اسپاتیفای؛ اولین سرویس استریم موسیقی با بیش از 200 میلیون مشترک پولی

  • فریبا شاه نوری فریبا شاه نوری
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.7 دقیقه

دیجیاتو نوشت؛ اسپاتیفای فراتر از انتظارات عمل کرده و حالا برای اولین بار در میان سرویس‌های استریم موسیقی به بیش از 200 میلیون مشترک پولی رسیده است.

می‌گوید مجموع تعداد مشترکان پولی این سرویس استریم موسیقی تا تاریخ 31 دسامبر 2022 به 205 میلیون رسیده است. این شرکت حالا با احتساب کاربران رایگان خود 489 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و این رقم نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل 20 درصد بیشتر شده است.

اسپاتیفای در گزارش مالی فصل چهارم 2022 خود اعلام کرد که فراتر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شده و تعداد کاربران پولی خود را نسبت به بازه زمانی مشابه 2021 حدود 14 درصد افزایش داده است. این شرکت انتظار داشت که مشترکان پولی آن‌ها به 202 میلیون و کاربران فعال ماهانه‌شان به 479 میلیون برسد.

بزرگ‌ترین سرویس استریم موسیقی جهان در فصل مالی اخیر حدود 250 میلیون دلار زیان عملیاتی داشته، اما این رقم نسبت به قبل چندان تغییر نکرده است و به‌نظر نمی رسد که برای اسپاتیفای اهمیت خاصی داشته باشد، چرا که این شرکت سوئدی تمرکز خود را به‌جای سودآوری فصلی بر رشد گذاشته است.

اسپاتیفای

یان عملیاتی اسپاتیفای هم کمتر از انتظارات بوده است

البته همین رقم زیان عملیاتی هم کمتر از پیش‌بینی زیان 325 میلیون دلاری آن‌ها برای این فصل مالی بوده است. اسپاتیفای می‌گوید میانگین درآمد آن‌ها به‌ازای هر مشترک پریمیوم حالا حدود 4.93 دلار است که نسبت به بازه مشابه سال قبل 3 درصد افزایش یافته، اما نسبت به فصل مالی قبل از خود اندکی کمتر شده است.

این گزارش در شرایطی منتشر می‌شود که این شرکت هفته گذشته  خبر داده بود. افزون بر این، در گزارش امروز اطلاعاتی درباره اشتراک جدید اسپاتیفای HiFi ارائه نشده است. این سرویس که حدود دو سال پیش معرفی شد، در ازای دریافت هزینه بالاتر امکان دسترسی به آهنگ‌های باکیفیت‌تر را می‌داد، اما به‌نظر می‌رسد که با توجه به ارائه این قابلیت‌ها به‌صورت رایگان در سرویس‌های موسیقی اپل و آمازون، اسپاتیفای هم باید در تصمیمش تجدیدنظر کند.

فریبا شاه نوری
فریبا شاه نوری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها