خرید پاوربانک برای سفرهای نوروزی

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۸ اسفند ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 4.3 دقیقه

راهنماتو-پاوربانک از محبوب ترین محصولات دنیای فناوری برای کاربران انواع گوشی های هوشمند و تبلت ها محسوب می شود.پاوربانک را می توان در هر شرایطی و به خصوص در شرایطی که هیچ نوع دسترسی به پریز برق ندارید استفاده کنید. 

به گزارش راهنماتو، مانند هر دستگاه دیگری، پاوربانک ها مزایا و معایب خاص خود را دارند که قبل از خرید باید از آنها آگاه باشید. در این مقاله، مهم ترین مزایا و معایب تجربه خود از تعامل با این محصولات در سال های گذشته را بررسی خواهیم کرد. بنابراین اگر می‌خواهید قبل از خرید اولین پاوربانک خود بیشتر بدانید، به خواندن ادامه دهید! 

مزایای کلیدی پاور بانک 

پاور بانک ها به طور کلی دستگاه های بسیار مفیدی هستند. مهمترین ویژگی آنها این واقعیت است که پاوربانک ها می توانند هر زمان که باتری تمام شد، برق شما را مانند تلفن هوشمند، تبلت و غیره تامین کنند. برخی از پاوربانک‌ها حتی می‌توانند گجت‌های USB-C با جریان پایین ، از جمله هدفون‌های بلوتوث، ساعت هوشمند و غیره را شارژ کنند. حتی برخی پاوربانک ها می‌توانند محصولات پرمصرف‌تری مانند لپ‌تاپ یا کنسول‌های بازی مانند Nintendo Switch را شارژ کنند .

پاوربانک ها به طور کلی دارای ظرفیت های مختلفی هستند. این ظرفیت ها تعیین می کنند که پاوربانک شما چقدر شارژ می تواند ذخیره کند. ظرفیت بالاتر، انرژی بیشتری را ذخیره می کند، در حالی که ظرفیت کمتر، مقدار کمتری انرژی را ذخیره می کند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که یک تفاوت جزئی در ظرفیت می تواند تعیین کند که آیا می تواند یک گوشی هوشمند را به طور کامل شارژ کند یا خیر.

به عنوان مثال، یک پاوربانک 5000 میلی آمپر ساعتی برای یک بار شارژ S8 کافی است، در حالی که یک پاوربانک 3000 میلی آمپر ساعتی ایده آل نیست. به این دلیل که مدل S8 دارای باتری 3000 میلی آمپر ساعتی است. می‌توانید ظرفیت‌های بزرگ‌تری مانند باتری 10000 میلی‌آمپر ساعتی ، 15000 میلی‌آمپر ساعتی، 20000 میلی‌آمپر ساعتی یا بالاتر را انتخاب کنید . با این حال، باتری های با ظرفیت بالاتر گران تر هستند.

پاوربانک ها بسیار مقرون به صرفه هستند و قیمتی بین 5 تا 100 دلار دارند. این محدوده قیمت به عوامل مختلفی مانند برند، کیفیت، ظرفیت، فناوری و غیره بستگی دارد. همچنین متوجه خواهید شد که پاوربانک‌های گران‌تر دارای ویژگی‌های توسعه‌یافته توسط برندهای معتبر هستند و ظرفیت باتری بالایی دارند. از سوی دیگر، کم‌هزینه‌ترین انواع از مواد ارزان‌قیمت، ظرفیت کم و فناوری محدود ساخته می‌شوند.

یکی از بزرگترین مزایای داشتن پاور بانک این است که می تواند چندین دستگاه را به طور همزمان شارژ کند. این شارژ با چندین پورت خروجی به دست می آید. برخی از آنها 2 تا 3 یا 4 پورت دارند. با این حال، باید توجه داشته باشید که برخی از شارژرهای قابل حمل سطوح شارژ خروجی یکسانی ندارند. بنابراین ممکن است بر سرعت شارژ دستگاه متصل تأثیر بگذارد. 

داشتن یک پاوربانک با چندین پورت خروجی به این معنی است که می توانید تلفن و تبلت خود را همزمان شارژ کنید. پاوربانک های با ظرفیت کمتر، شاید تا 10000 میلی آمپر ساعت، معمولاً در جیب شلوار جای می گیرند. شما می توانید آنها را بدون هیچ گونه ناراحتی با خود حمل کنید. با بزرگتر شدن ظرفیت، اندازه شارژر قابل حمل نیز افزایش می یابد. اما با این وجود، آنها را می توان به راحتی در یک کیف کوچک یا یک کوله پشتی حمل کرد. 

یکی از بزرگترین و رایج ترین مزیت های پاوربانک این است که می تواند از فناوری های مختلف شارژ پشتیبانی کند. با این حال، دستگاه شما، مانند گوشی هوشمند، باید با این فناوری سازگار باشد تا از بهترین سرعت شارژ بهره مند شوید. برخی از آنها دارای QC 4.0/3.0/2.0 هستند، در حالی که برخی دیگر با PD 3.0/2.0 یا دیگر پروتکل های شارژ طراحی شده توسط این برند ارائه می شوند. برخی از پاوربانک ها حتی دارای چندین فناوری شارژ هستند که آنها را حتی مفیدتر می کند.

معایب کلیدی پاوربانک

همراه داشتن پاوربانک نیز به تعداد مواردی که باید مراقبت و ردیابی کنید می افزاید. اگر می‌دانید فردی فراموشکار هستید یا منظم نیستید، می‌توانید انتظار داشته باشید که چندین پاوربانک در سال بخرید. 

بسیاری از مردم از این که می بینند که پاوربانک جدید آنها آنقدر که فکر می کردند گوشی آنها را شارژ نمی کند شگفت زده می شوند. به این دلیل که ظرفیت تبلیغ شده یک شارژر قابل حمل در واقع بزرگتر از ظرفیت قابل استفاده آن است.بنابراین اگر بخواهید تعداد شارژهایی را که یک پاوربانک می‌تواند برای گوشی شما فراهم کند محاسبه کنید، بهترین روش استفاده از تنها 75 درصد از ظرفیت تبلیغ‌شده است. 

پاور بانک ها از سلول های لیتیوم یونی ساخته شده اند که به دلیل ناپایداری شیمیایی خود شناخته شده اند. این به طور کلی می تواند توسط یک اتصال کوتاه ایجاد شود که می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد شود. شارژ بیش از حد یکی دیگر از عوامل خطر است زیرا منجر به افزایش گرما می شود و باعث می شود باتری شبیه بالش باد کرده باشد. در موارد شدید، این باتری ها می توانند آتش بگیرند یا حتی منفجر شوند. 

اما برای جلوگیری از این اتفاقات، اغلب شارژرهای قابل حمل دارای ویژگی های ایمنی مانند مکانیسم های ایمنی اتصال کوتاه ، شارژ بیش از حد و تخلیه بیش از حد هستند.

زمان شارژ پاوربانک ممکن است متفاوت باشد، اما آنهایی که ظرفیت بیشتری دارند ممکن است زمان بیشتری نیاز داشته باشند. البته این مدت، بستگی به فناوری شارژر دارد.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها