بند اپل واچ آینده خودش را با رنگ لباس شما ست می کند!

  • فریبا شاه نوری فریبا شاه نوری
  • ۴ اسفند ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.8 دقیقه

دیجیاتو نوشت؛ اپل با این ویژگی به دنبال ارائه راهی برای کاربران است تا اپل واچ خود را براساس لباس و محیط‌شان تنظیم کنند.

اپل درحال تحقیق روی قابلیت جدیدی برای بند ساعت‌های اپل واچ است تا بتوانند به‌تنهایی با هدف هماهنگی با لباس کاربر، تغییر رنگ بدهند.

طبق گزارش هایی که در این رابطه منتشر شده‌اند، اپل پتنت جدیدی را ثبت کرده که در آن به ویژگی تغییر رنگ بند اپل واچ اشاره شده است. در توضیحات این حق اختراع آمده است:

«کاربران ممکن است تمایل داشته باشند تا بند ساعت خود را برای تنوع و بیان سبک خود شخصی‌سازی کنند. به عنوان مثال، یک کاربر ممکن است براساس لباس، سایر محصولات پوشیدنی، محیط یا ترجیحات دیگر خود، بند ساعتی با رنگی خاص بخواهد.»

ساعت

نحوه عملکرد بند قابل‌تنظیم اپل واچ

غول کوپرتینویی در پتنت خود اشاره می‌کند که برای تحقق این امر به بندهای ساعت با «ویژگی‌های الکتروکرومیک» نیاز است. براساس توضیحات ارائه‌شده در پتنت، در این مدل، با کمک «ولتاژ اعمال‌شده» می‌توان تنوع رنگ‌ها و ترکیب‌های رنگی متفاوتی را روی بند نمایش داد.

اپل در ادامه پتنت خود توضیح می‌دهد:

«انتخاب رنگ را می‌توان بدون برداشتن و تعویض بند ساعت انجام داد و تنظیم کرد. بر این اساس، رنگ‌های متنوعی را می‌توان در زمان‌های مختلف بدون نیاز به بند ساعت‌های مختلف برای هر رنگ یا ترکیب رنگ، نمایش داد.»

علاوه‌براین طبق توضیحات ارائه‌شده، ظاهراً تغییر رنگ بند ساعت می‌تواند اعلان‌ها را به کاربران اعلام کند. اپل در پتنت خود نوشته است:

«عناصر قابل‌تنظیم رنگ بند ساعت را می‌توان به‌طور مستقل مرتب و کنترل کرد، به‌گونه‌ای که به سیستم اجازه می‌دهد نمادها، اشکال و یا متن خاصی را با روشن‌کردن عناصر خاص نمایش دهد.»

بنابراین، با وجود این فناوری تغییر رنگ، ظاهراً می‌توان یک پیام متنی را روی بند اپل واچ خود نمایش داد.

اخیراً گزارش‌های متفاوت دیگری نیز درباره پتنت‌های اپل منتشر شده است. در یکی از آن‌ها گفته شده بود که غول فناوری ظاهراً روی توسعه موبایلی تاشو با حسگر لمسی در حاشیه آن کار می‌کند.

فریبا شاه نوری
فریبا شاه نوری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها