محدودیت صادرات تراشه‌سازی آمریکا به چین

  • فریبا شاه نوری فریبا شاه نوری
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

فارس نوشت؛ ایالات متحده قصد دارد صادرات تراشه‌سازی به چین را محدود کند و در این راستا دو کشور دیگر را هم با خود هم راستا می‌کند.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، بلومبرگ روز جمعه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت بایدن در حال تلاش برای تشدید بیشتر محدودیت ها در صادرات تجهیزات نیمه هادی به چین است.

در این گزارش آمده است که دولت، شرکت های آمریکایی را در مورد این طرح مطلع کرده و به آنها گفته است که انتظار دارد تا اوایل ماه آینده این محدودیت ها را اعلام کنند.

بر اساس این گزارش، دولت بایدن قصد دارد با هلند و ژاپن هماهنگ شود.دولت هلند این هفته،  اعلام کرد که برای محافظت از امنیت ملی، محدودیت‌های جدیدی برای صادرات فناوری نیمه‌رسانا به چین در نظر گرفته است.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه گفت که چین قاطعانه با این محدودیت‌ها به عنوان ابزاری برای مداخله و محدود کردن مبادلات اقتصادی و تجاری عادی بین شرکت‌های چینی و هلندی مخالف است.

ایالات متحده در اواخر سال گذشته محدودیت‌های صادراتی زیادی اعمال کرده بود، از جمله اقدامی برای قطع دسترسی چین به تراشه‌های نیمه‌رسانای خاص که در هر نقطه از جهان با تجهیزات آمریکایی ساخته می‌شوند.

فریبا شاه نوری
فریبا شاه نوری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها