(تصاویر) طراحی شگفت انگیز پیست اسکی نئوم عربستان

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 2.8 دقیقه

روزیاتو نوشت؛ پیست اسکی «تروجنا» (Trojena) بخشی از پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری شهر نئوم عربستان سعودی است که یک آسمان خراش جانبی به طول ۱۲۰ کیلومتر به نام The Line در قلب خود دارد. «تروجنا» قرار است میزبان بازی‌های زمستانی آسیایی ۲۰۲۹ باشد.

این پروژه زاییده فکر محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی است و کار بر روی ساختار باورنکردنی آن نیز آغاز شده است. «تروجنا» در کوه های ساراوات در حدود ۴۸ کیلومتری شرق ساحل دریای سرخ ساخته خواهد شد، منطقه ای که به طور متوسط ۱۰ درجه سانتیگراد خنک تر از بقیه مناطق است.

نگاهی به پیست اسکی ابرشهر نئوم عربستان

این مکان، یک دریاچه آب شیرین مصنوعی و یک ذخیره‌گاه طبیعی و همچنین پیست‌های اسکی در فضای باز، خواهد داشت. دمای این منطقه اغلب در زمستان به زیر صفر می رسد و این یکی از معدود مناطق بیابانی عذبستان است که برف می بارد.

نگاهی به پیست اسکی ابرشهر نئوم عربستان

یک ویدیوی تبلیغاتی شیک اسکی‌بازانی را نشان می‌دهد که در شمال غربی منطقه تبوک عربستان سعودی، از صحرا به سمت کوه می‌روند. در حالی که این فیلم ممکن است دانه‌های برف و شیب‌های سفید بکر را نشان دهد، مدیر عامل نئوم، جان پترسون گزارش‌ اذعان داشت که تا ۷۰ درصد برف این منطقه، مصنوعی خواهد بود.

نگاهی به پیست اسکی ابرشهر نئوم عربستان

هدف این است که این استراحتگاه تا سال ۲۰۲۶ تکمیل شود و بتواند در آن تاریخ از ۷۰۰,۰۰۰ بازدیدکننده ای استقبال کند که مسئولین امیدوارند هر سال جذب این منطقه شوند.

نگاهی به پیست اسکی ابرشهر نئوم عربستان

طبق وب سایت پروژه نئوم، بازدیدکنندگان در آپارتمان ها، کلبه ها و عمارت ها و همچنین هتل ها مستقر خواهند شد. مسئولین پروژه نئوم معتقدند: «تروجنا به یکی از خیره‌کننده‌ترین مقاصد نئوم و سراسر جهان تبدیل خواهد شد.»

نگاهی به پیست اسکی ابرشهر نئوم عربستان

پروژه «تروجنا» به تخریب بخش های بزرگی از منظره طبیعی برای ساخت یک دریاچه مصنوعی در مرکز استراحتگاه نیاز دارد. دکتر مادلین اور، موسس و یکی از مدیران گروه بوم‌شناسی ورزشی در دانشگاه لافبورو، می‌گوید ساخت برف و یخ نیز منابع عظیمی را مصرف می‌کند. وی گفت: «بدون شک انرژی و منابع آبی مورد نیاز برای تاسیسات اسکی و پیست های یخ فوق العاده خواهد بود. من صبر می کنم تا ببینم آنها چگونه چنین کاری را انجام می دهند، اما نگرانی‌های جدی در مورد هر ادعایی که شرایط محیطی این تفرجگاه را پایدار می داند، دارم.»

نگاهی به پیست اسکی ابرشهر نئوم عربستان

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها