بهترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ترجمه عکس

  • فریبا شاه نوری فریبا شاه نوری
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 4.2 دقیقه

دیجیاتو نوشت؛ این هفته به سراغ معرفی بهترین سایت‌ها و برنامه‌ها برای ترجمه عکس‌ها در موبایل و کامپیوتر خواهیم رفت.

ابزارهای ترجمه قابلیت‌های مختلفی از جمله تشخیص خودکار متون در تصاویر را در اختیار کاربران خود می‌گذارند که می‌توانند در شرایط مختلف کاربردی واقع شوند. در مطلب پیش‌رو به سراغ بهترین سایت های ترجمه عکس و اپلیکیشن‌های موجود در این زمینه رفته‌ایم که به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار دارند.

بهترین سایت و اپلیکیشن ترجمه عکس

کاربران معمولاً باید برای ترجمه عکس‌ها به سراغ اپلیکیشن‌های مختص به موبایل و تبلت ابزارهای ترجمه بروند که امکان عکس‌برداری یا انتخاب تصویر از میان فایل‌های ذخیره شده روی حافظه داخلی را فراهم می‌کنند. اغلب چنین برنامه‌هایی برای ترجمه دقیق کاربرد ندارند؛ اما می‌توانند هنگام سفر یا امور روزمره، مفید واقع شوند.

در کنار اپلیکیشن‌های مخصوص ترجمه، وب سایت‌های معدودی هم وجود دارند که می‌توان پس از بارگذاری فایل‌ها در آنها از قابلیت ترجمه عکس استفاده نمود. توجه داشته باشید که عکس‌های انتخاب شده (یا گرفته شده) باید واضح و خوانا باشند؛ در نتیجه از گزینش عکس‌های تار و مات خودداری کنید. در ادامه به معرفی برنامه‌ها و سایت‌های گفته شده، خواهیم پرداخت.

۱.سایت ترجمه عکس یاندکس

یاندکس، بزرگ‌ترین موتور جستجو در کشور چین به شمار می‌رود که توانسته جایگزین مناسبی برای اغلب امکانات گوگل ارائه کند. سرویس ترجمه یاندکس، یکی از همین موارد است که قابلیت‌های بیشتری مانند ترجمه عکس از طریق وب سایت را در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد.

برای استفاده از سایت ترجمه عکس یاندکس، ابتدا به آدرس translate.yandex.com بروید و سپس از پنل بالایی صفحه، گزینه Images را انتخاب کنید. در ادامه می‌توانید زبان مبداء و مقصد را مشخص نموده و تصاویر مورد نظر را بارگذاری کنید. فرمت‌های رایج تصویری مانند JPG و PNG در کنار GIF داخل یاندکس مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند.

۲. ابزار گوگل ترنسلیت

گوگل یکی از بهترین ابزارهای ترجمه را ارائه می‌کند که زبان‌های متعددی در آن قابل انتخاب هستند. این سرویس دارای اپلیکیشن اختصاصی برای دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS است و می‌توان از وب سایت آن در کامپیوتر هم بهره گرفت.

وب سایت گوگل ترنسلیت به آدرس translate.google.com امکان ترجمه فایل‌های PDF، ورد و پاورپوینت را دارد؛ اما از فرمت‌های تصویری پشتیبانی به عمل نمی‌آورد. به این منظور باید به سراغ اپلیکیشن موبایل آن بروید که امکان عکس گرفتن یا انتخاب تصاویر قبلی جهت ترجمه را درون خود جای داده است.

۳. برنامه مترجم مایکروسافت

برنامه Microsoft Translator یکی از رقبای اصلی گوگل ترنسلیت محسوب می‌شود که عملکرد مناسبی را از خود نشان داده است؛ اگرچه تعداد زبان‌های پشتیبانی شده توسط آن، کمتر است. همچنین برخلاف رقیب اصلی خود، خبری از ترجمه همزمان در آن نیست؛ اما هنوز هم می‌توان جهت ترجمه عکس‌ها از آن استفاده نمود.

اپلیکیشن مترجم مایکروسافت از دوربین داخلی بهره می‌برد؛ ولی کاربر می‌توانید از میان تصاویر ذخیره شده روی حافظه داخلی دستگاه هم فایل دلخواه خود را انتخاب کند. همچنین امکان دانلود بسته‌های زبان جهت کارکرد آفلاین برنامه هم وجود دارد که یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این ابزار مایکروسافت به نظر می‌رسد.

۴. مترجم آنلاین فرازین

فرازین (Faraazin.ir) یکی از سرویس‌های داخلی ترجمه است که از عملکرد و رابط کاربری بهتری در مقایسه با رقبای خود بهره می‌برد. این وب سایت در کنار ترجمه متن ساده، از ورودی فایل‌های PDF، ورد و پاورپوینت در کنار فرمت‌های تصویری رایج PNG و JPG هم پشتیبانی می‌کند.

ناگفته نماند که برای بهره‌مندی از ویژگی ترجمه عکس وب سایت فرازین، باید ابتدا از طریق شماره همراه یا ایمیل در آن ثبت‌نام کنید. همچنین تنها امکان انتخاب یک فایل به صورت همزمان در آن وجود دارد و نمی‌توان چند فایل را به شکل یکجا در آن بارگذاری کرد.

۵. وب سایت ترجمه عکس Translate Image

وب سایت Translate-image.com یکی از ابزارهای ساده اما کاربردی برای ترجمه عکس است که به شکل رایگان در قالب نسخه تحت وب در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد. برای استفاده از آن، تنها کافی است تا با یک مرورگر وارد سایت شوید و پس از انتخاب زبان مبداء و مقصد، فایل مورد نظر خود را انتخاب کنید. در نهایت هم روی کلید Go کلیک کنید تا فرایند ترجمه صورت بگیرد.

برنامه

فریبا شاه نوری
فریبا شاه نوری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها