدی و بدون عینک

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۱۶ دی ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.3 دقیقه

دیجیاتو نوشت؛ ایسوس از یک فناوری نمایشگر سه‌بعدی OLED بدون عینک با نام Spatial Vision رونمایی کرده که دارای وضوح 3.2K و نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز است. دستگاه‌هایی که به این نمایشگر مجهز شده باشند، از ترکیب لنز عدسی شکل و فناوری پیشرفته دوربین ردیابی چشم برای ارائه تصاویر جداگانه‌ای به هر یک از چشم‌های کاربران استفاده می‌کنند.

طبق گزارش‌هایی که درباره فناوری نمایشگر سه‌بعدی جدید ایسوس منتشر شده است، ظاهراً پنل‌های ایسوس می‌توانند توسط دو نفر به‌طور همزمان استفاده شوند. وجود نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتزی نیز باعث شده است تا این فناوری همه چیز را به‌صورت کاملاً روان نمایش دهد و جزئیات بسیار زیادی را به شیوه‌ای کاملاً واقعی ارائه کند.

فناوری نمایشگر سه‌بعدی Spatial Vision

ایسوس در مورد Spatial Vision می‌گوید: «این نمایشگرهای OLED باورنکردنی نسبت کنتراست 1,000,000:1، زمان پاسخ 0.2 میلی‌ثانیه و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را برای تصاویری یکپارچه ارائه می‌کنند. آنها همچنین پتانسیل زیادی برای برنامه‌های کاربردی متاورس به همراه دارند. این فناوری سه‌بعدی OLED بدون عینک با برنامه‌های انحصاری موجود در ASUS Spatial Vision Hub ادغام می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد فیلم‌های سه‌بعدی را تماشا کنند، بازی‌های سه‌بعدی را تجربه کنند و از تجسم‌های سه‌بعدی لذت ببرند، در حالی که پتانسیل نامحدودی را به توسعه‌دهندگان ارائه می‌کند تا اکوسیستم‌های خود را بسازند.»

نکته دیگری که Spatial Vision را تا حدود منحصر‌به‌فرد می‌کند، این است که ظاهراً در زمان عرضه فقط به دستگاه‌های رده بالا محدود نشود. یکی از اولین لپ‌تاپ‌هایی که این فناوری را دریافت می‌کند، لپ‌تاپ 16 اینچی Vivobook Pro 16X 3D OLED ایسوس است که اخیراً معرفی شده بود.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها