شب یلدا این بازیهارو دور هم انجام بدین!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2.8 دقیقه

راهنماتو- «شب یلداست و وقت بازی! بازی که پیر و جوون نداره!»

در بلندترین شب سال که همه دورهم جمع شده و به گپ و شادی و خنده می‌پردازید بد نیست که سرگرمی جمعی هم ایجاد کنید. بازی‌های گروهی در این فضا بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد و بچه‌ها هم از اینکه بزرگترها با هم بازی می‌کنند و آنها را هم دخیل می‌کنند به وجد خواهند آمد.

به گزارش راهنماتو، برای اینکه از این شب فقط غذا و میوه و آجیلش به یاد نماند بهتر است که دست به ابتکار بزنید و چند بازی خوب طراحی کنید و با رای گیری جمعی آنها را انجام بدهید. دور شدن از دنیای مجازی و وسایل الکترونیکی برای یکی دو ساعت هم که شده کاری بسیار تحسین برانگیز است و این هدیه را به خودتان بدهید و در ابتدای مهمانی تمام گوشی‌ها را کنار بگذارید! مگر در مواقع اضطراری که تلفنی زنگ خورد از آنها استفاده بشود در غیر این صورت شبکه‌های اجتماعی 24 ساعته مشغول کار هستند و هیچوقت تعطیلی ندارند! اما لازم است که ما گاهی دکمه‌ی خاموش آنها را بزنیم تا ببینیم زندگی در بقیه جهات چگونه است!؟

بازی کردن برای ساعاتی شما را از بند دنیا و دغدغه‌ها رها خواهد کرد اما چه بازی‌هایی برای شب یلدا مناسب هستند؟

  • مافیا

این بازی دیگر همه گیر شده است. در هر کافه و مهمانی هم همه با علاقه و جدیت به آن می‌پردازند و حتی برای بچه‌ها هم بسیار جذابیت دارد.

پانتومیم

  • پانتومیم

واقعا یکی از جذاب ترین بازی‌های جمعی است که هرکسی هم به عنوان تماشاگر حضور داشته باشد از دیدن آن شاد خواهد شد. این بازی را دستکم نگیرید. جنبه‌های تقویت مهارت آن برای بچه‌ها هم زیاد است.

  • جرات یا حقیقت!

یک بازی چالشی که اگر جنبه دارید وارد آن بشوید! ولی در کل بازی جذاب و جالبی است. معمولا به وسیله یک بطری و چرخاندن آن فردی که باید اجراکننده باشد انتخاب می‌شود و حالا مختار است که بین جرات یا حقیقت یکی را برگزیند! اگر جرات را انتخاب کرد باید هر کاری که گفته می‌شود انجام بدهد و اگر به سراغ حقیقت رفت باید به سوالات فرد مقابل کاملا صادقانه جواب بدهد! سوال‌ها معمولا زیاد چالشی می‌شوند و این جنبه‌ی هیجان انگیز ماجراست!

بازی

  • گل یا پوچ!

یک بازی ساده در عین حال هیجان انگیز که همه آن را دوست دارند و با آن خاطره‌های زیادی از بچگی حمل می‌کنند.

  • مشاعره

اگر تعداد زیادی از افراد جمع علاقمند به شعر باشند یک بازی فوق‎‌العاده و جذاب که برای شب یلدا هم بسیار متناسب است. مشاعره قدرت حافظه شما را هم بالا خواهد برد. کار به جایی خواهد رسید که شعر کم می‌آید و ترانه‌های کوچه بازاری هم ممکن است به مدد برسند! بازی قشنگی است آن را به خاطر بسپارید!

  • اسم و فامیل!

از خاطره انگیزترین بازی‌هایی که می‌شود برای شب یلدا آن را اجرا کرد. هرچه تعداد بیشتر باشد جذابیت آن هم بالاتر خواهد رفت.

 

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها