راهنمای خرید ارزان قیمت ترین هدست های واقعیت مجازی

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 5.6 دقیقه

راهنماتو-این روزها هدست های واقعیت مجازی نه فقط برای گیمرها، بلکه برای همه کاربران علاقه مند به تکنولوژی شناخته شده اند و بسیاری از افراد حتی از روی کنجکاوی هم که شده حداقل یکبار این نوع هدست ها را امتحان کرده اند.

به گزارش راهنماتو، اگر وضع مالی متوسطی دارید اما دوست دارید حتما یک هدست واقعیت مجازی هم داشته باشید تنها توصیه من به شما خرید یک هدست واقعیت مجازی از طریق فهرست راهنماتو است:

هدست واقعیت مجازی پی-نت مدل VR-100(قیمت حدودی: 370 هزار تومان)

هدست واقعیت مجازی

فهرست را با ارزان ترین گزینه موجود در بازار ایران شروع می کنم.این هدست که از برند پی-نت است، وزن۳۸۶ گرمی دارد و  با انواع گوشی های موبایل ۳.۵ تا ۵.۵ اینچی سازگاری دارد.این هدست با سیستم عامل های اندروید و iOS سازگار است. از ویژگی های مثبت این محصول می توان به  قابلیت تنظیم لنزها برای ایجاد تصویری واضح تر اشاره کرد.

اگر فکر می کنید این هدست به علت قیمت پایینش، ارگونومی و طراحی خوبی ندارد، اشتباه می کنید، درست است که این هدست به لحاظ ظاهر و نرمی روی صورت همتا و برابر هدست های گران قیمت نیست، اما به هیچ وجه صورت کاربر را اذیت نمی کند و می تواند به راحتی روی صورت کاربر فیکس شود.این هدست دارای کش های پهن قابل تنظیم برای قرارگیری مطمئن روی صورت است و البته دارای پد های فومی نرم در محل قرار گیری گوشی و محل قرار گیری هدست روی صورت است.

این هدست دارای شیار جانبی برای عبور کابل های شارژ و هندزفری و تهویه هوا برای مشاهده ویدئو و انجام بازی بصورت فراگیر و ۳۶۰ درجه است.اگر گوشی موبایل کاربر دارای سنسور ژیروسکوپ باشد، می توان فیلم های سینمایی سه بعدی را با بالاترین کیفیت رصد کرد.

هدست واقعیت مجازی وی آر باکس مدل VR Box 2(قیمت حدودی: 390 هزار تومان)

آر باکس

دومین هدست واقعیت مجازی در فهرست من، وزن۴۰۷ گرمی دارد. این هدست واقعیت مجازی برای انواع گوشی های موبایل ۳.۵ تا ۶ اینچی کاربردی است. جنس بدنه این هدست پلاستیکی و قطر لنز ۴۲ میلی متر است. این هدست واقعیت مجازی زاویه دید۱۱۵ درجه ای دارد و از قابلیت تنظیم لنزها به چپ و راست برخوردار است.

همچنین این هدست دارای کش های پهن قابل تنظیم برای قرارگیری مطمئن روی صورت است. این هدست هم مانند نسخه قبلی دارای پد های فومی نرم در محل قرار گیری گوشی و محل قرار گیری هدست روی صورت است. این هدست  دارای شیار های جانبی جهت عبور کابل های شارژ و هندزفری است و برای مشاهده ویدئو و انجام بازی بصورت فراگیر و ۳۶۰ درجه طراحی شده است.

این هدست برای مشاهده فیلم های سینمایی سه بعدی و معمولی کاربردی است و با این هدست، نیازی نیست که گوشی موبایل مورد استفاده دارای سنسور ژیروسکوپ باشد و همه گوشی ها را پشتیبانی می کند ورژن بلوتوث این هدست۳.۰ است و دارای یک باتری ۱.۵ ولتی نیز هست.

هدست واقعیت مجازی ریمکس مدل RT-V01(قیمت حدودی: 450 هزار تومان)

هدست هوشمند

سومین هدست واقعیت مجازی در فهرست من هدستی از برند ریمکس است. وزن این هدست ۴۱۰ گرم است و جنس بدنه آن پلاستیکی است. این هدست قابلیت تنظیم لنزها به چپ و راست را دارد و البته دارای کش های پهنی است که کمک می کند این هدست واقعیت مجازی روی صورت به شکل کاملا مطمئن و محکم قرار بگیرد. این هدست دارای شیار های جانبی جهت عبور کابل های شارژ و هندزفری است.

این هدست نیز طراحی بسیار ساده ای دارد و نمی توان گفت که کاربران را با طراحی خود هیجان زده می کند. کیفیت این هدست را می توان کاملا میان رده ارزیابی کرد که به نسبت قیمت خود ارزش خرید دارد.

هدست واقعیت مجازی شاینکن مدل G06A(قیمت حدودی: ششصد هزار تومان)

هدست شاینکن

وزن این هدست ۲۷۶ گرم است و لنزهای HD دارد. قابلیت تنظیم لنزها متناسب با چشم از مهمترین ویژگی های این هدست ها است.  این هدست به لحاظ طراحی و ارگونومی یک پله قوی تر از سایر گزینه ها است. درواقع هرچه گزینه های قبلی طراحی ساده و ابتدایی داشتند، این مدل هدست، طراحی قوی و شبیه تر به هدست های گران قیمت را دارد. بنابراین اگر ظاهر هدست برای شما خیلی مهم است این گزینه، یک گزینه مقرون به صرفه است.

این هدست واقعیت مجازی دارای پد چمی بسیار با کیفیت و لطیف است. همچنین این هدست دارای محافظ فوم در محل قرارگیری موبایل است و کش های پهن دارد. این هدست قابلیت عقب-جلو و چپ-راست کردن لنزها را داراست.

هدست واقعیت مجازی شاینکن مدل G13(قیمت حدودی: هشتصد هزار تومان)

هدست شاینکن

هدست واقعیت مجازی شاینکن G13 ، یکی از محصولات جدید کمپانی تولید کننده است که توانسته با بهبود کیفیت لنز خود ، وضوح تصویر بسیار بالایی را برای کاربران ایجاد کند. جنس بدنه  این مدل از پلاستیک بسیار با کیفیت ABS است و نسبت به نسلهای قبلی خود وزن کمتری دارد. بخش دور این هدست که محل تماس آن با صورت است ، از یک چرم بسیار با کیفیت و لطیف استفاده شده است و با استفاده طولانی کاربر را خسته نمی کند.

بر روی این چرم ، منافذی موجود است تا از تعریق جلوگیری کند. بندی که هدست را بر روی سر ثابت می کند ، بسیار با کیفیت است و از سه زاویه هدست را پشت سر فیکس می کند لنزهای G13 دارای کیفیت HD است.لنزها از طریق دکمه های روی هدست قابلیت حرکت به عقب-جلو و چپ-راست را دارند تا کاملا متناسب با چشم های کاربر فیکس شوند.

یک خبر خوب برای عینکی ها این که: این لنزها به گونه ای طراحی شده اند که حتی می تواند به همراه عینک طبی نیز استفاده شود. این هدست قابلیت سازگاری با تمامی مدل های گوشی اندرویدی و آیفون و ویندوز موبایل ها را دارد. وزن این هدست سیصد گرم است.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها