دیجیاتو نوشت؛ طبق گزارش IDC، فروش تبلتها 3.3 درصد و فروش کرومبوکها 48 درصد در سال 2022 کاهش پیدا کرده است.
شرکت IDC گزارش خود از بازار تبلتها و کرومبوکها برای سال 2022 و فصل چهارم 2022 را منتشر کرد. بهصورت کلی فروش تبلتها در سال گذشته میلادی کاهش 3.3 درصدی را تجربه کرده، درحالیکه فروش کرومبوکها کاهش چشمگیری 48 درصدی داشته است.
طبق این گزارش، فروش تبلتها در فصل چهارم 2022 افزایش اندک 0.3 درصدی را تجربه کرده و اپل مانند بازه مشابه سال گذشته میلادی، بالاترین فروش را داشته است. در رتبه دوم با اختلاف چشمگیر، سامسونگ به چشم میخورد. این شرکتها به ترتیب توانستهاند در فصل چهارم 2022، 22.5 و 7.7 میلیون تبلت بفروشند. اپل و سامسونگ همچنین رشد فروش سالانه 28.8 و 7.1 درصدی را تجربه کردهاند.
در مقابل افزایش فروش اپل و سامسونگ، آمازون، هواوی و لنوو کاهش فروش را در فصل چهارم 2022 تجربه کردند. اما وضعیت در کل سال گذشته میلادی چگونه بوده است؟ فروش کلی تبلتها در سال 2022 کاهش 3.3 درصدی را تجربه کرده و درحالیکه فروش تمام شرکتها کاهش یافته است، اپل با افزایش 7.0 درصدی فروش روبهرو شده است.
اپل با فروش 61.8 میلیون آیپد و سهم 38 درصدی، در صدر جدول پرفروشترین برندهای تبلت قرار گرفته است. سامسونگ با فروش 30.3 میلیون تبلت و سهم 18.6 درصدی در رتبه دوم به چشم میخورد. فروش کلی کرهایها در سال گذشته میلادی 0.8 درصدی نسبت به 2021 کاهش یافته است.
قوط بازار کرومبوکها در 2022
در سال 2022، بازار کرومبوکها وضعیت نامناسبی را تجربه کرد، البته یکی از دلایلی که فروش کرومبوکها در سال گذشته میلادی نامناسب تلقی میشود، رشد فروش آنها در سال 2021 است. در فصل چهارم 2022، فروش کرومبوکها کاهش 24.3 درصدی را تجربه کرد، هرچند فروش اچپی به عنوان پرفروشترین برند، رشد 116.7 درصدی داشت.
درحالت کلی در سال 2022، فروش کرومبوکها کاهش 48 درصدی را تجربه کرد و ایسر بهعنوان پرفروشترین برند، 33.8 درصد کاهش فروش داشت. در رتبه دوم و سوم به ترتیب دل و لنوو قرار گرفتهاند که آنها هم کاهش فروش 24.3 و 54.4 درصدی را تجربه کردهاند.
درنهایت با توجه به رکود اقتصاد جهانی در سال 2023، انتظار نمیرود فروش تبلتها و کرومبوکها افزایش یابد.
دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها