راهنمای خرید 5 هارد اکسترنال برای تمامی بودجه ها

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 4.5 دقیقه

راهنماتو-هارد اکسترنال می تواند یکی از گزینه های خرید بسیار کاربردی و مفید برای کاربرانی باشد که عادت دارند زیاد عکس و فیلم بگیرند. درواقع افرادی که مدام دوربین به دست هستند و از تمامی وقایع روزمره عکس و فیلم می گیرند می توانند از هارد اکسترنال استفاده کنند. نه اشتباه نکنید، منظور من فقط بلاگرها نیست. هارد اکسترنال تقریبا برای همه افرادی که گوشی هوشمند دارند مفید خواهد بود.

به گزارش راهنماتو، برای خرید بهترین هاردهای اکسترنال موجود در بازار باید به چند نکته دقت کرد. از جمله حجم هارد، ظاهر هارد و برندی که هارد را تولید کرده و البته باید دقت کنید که هارد با کدام سیستم عامل ها سازگاری دارد. در فهرستی که من برای شما گلچین کرده ام، هاردهای مختلفی از برندهای گوناگون وجود دارد. نظم و ترتیب هاردها از گران قیمت تا ارزان قیمت گسترده است. اما با اطمینان کامل به شما می گویم که هاردهای پایانی و ارزان قیمت تر این فهرست اصلا بی کیفیت نیستند. پس با حیال راحت سری به فهرست هاردهای اکسترنال بزنید و البته با توجه به قیمت دلار و شرایط قیمت محصولات فناوری بازار از وضعیت قیمت ها شوکه نشوید:

هارد دیسک اکسترنال لسی(قیمت حدودی: 18 میلیون تومان)

هارد

هارد اکسترنال لسی ۱۸۰ گرم وزن دارد. این هارد دارای درگاه‌ ارتباطی USB Type-C ۳.۲ است. نوع اتصال این هارد با سیم است و با سیستم‌عامل‌های ویندوز و لینوکس نیز سازگاری دارد. ظرفیت این هارد پنج ترابایت است و در برابر خط و خش مقاومت دارد. سرعت چرخش این هارد ۷۲۰۰ دور در دقیقه است.

از قابلیت‌های این هارد دیسک اکسترنال می توان به نشانگر LEDاشاره کرد. یکی از اقلام همراه هارد دیسک کابل USB-Cاست. طراحی این هارد بسیار زیبا و کاملا کلاسیک است. می توان گفت این هارد هم برای آقایان و هم برای خانمها جذاب است.

هارد اکسترنال سایبرپل(قیمت حدودی: 14 میلیون تومان)

هارد اکسترنال

دومین هارد اکسترنالی که قصد دارم به شما معرفی کنم، هارد اکسترنال سایبرپل است. این هارد ۱۷۵ گرم وزن دارد و مجهز به کلید رمزگذاری سرعت تا ۵ Gps است. این هارد دارای صفحه‌کلید با ۱۳ عدد کلید است و شیارهایی برای قرار دادن کابل بافردارد. نوع اتصال این هارد با سیم است و سه عدد نشانگر LED دارد.

این هارد اکسترنال، با سیستم عامل های مختلفی از جمله ویندوز، لینوکس و مک سازگاری دارد. ظرفیت این هارد اکسترنال، دو ترابایت است. طراحی این هارد نسبت به نسخه های هم قیمت و مشابه موجود در بازار، تا حدودی متفاوت است. شاید همین طراحی متفاوت بتواند توجه کاربران را به خود جلب کند.

هارد اکسترنال ای دیتا(قیمت حدودی: 8 میلیون و پانصد هزار تومان)

هاردهای اکسترنال

سومین گزینه در فهرست من هارد اکسترنال ای دیتا است. این هارد با وزن۸۰۰ گرم و اتصال با سیم به فروش می رسد. ظرفیت این هارد هشت ترابایت است. طراحی این هارد با سایر گزینه های موجود در بازار تفاوت هایی دارد و احتمالا مورد توجه کاربران مشکل پسند نیز قرار می گیرد.

این هارد اکسترنال در گزینه های متعدد با قابلیت های متفاوتی در دسترس است اما بین گزینه های موجود در بازار ایران این نسخه از پرفروش ترین ها محسوب می شود.

هارد اکسترنال سیلیکون پاور(قیمت حدودی: 7 میلیون و دویست هزار تومان)

سیلیکون پاور

وزن این هارد اکسترنال ۳۶۴ گرم است. این هارد واقعا مانند اسمش بسیار قدرتمند است. درواقع کاربران می توانند روی ضدضرفه و ضدفشار بودن این هارد حساب باز کنند. البته این هارد ضدآب و ضد گردوغبار است. این هارد اکسترنال دارای سیستم داخلی حفاظت از اطلاعات و رمزگذاری است. روی این هارد با استفاده از برنامه SP HDD Lock رمزگذاری پیشرفته  انجام شده است.

نوع اتصال این هارد اکسترنال با سیم است. سرعت انتقال داده‌ها در حالت USB ۳.۰ با سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه و در حالت USB ۲.۰ با سرعت ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه است. این هارد با سیستم‌عامل‌های ویندوز؛ مک و لینوکس سازگاری دارد. ظرفیت این هارد اکسترنال پنج ترابایت است.

هارد اکسترنال توشیبا(قیمت حدودی: 4 میلیون تومان)

توشیبا

و اما رسیدیم به آخرین هارد موجود در فهرستمان. این هارد اکسترنال از برند توشیبا است. هاردهای توشیبا از تنوع بسیار بالایی برخوردارند. وزن این هارد اکسترنال که برای شما انتخاب کرده ام ۱۷۵.۲ گرم است. نوع اتصال این هارد با سیم و ظرفیت آن چهار ترابایت است.

هارد اکسترنال توشیبا را می توان یک گزینه کاملا عالی برای کاربرانی دانست که هم به دنبال یک هارد با کیفیت هستند و هم هاردی را می خواهند که از برندهای شناخته شده و معتبر است.

 

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها