یکی از مشکلات بزرگ گوشی‌های شیائومی برطرف شد

  • فریبا شاه نوری فریبا شاه نوری
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 2.2 دقیقه

خبرآنلاین نوشت؛ نسخه اصلی رابط کاربری می یو آی ۱۴ شیائومی ضعف‌هایی در عملکرد و طراحی داشت که در آپدیت جدید MIUI 14 ظاهراً آن‌ها از بین رفته‌اند.

شیائومی، گوشی‌ساز مطرح چینی تلاش زیادی برای روان‌تر کردن و بهبود عملکرد پوسته سفارشی اندرویدی خود انجام می‌دهد. سیستم MIUI در اصل یک اسکین اندرویدی است و یکی از بهترین نسخه‌های آن هم اکنون برای بسیاری از گوشی‌های این برند منتشر شده است. این کمپانی در رویداد معرفی گوشی‌های سری شیائومی ۱۳ خودش، از آپدیت جدید MIUI 14 نیز پرده برداشت.

این رابط کاربری نه تنها روان بودن سیستم را بهبود بخشیده، بلکه طراحی جدیدی را هم به رابط کاربری شیائومی اضافه کرده است. به‌طور مثال آیکون‌ها بزرگ‌تر شده، پوشه‌ها بزرگ‌تر شده، آیکون حیوانات خانگی را می‌توانید به صفحه اصلی گوشی خود اضافه کنید و مواردی از این دست که همگی جزو ویژگی‌های جدید می یو آی ۱۴ هستند.

با این حال مشکلاتی از نظر منطقی در طراحی پوشه‌های بزرگ این بروزرسانی وجود داشت. پوشه‌ها چهار اپلیکیشن را به‌نمایش می‌گذارند، اما فقط سه اپلیکیشن با کلیک مستقیم روی پوشه اجرا می‌شوند. برای دیگر برنامه‌ها کاربر حتماً باید پوشه را باز کند تا بتواند روی آیکون سایر برنامه‌ها کلیک کند.

آپدیت جدید MIUI 14 مشکل منطقی پوشه‌ها را حل می‌کند

خوشبختانه MIUI همیشه سیستمی بوده که بر اساس بازخوردها و تجربیاتی که کاربران از آن ارائه می‌کنند، بروزرسانی می‌شود. اکنون گزارش شده است که شیائومی در جدیدترین نسخه آزمایشی این آپدیت تغییراتی را به‌وجود آورده که یکی از آن‌ها مربوط به پوشه‌ها است. اکنون پوشه بزرگ اپلیکیشن‌ها می‌تواند به‌کاربران اجازه دهد مستقیماً روی آیکون برنامه‌های بیشتری کلیک کنند.

کاربران نسخه آزمایشی این رابط کاربری که گوشی خود را به نسخه ۴.۳۹.۹.۵۹۶۳.۰۱۰۳۱۴۲۲ بروزرسانی کرده باشند، می‌توانند از این ویژگی بهره‌مند شوند. البته این نسخه عمومی نیست و در اختیار تمام کاربران قرار نگرفته است.

سامسونگ گلکسی

بعد از آپدیت، شما می‌توانید ۸ آیکون را با کلیک روی ۴ آیکونی که به‌صورت کوچک در گوشه سمت راست پوشه به‌نمایش گذاشته می‌شود، اپلیکیشن آن‌ها را مستقیماً اجرا کنید. این سیستم به‌صورت خودکار عادت‌های چیدمان اپلیکیشن‌ها و فولدربندی‌ها توسط کاربر را می‌فهمد و پیشنهادهای هوشمندانه‌ای را به آن می‌دهد. این قابلیتی است که هواوی نیز در سیستم عامل HarmonyOS خودش به‌نمایش گذاشته است.

گرچه ایده این طراحی خیلی ساده است، اما می‌تواند باعث بهبود تجربه کاربری شود و این می‌تواند امتیاز مثبتی برای شیائومی باشد. این آپدیت به‌زودی در اختیار عموم کاربران گوشی‌های شیائومی قرار خواهد گرفت.

فریبا شاه نوری
فریبا شاه نوری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها