چرا خرید ساندویچ ساز برای هر خانواده ای لازم است؟

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۵ اسفند ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 4.8 دقیقه

راهنماتو-این روزها بسیاری از خانواده ها علاقه مند به خرید ساندویچ ساز هستند،دستگاهی که به وسیله آن می توان انواع ساندویچ ها را در مدت زمان کوتاهی آماده کرد. این دستگاه برای خانواده های بچه دار بسیار مفید است و می تواند میان وعده ها را به سرعت آماده کند.

به گزارش راهنماتو، این دستگاه شاید به نظر زیاد کارآیی نداشته و وجود آن در آشپزخانه از لحاظ عده ای اضافه هم باشد. اما جالب است بدانید که استفاده از ساندویچ ساز کمک می کند که حداقل جلوی بهانه گیری ها و بدغذایی های گاه و بیگاه کودکان را بگیرید.

ساندویچ ساز که نام دیگر مصطلح آن اسنک ساز است به خصوص برای افرادی که شاغل هستند و می خواهند یک صبحانه و یا شام مختصر آماده کنند و عجله دارند مفید است.

ساندویچ ساز چه کاربردهایی دارد؟

همانطور که پیش از این هم اشاره کردم، ساندویچ ساز می‌تواند یک وعده غذایی خوش طعم و فوری با ظاهری زیبا اماده کند. با استفاده از ساندویچ ساز می‌توانید غذا‌های مختلف و گوناگونی را به سرعت آماده کنید. از دیگر کاربردهای ساندویچ ساز می‌توان به گرم کردن نان، پخت کیک و کباب کردن گوشت و سبزیجات اشاره کرد.

اگر ساندویچ ساز شما صفحه گریل داشته باشد دیگر احتیاجی به خرید تابه گریل جداگانه نیست. برخی از مدل‌های ساندویچ‌ ساز وافل ساز هم دارند و تنها کافی است مواد لازم برای تهیه وافل را آماده کرده و روی صفحه وافل ساز بریزید.

آشنایی با انواع ساندوبچ ساز

 ساندویچ سازها انواع مختلفی دارند که باتوجه به سلیقه خود می‌توانید یکی از این مدلها انتخاب کنید. برای مثال از ساندویچ ساز برای برشته کردن ساندویچ استفاده می‌شود. ساندویچ ساز مثلثی از لحاظ ظرفیت انواع مختلفی دارد.برخی از ساندویچ ساز‌ها صفحات گریل دارند که به شما امکان می‌دهد گوشت و سبزیجات را کباب کنید.

استفاده از بخش کباب کردن خوراکی ها می تواند روشی مناسب برای طبخ یک غذای سالم باشد. وافل سازهای خانگی هم بسیار محبوب هستند. این نوع وافل سازها مثل ساندویچ ساز عمل می‌کند ولی شکل‌های صفحه متفاوتی دارد. وافل ساز دارای دو صفحه از جنس آلومینیوم، تفلون یا چدن است که شکل ظاهری آن شبیه پنجره است.

اگر با وافل آشنایی داشته باشید می دانید که ظاهری خاص دارد‌.وافل سازها، معمولا چند برجستگی در صفحه خود دارند که الگوی زیبایی بر روی وافل ایجاد می‌کند. در صفحات وافل، افزون بر مقدار وافل، اندازه وافل هم می‌تواند متفاوت باشد. جالب است بدانید که می توانید با ازن دستگاهها، پیتزا هم درست کنید.

چند نکته مفید و کاربردی درباره ساندویچ سازها

سعی کنید ساندویچ سازی با صفحه‌های نچسب انتخاب کنید تا ساندویچ‌های خود را به آسانی و بدون دلواپسی از چسبیدن غذا به آن آماده کنید. دستگاه‌های دارای صفحه متحرک، انتخاب مناسب‌تری هستند چون صفحات آنها قابلیت شسته شدن دارند بنابراین نگران آسیب دیدن قطعات الکترونیکی دستگاه نخواهید بود.

درواقع صفحاتی که غذا روی آن قرار گرفته و گرما از طریق آنها به غذا منتقل می‌شود. ارتباط مستقیمی با سلامتی شما دارند و در موقع پختن غذا بیشتر حرارت به این صفحات می‌رسد و اگر آنها از جنس خوبی برخوردار نباشند به‌سرعت تخریب می شود.

یک ساندویچ ساز خوب دارای صفحات باکیفیت است که از ترکیب شدن غذا با مواد مضر دستگاه جلوگیری می کند. به‌عنوان مثال صفحات ساخته‌شده از آلومینیوم و تفلون در درازمدت امکان دارد برای سلامتی مضر باشند. بنابراین بهتر است صفحات نچسب و غیر سمی را انتخاب کنید.

ساندویچ‌ ساز‌هایی که صفحات آنها تماما از سرامیک یا چدن هستند مفید تر هستند. ظروفی که از چدن یا سرامیک ساخته شده‌اند برای سلامتی بی‌ضرر هستند. برخی از ساندویچ سازها چندکاره هستند و دو یا سه ویژگی را در کنار هم دارند. به عبارت دیگر می‌توانید صفحه ساندویچ را با صفحه گریل جایگزین نمایید و از ساندویچ ساز جهت گریل کردن غذا استفاده کنید.

اکثر ساندویچ ساز‌ها امکان تهیه چهار ساندویچ همزمان را دارند. بنا بر این بسته به تعداد افراد خانواده و مقدار مصرف باید دستگاه ساندویچ ساز مناسب با نیازتان را خریداری نمایید.

 توان مصرفی یک ساندویچ ساز خوب برای مصارف خانگی حدود ٨٠٠ وات است. 

چگونه با دستگاه ساندویچ ساز وافل درست کنم؟

حالا که با ساندویچ ساز آشنا شدید یک دستور ویژه تهیه وافل برای شما دارم.برای تهیه کردن وافل ها به این مواد اولیه نیاز دارید:

2 لیوان آرد

بکینگ پودر

شکر

تخم مرغ

شیر گرم

کره

وانیل

ابتدا باید دستگاه را روشن کنید و لایه های درونی آن را با مقداری روغن یا کره چرب کنید. در داخل ظرفی آرد ، بکینگ پودر و شکر را مخلوط کنید.

در مرحله بعدی زرده و سفیده های تخم مرغ را از یکدیگر جدا کنید و آن ها را به صورت جداگانه  بهم بزنید و در این زمان شکر و کره و وانیل را به زرده اضافه کنید و لازم است که این مواد را به مخلوط آرد اضافه کنید و خوب هم بزنید .

در پایان کار سفیده را هم به مواد مخلوط شده اضافه کنید. اکنون شما می توانید مواد را با قاشق یا ملاقه ای درون لایه های ساندویچ ساز بریزید.

زمانی که رنگ وافل ها عوض شد و به رنگ طلایی تبدیل شدند وافل های شما آماده است.

چگونه با دستگاه ساندویچ ساز اسنک درست کنم؟

 شما می توانید به راحتی در خانه اسنک درست کنید . فقط لازم است که در خانه نان تست داشته باشید و همچنین موادهایی مانند سس، رب، پیاز، گوجه فرنگی، فلفل دلمه، پنیر پیتزا و ...... داشته باشید.تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید. بعد از داغ شدن دستگاه ساندویچ ساز یک لایه نان تست را داخل دستگاه بگذارید و و مواد را روی آن بریزید و باز نان تست دومی را روی مواد قرار دهید و درب دستگاه ساندویچ ساز را به طور کامل ببندید. پس از قرار دادن اسنک ها در دستگاه ساندویچ ساز ها لازم است چند دقیقه صبر کنید تا اسنک ها آماده شود .

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها