شش سریال انیمیشنی نوجوانان که نسخه کودکانه موفقی هم داشتند

  • فریبا شاه نوری فریبا شاه نوری
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 4.4 دقیقه

ویجیاتو نوشت؛ رونق اسپین آف‌ هایی که دوران کودکی و نوجوانی شخصیت‌های معروف در انیمیشن را به تصویر می‌کشیدند برای هر کسی که در دهه ۸۰ یا ۹۰ میلادی کارتون تماشا می‌کرد، آشنا است. 

کمپانی‌ها خیلی سریع متوجه شدند که مخاطبان به نسخه‌های جوان‌تر و بامزه‌تر شخصیت‌هایی که قبلاً می‌شناختند و دوستشان داشتند، پاسخ خوبی می‌دهند. علاوه بر این، سریالی که کودکی شخصیت‌های محبوب را به تصویر بکشد می‌تواند نسل جدیدی را با این شخصیت‌ها آشنا کند. پس از مدت کوتاهی، این طرفند به یک پدیده فرهنگی تبدیل شد.

با ما همراه باشید تا شش سریال انیمیشنی موفق که از این طرفند استفاده کردند را معرفی کنیم.

۱.Muppet Babies (۱۹۸۴)

بچه‌ ماپت‌ها (Muppet Babies) که اغلب به عنوان آغازگر این نوع سریال‌ها شناخته می‌شود از یک سکانس رویایی در فیلم The Muppets Take Manhattan الهام گرفته شد، جایی که خانم پیگی همه را نوزاد تصور می‌کند. در این سریال، ماپت‌ها با هم در یک مهد کودک تحت نظارت پرستار بچه‌ای به نام باربارا بیلینگزلی (با صداپیشگی خود جون کلیور)، زندگی می‌کنند. آنها از تخیل خود برای خلق دنیایی فانتزی استفاده می‌کنند که اغلب با کلیپ‌های لایو اکشن و عکاسی ترکیب می‌شود. این سریال بسیار محبوب بود و هشت فصل ادامه داشت و چهار جایزه امی متوالی دریافت کرد و احتمالاً کل روند «بچگی‌های شخصیت‌ها» را شروع کرد. در سال ۲۰۱۸ این سریال برای مدت کوتاهی در Disney Junior ریبوت شد.

۲.The Flintstone Kids (۱۹۸۶)

شش سریال انیمیشنی نوجوانان که نسخه کودکانه موفقی هم داشتند

پس از موفقیت بچه ماپت‌ها، ساخته شدن بچه فلینت استون‌ها امری بدیهی بود. فرد، بارنی، ویلما و بتی (به همراه توله سگشان دینو) ماجراجویی‌های معمولی عصر حجری خود را دارند که از تشکیل یک تیم بیسبال تا توقف سرقت جواهری گران بها را شامل می‌شود. این سریال با قسمتی به نام کاپیتان غارنشین و پسرش شناخته می‌شود. بچه فلینت استون‌ها حتی قسمت ویژه‌ای داشت که در آن علیه مواد مخدر تبلیغ شد.

۳.A Pup Named Scooby-Doo (۱۹۸۸)

هاپویی به نام اسکوبی دو، گروه آشنای ماشین معما را در دوران پیش از نوجوانی معرفی می‌کند و ما می‌بینیم که آن‌ها حتی در آن زمان هم با یکدیگر مشغول پرده برداشتن از راز و رمزها بودند. این آخرین برنامه تلویزیونی بود که صدا گذار اصلی اسکوبی، دان مسیک، قبل از مرگش صداگذاری کرد. سریال به شدت طنز بود و دیوار چهارم زیاد در آن شکسته می‌شد – برای مثال، شخصیتی به نام «شاه ماهی قرمز» تقریباً در هر قسمت به اشتباه به جنایتی متهم می‌شد، یا یک گوینده تلویزیون ناگهان «با یک اعلامیه ویژه» برنامه را قطع می‌کرد تا به این نکته اشاره کند که ولما توانسته است سرنخی پیدا کند.

۴.Tom & Jerry Kids (۱۹۹۰)

این نسخه از تام و جری سریال بامزه‌ای بود. بخش‌های اصلی، تام و جری را به ترتیب در نقش یک بچه گربه و یک بچه موش نشان می‌دادند و بسیاری از انیمیشن آن‌ را از کارتون‌های اصلی وام می‌گرفتند. در این اقتباس از تام و جری، خشونت را برای مخاطبان کوچک‌تر کاهش دادند. بخش‌های دیگر شامل «اسپایک و تایک» (اگرچه جوان‌تر نبودند) و «دروپی و دریپل» درباره دروپی داگ و پسرش، دریپل بود. صداگذاران در طول چهار فصل این سریال شامل افرادی مانند تیم کوری (Tim Curry)، برد گرت (Brad Garrett) و سالی استراترز (Sally Struthers) بود.

۵.Yo Yogi! (۱۹۹۱)

این اثر پر از نوستالژی اوایل دهه نود میلادی پخش شد. یوگی خرسه در این انیمیشن یک نوجوان کاملاً باحال و افسار گسیخته است که به همراه دوستانش است اکنون در Jellystone Mall وقتشان را می‌گذراند. آنها با هم با جرم و جنایت مبارزه می‌کنند! در این سریال ماگیلا گوریله به عنوان یک ستاره پاپ به نام «Magilla Ice» ظاهر می‌شود. تنها سیزده قسمت از این انیمیشن پخش شد.

۶.Baby Looney Tunes (۲۰۰۲)

کارتون

یکی از انیمیشن‌هایی که کمی دیر به جنبش این اسپین آف‌ها ملحق شد، سریال بچه لونی تونزها بود که به وضوح از بچه ماپت‌ها الهام گرفته شده بود. با این حال، بچه لونی تونزها کمتر بر روی دنیای فانتزی تمرکز کرد و بیشتر به دروس و اخلاقیات دنیای واقعی پرداخت. البته به صورتی که برای کودکان قابل هضم باشد. جون فورای برای صداپیشگی Granny، شخصیتی که از لونی تونزها نگهداری می‌کند، بازگشت. اکثر شخصیت‌های لونی تونز همان کاراکترهای معروف بودند به جز لولا بانی، که اولین بار در سال ۱۹۹۶ و در فیلم Space Jam خودی نشان داد.

فریبا شاه نوری
فریبا شاه نوری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها