پیشگیری از آرتروز با سقف هزینه 600 هزار تومان!

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 4.5 دقیقه

راهنماتو-اگر تصور می کنید که آرتروز انگشتان، از بیماری هایی است که فقط به سراغ سالمندان می آید سخت در اشتباهید، آرتروز سن و سال نمی شناسد و بی توحهی به سلامت در هر سن و سالی منجر به آرتروز می شود. جالب است بدانید پژوهشگران آلمانی اخیرا دریافته اند حتی استفاده نادرست از ماوس هم می تواند منجر به آرتروز انگشتان شود.

به گزارش راهنماتو، آرتروز انگشتان دست، از آن چه تصورش را می کنید به شما نزدیک تر است به خصوص اگر از ماوس های غیر استاندارد استفاده می کنید. بنابراین بد نیست به یاد داشته باشید که می توانید با راهکاری ساده، مثل خرید یک ماوس استاندارد، از آرتروز انگشتان پیشگیری کنید. در ادامه 5 ماوس مقرون به صرفه موجود در بازار را که استانداردهای خوبی دارد و کمتر به انگشتان شما آسیب می زند را معرفی کرده ام. در امنتخاب این ماوس ها سعی کردم برندهای معتبر و شناخته شده را انتخاب کنم و البته به ویژگی های ارگونومیک ماوس ها هم توجه ویژه کردم:

ماوس تسکو مدل TM2018N(قیمت حدودی: 220 هزار تومان)

ماوس تسکو

ابعاد این ماوس برابر با ۳۹×۸۶×۱۳۰ میلی‌متر است. وزن این محصول برابر با ۱۳۵ گرم و تعداد کلیدها ۷ عدد است. نوع اتصال این ماوس با سیم است و از نوع رابط USBتبعیت می کند. نوع حسگر این ماوس اپتیکال است و با محدوده دقت۱۶۰۰ تا ۳۲۰۰ کار می کند.

طول کابل این ماوس ۱.۵ سانتی متر و جنس کابل از کتان است. قابلیت کنترل دقت ماوس توسط کلید DPI از دیگر ویژگی های این محصول محسوب می شود. قیمت مناسب و ارگونومی خوب این ماوس باعث شده است که کاربران زیادی در بازار به دنبال خرید این ماوس باشند.

ماوس ایسر مدل 0MW13O(قیمت حدودی:320 هزار تومان)

ماوس ایسر

وزن این مدل ماوس ایسر ۱۰۵ گرم و تعداد کلیدها ۷ عدد است. نوع اتصال این ماس با سیم و رابط آن نیز USBاست. محدوده دقت این ماوس، بیشتر از ۳۲۰۰، دقت آن برابر با ۷۲۰۰ DPI و سرعت پیگیری اطلاعات۴۵۰ IPS است.

طول کابل این ماوس برابر با ۱۵۰ سانتی متراست و RGB با قابلیت تغییر افکت نوری نیز دارد. برند ایسر در حوزه تولید محصولات کامپیوتری کاملا قدرتمند و شناخته شده است و در نتیجه می توانید مطمئن باشید یک ماوس کاملا با کیفیت را خریداری می کنید. به لحاظ راحتی انگشت های دست هم یک ویژگی مثبت این محصول، دیرتر خسته شدن انگشتان است.

ماوس بی‌ سیم لاجیتک مدل M170(قیمت حدودی: 450 هزار تومان)

ماوس بی سیم لاجتیک

ابعاد این ماوس۹۷.۷x۶۱.۵x۳۵.۲ میلی‌متر و وزن این ماوس۷۰.۵ گرم است و سه عدد کلید دارد. از قابلیت‌های این ماوس می توان به کلید روشن و خاموش اشاره کرد. نوع اتصال این ماوس بی سیم است و رابط دانگل USB دارد. فرکانس این ماوس برابر  با ۲.۴ گیگاهرتز است. برد ماوس نیز ۱۰ متراست.

نوع حسگر این ماوس لیزری است و در نتیجه برای افرادی که به دنبال دقت بالا می گردند بسیار مناسب است. این ماوس یک عدد باتری دارد. این باتری از نوع نیم قلمی است. این ماس با سیستم‌عامل‌های Windows / Mac / Chrome OS / Linux سازگاری دارد.

ماوس بی سیم مدل M38(قیمت حدودی: 580 هزار تومان)

ماوس بی سیم

وزن این ماس بی سیم ۸۸ گرم و تعداد کلیدها  ۵ عدد است.نوع اتصال این ماوس بی‌سیم و نوع رابط نیز دانگل USB است. محدوده دقت این ماوس۱۶۰۰ تا ۳۲۰۰ و طول کابل برابر با ۶۰ سانتی متر است. ظرفیت باتری این ماوس برابر با۲۰۰ میلی آمپر ساعت است و DPI قابل تنظیم دارد. نگاهی به قیمت و اطلاعات این ماوس و مقایسه با دیگر ماوس های موجود در فهرستمان نشان می دهد که با یک ماوس حرفه ای تر رو به رو هستیم. با این وجود قیمت حدودی این ماوس نزدیک به 600 هزار تومان است و شاید مایل نباشید تا این حد برای خرید ماوس هزینه کنید.

ماوس بی سیم شیائومی مدل Silent Edition (قیمت حدودی:600 هزار تومان)

ماوس شیائومی

ابعاد این مدل ماوس بی سیم شیائومی ۱۱۰x۶۵x۲۵ میلی‌متراست. وزن این ماوس ۸۰ گرم و تعداد کلیدها نیز۴ عدد است. نوع اتصال این ماوس بی‌سیم است و به جز بلوتوث با دانگل USBکار می کند. برد این ماوس تا ۸ متراست و محدوده دقتی برابر با ۸۰۰ تا ۱۶۰۰دارد.

این ماوس دو عدد باتری دارد و با سیستم‌عامل‌های Android ۶ / Windows / Mac و بالاتر نیز سازگاری دارد. شاید این ماوس برای علاقه مندان به برند چینی شیائومی جذابیت های بیشتری داشته باشد اما با توجه به ویژگی های این محصول می توان گفت که در نوع خود یک ماوس کاربردی و حرفه ای است.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها