نسل جدید آی‌مک احتمالاً اواخر 2023 با تراشه M3 معرفی می‌شود

  • فریبا شاه نوری فریبا شاه نوری
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.6 دقیقه

دیجیاتو نوشت؛ ظاهراً اواخر 2023 زودترین زمان ممکن برای معرفی نسل جدید آی‌مک خواهد بود و اپل نمی‌خواهد این محصولش را با چیپ M2 روانه بازار کند

ظاهراً اواخر 2023 زودترین زمان ممکن برای معرفی نسل جدید آی‌مک خواهد بود و اپل نمی‌خواهد این محصولش را با چیپ M2 روانه بازار کند و تا عرضه مدلی با تراشه M3 صبر می‌کند.

طبق گزارش جدید مارک گورمن در بلومبرگ، اپل برای معرفی آی‌مک بعدی تا عرضه چیپ M3 صبر خواهد کرد: «نشانه‌ای مبنی بر اینکه نسل جدید آی‌مک تا قبل از معرفی چیپ M3 از راه برسد، ندیده‌ام. این تراشه اواخر سال جاری میلادی یا سال 2024 معرفی خواهد شد. بنابراین علاقه‌مندان به آی‌مک باید همچنان منتظر بمانند.»

تراشه M3 نسل جدید آی‌مک 3 نانومتری خواهد بود

لبتاب

انتظار می‌رود چیپ M3 با لیتوگرافی 3 نانومتری شرکت TSMC به تولید برسد تا نسبت به نسل‌های قبلی‌اش، عملکرد و بهره‌وری انرژی بالاتری داشته باشد. این تراشه احتمالاً در نسل جدید مک‌بوک ایر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ محصولی که گفته می‌شود در نیمه دوم سال جاری میلادی از راه می‌رسد.

در کنار مک‌بوک ایر، احتمالاً نسل جدید مک‌بوک پرو 13 اینچی و مک مینی هم با این چیپ روانه بازار خواهند شد. درحال‌حاضر تراشه M2 و مدل‌های دیگر آن، با نسل دوم فرایند 5 نانومتری TSMC به تولید رسیده‌اند.

اپل آخرین‌بار در آوریل 2021 آی‌مک را به‌روزرسانی کرد آی‌مک M1 و با طراحی باریک و رنگ‌های متنوع از راه رسید. درحال‌حاضر تنها این محصول از خانواده آی‌مک برای خرید در دسترس کاربران قرار دارد؛ چرا که اپل تولید آی‌مک 27 اینچی مجهز به پردازنده‌های اینتل و آی‌مک پرو را متوقف کرده است. البته این احتمال وجود دارد که آی‌مک 27 اینچی جدید با تراشه‌های اپل سیلیکون از راه برسد.

فریبا شاه نوری
فریبا شاه نوری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها