راهنمای خرید ساعت های هوشمند چینی

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۱۹ دی ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 5.8 دقیقه

راهنماتو- با وجود تحریم ها و قیمت دلار، بسیاری از کاربران ایرانی ترجیح می دهند برای خرید انواع محصولات دنیای تکنولوژی به سراغ برندهیا چینی بروند. با این حال،  تنوع بالای محصولات برندهای چینی کار انتخاب را کمی دشوار می کند.

به گزارش راهنماتو،برای انتخاب 5 ساعت هوشمند و کاربردی چینی، که البته تنوع قیمت هم داشته باشند، نیازی به صرف زمان طولانی نیست و کافیست سری به فهرستی بزنید که من برای شما گلچین کرده ام. در این فهرست سعی کردم به فکر جیب شما باشم و محصولاتی با قیمت مناسب را در اولویت فهرستم قرار بدهم . پس این شما و این فهرست ساعت های هوشمند تولید چین:

ساعت هوشمند آنر band 6 (قیمت حدودی: 1 میلیون و سیصد هزار تومان)

ساعت هوشمند آنر

ارزان ترین ساعت فهرست من که اتفاقا یکی از محبوب ترین ها و پرفروش ترین ها در بازار محسوب می شود، ساعتی از برند آنر است. این ساعت را می توان در شرایط مختلف از امور روزمره تا فعالیت های ورزشی مورد استفاده قرار داد. وزن این ساعت هوشمند ۶۰ گرم است و فرم صفحه از نوع مستطیلی است. جنس بند این ساعت هوشمند سیلیکونی و سیستم عامل آن اندروید است البته فراموش نکنید که این ساعت از ۴.۴ به بالا پشتیبانی می کند.

زبان‌های قابل پشتیبانی در اعلان و پیامهای این ساعت نیز انگلیسی است و شاید این محدودیت از دید افرادی که عادت دارند از منوهای فارسی استفاده کنند، جذابیت نداشته باشد.

ساعت هوشمند شیائومی مدل Maimo-WT2105 (قیمت حدودی: 1 میلیون و چهارصد هزار تومان)

ساعت شیائومی

دومین ساعت در فهرست من، ساعتی از برند شیائومی است که از شناخته شده ترین برندهای چینی در بازار ایران محسوب می شود. این ساعت هوشمند با وزن۲۴ گرم و فرم صفحه مستطیلی، طرفدارانی متعدد دارد. جنس بدنه این ساعت از آلیاژ آلومینیوم است و بند سیلیکونی دارد. قاب پایین این ساعت PC+ABS ضدآب است و سنسور ضربان قلب  نیز دارد.

نوع صفحه نمایش اصلی این ساعت هوشمندTFT LCD و سازگار با اندروید ۶ و iOS ۹ و بالاتر است. این ساعت از اپلیکیشن Maimo Fit – پشتیبانی می کند و به بیش از ۵۰ واچ فیس دسترسی دارد.  امکان ایجاد واچ فیس دلخواه با استفاده از تصاویر روی گوشی  روشن شدن صفحه با بالا آوردن مچ دست و قابلیت Night Mode و خاموش شدن نور صفحه جهت جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای خواب از دیگر ویژگی های این ساعت محسوب می شود.  این ساعت هوشمند، ظرفیت باتری۳۰۰ میلی آمپر ساعت دارد و بنابراین می توانید روی عمر باتری بیش از ۱۰ روز در شرایط عمومی حساب کنید. زبان‌ پشتیبانی در اعلان و پیامهای این ساعت انگلیسی است.

ساعت هوشمند هوآوی مدل SAE 6 BAND 2022 (قیمت حدودی: 1 میلیون و پانصد هزار تومان)

ساعت هواوی

برند هواوی نیز از محبوب ترین برندهای موجود در بازار ایران محسوب می شود. نوع کاربری این ساعت هوشمند رسمی، ورزشی و روزمره و فرم صفحه مستطیلی است. جنس بند این ساعت از نوع سیلیکونی است. این ساعت با دو سیستم عامل اندروید و ios سازکاری دارد.

همچنین این مدل ساعت هوشمند هواوی به حس‌گرهایی از جمله سنجشگر اکسیژن خون و شمارشگر ضربان قلب نیز مجهز است. طراحی این ساعت بین ساعت های هوشمند موجود در بازار، بسیار جذاب است و حدس می زنم به خصوص در رنگ صورتی، خانمها را بیشتر مشتاق به خرید کند.

ساعت هوشمند هوآوی مدل GT 3 42mm (قیمت حدودی: 4 میلیون و پانصد هزار تومان)

ساعت هوشمند هواوی

باز هم یک گزینه محبوب دیگر از برند هواوی. این ساعت پرچمدار است و بنابراین، طبیعی است که کمی گران تر از نسخه های مشابه موجود در بازار باشد.

کیفیت موادی که این ساعت را تشکیل داده اند بسیار بالا است و این ساعت برای علاقه مندان به ورزش های آبی نیز بسیار مناسب است چون در برابر آب تا عمق 50 متری مقاومت دارد. صفحه‌نمایش 1.32 اینچی این مدل با رزولوشن 466×466 و تراکم پیکسل 353 پیکسل از پنل امولد برخوردار است. این اطلاعات منشان می دهند که ما با یک ساعت قدرتمند مواجهیم.

این ساعت با  باتری بسیار مناسب با میزان ظرفیت 292 میلی‌آمپر‌ساعت کار می کند و در نتیجه طول عمر باتری خوبی دارد. از این ساعت می توان در فعالیت های روزمره، ورزشی و رسمی استفاده کرد.

قطر قاب این ساعت ۴۲ میلی‌متر و وزنش برابر با ۳۵ گرم است. فرم صفحه این ساعت از نوع دایره ای و جنس بدنه از نوع استیل ضدزنگ است. البته بند این ساعت از نوع سیلیکونی است.این ساعت با سیستم‌عامل HarmonyOS ۲ و بالا‌تر سیستم عامل اندروید ۶ و بالاتر سیستم عامل iOS ۹.۰ و بالاتر سازگاری دارد.

برخورداری از حسگر شمارنده ضربان قلب (Heart Rate) از دیگر ویژگی های این ساعت محسوب می شود. ظرفیت باتری این ساعت نیز ۲۹۲ میلی آمپر ساعتی است.

ساعت هوشمند موبووی مدل tic watch pro3 gps(قیمت حدودی: 6 میلیون و پانصد هزار تومان)

ساعت موبووی

گران قیمت ترین ساعت در فهرست من متعلق به یک برند کمتر شناخته شده در بازار ایران است. نوع کاربری این ساعت می تواند رسمی، روزمره و ورزشی باشد. ابعاد قاب این ساعت برابر با ۴۷x۴۸ میلی‌متر است و قطر قاب نیز ۱۲/۲ میلی‌متر است. فرم صفحه این ساعت گرد است.

جنس شیشه این ساعت از نوع Gorilla Glass ۳ و جنس بدنه فلزی و جنس بند این ساعت از نوع سیلیکونی است . از قابلیت های این ساعت هوشمند می توان به سیستم کنترل سطح اکسیژن خون اشاره کرد. نوع صفحه نمایش اصلی نیز از نوع amoled retina crystal+FTSN و اندازه صفحه نمایش۱.۴ است.

رزولوشن صفحه نمایش۴۵۴x۴۵۴ است و از GPS نیز برخوردار است. سیستم عامل این ساعت از نوع Android Wear است و با دو سیستم عامل ios و اندروید سازگاری دارد. این ساعت به حس‌گرهایی از جمله حجم‌سنج نوری (PPG)، ژیروسکوپ (Gyro) و سیستم سنجش اکسیژن خون، سنجشگر نور محیط، شتاب‌سنج (Accelerometer)، شمارنده ضربان قلب (Heart Rate) و فشارسنج (Barometer) و گام شمار مجهز است.

نوع باتری این ساعت از نوع  لیتیوم یونی قابل شارژ و ظرفیت باتری۵۹۵ میلی آمپر ساعتی است که از طریق کابل usb شارژ می شود. زبان قابل پشتیبانی در اعلان و پیام این ساعت از نوع فارسی است.

 

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها