راهنمای خرید شارژر اصلی سامسونگ

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 3.6 دقیقه

راهنماتو-خرید شارژر گوشی و تبلت ساده ترین کار ممکن به نطر می رسد، اما بسیاری از ما ایم تجربه را داشته ایم که شارژری خریده باشیم که نه سرعت خوبی برای شارژ دارد و نه حتی به درستی شارژ می کند. این روزها حتی در مترو و اتوبوس هم با انواع شارژرهای تقلبی رو به رو می شویم. اما راهکار تشخیص شارژر اصلی چگونه است؟

به گزارش راهنماتو، خرید شارژر اصلی اگرچه با قیمت و هزینه بالاتری همراه است اما قطعا در نهایت به صرفه تر خواهد بود، چرا که شارژر اصلی سلامت گوشی شما را هم تصمیم خواهد کرد و البته دیرتر خراب می شود و سریعتر شارژ می کند.

به همین دلیل است که در این مطلب قصد دارم بهترین نشانه های شناسایی شارژر اصلی سامسونگ را بگویم تا شاید این بار شارژر اصلی بخرید و بابت شارژر تقلبی هزینه پرداخت نکنید:

از داغ شدن بیش از حد تا مدت زمان بالای شارژ

شارژرهای استاندارد و اصلی دمای معتدلی دارند و معمولا اگر مشکلی وچود نداشته باشد، بیش از حد داغ نمی شوند. اما اگر شارژر شما با سرعت بیش از حد داغ می شود و دمای آن بالا می رود،شک نکنید که یک شارژر تقلبی خریده اید و احتمالا بعد از 3-4 بار شارژ کردن با آن مشخص می‌شود که در خرید اشتباه کرده اید.

با سنجیدن زمان شارژ نیز می‌توانید به تقلبی بودن شارژر پی ببرید.شارژر تقلبی خیلی دیرتر از استاندارد سامسونگ زمان می‌برد تا گوشی شما را به 50% شارژ برساند. 

از رنگ پورت شارژ تا قیمت 

در بسیاری از موارد، شارژر اصل است اما کابل شارژ USB آن تقلبی است. شما می توانید این را با نگاه کردن به سایز پورت و رنگ آن تشخیص دهید. رنگ پورت شارژر تقلبی و کپی تیره‌تر از نسخه اصلی است و اندکی نیز بلندتر است. همچنین اگرچه حقیقت تلخ است اما وقتی قیمت شارژر شما از حدی پایین تر است می توان حدس زد کاسه ای زیر نیم کاسه است و شارژر شما اصلی به نظر نمی رسد. شارژرهایی که در نمایندگی ها به فروش می رسند گران قیمت تر اما کاملا سالم هستند.

بیشتر شارژرهای ارزان قیمت استانداردهای قانونی را رعایت نمی کنند و ممکن است متریال های خاصی داشته باشند که برای محیط زیست شما مخرب باشد.شارژر تقلبی و فیک حتی ممکن است از لحاظ فیزیکی ناقص باشد برای مثال ممکن است موقع جدا کردن شارژر از پریز روی دیوار زبانه‌های آن جدا شود.

 تفاوت اطلاعات روی بدنه شارژر 

جالب است بدانید نوع و فونت نوشته ها هم مهم است. برای مثال ضخامت حرف A روی شارژر تقلبی ضخیم تر از اصلی است. به عنوان یک واقعیت لوگوی سامسونگ در شارژر باکیفیت ضخامت یکسانی در تمام حرف‌هایش دارد و این حرف در این دو کلگی متفاوت است.اگر عبارت«Made in China» یا «A+» را دیدید که در بیشتر مواقع در پشت شارژر چاپ می شود بدانید که این یک محصول کپی است نه خود اصل آن.

لوگوی UL در پشت شارژر باید در ردیف پایین و سمت چپ شارژر نوشته شده باشد که توسط یک دایره احاطه شده است. علامت UL مخفف Underwriters Laboratories است که یک سازمان ایمنی است که وظیفه حفظ استانداردهای ایمنی برای همه تکنولوژی های بازار را دارد.اگر شارژر شما این لوگو را نداشت از آن استفاده نکنید.

کیفیت و وزن پایین شارژر تقلبی

شارژر واقعی کیفیت ساخت خوب و تمیز تری دارد و محکم است درحالی که شارژرهای تقلبی از پلاستیک‌های ارزان قیمت ساخته شده‌اند. اگر قسمت بالایی و لبه‌های شارژر اصلی را با شارژر تقلبی مقایسه کنید متوجه می‌شوید که گوشه‌ها و انحناهای شارژر تقلبی ناهموار و دارای پلاستیک های اضافه است درحالی که شارژر اصلی لبه‌های نرم دارد. با توجه به کیفیت ساخت بالاتر، شارژر تقلبی باید در مقایسه با اصل باید سبک‌تر باشد. وزن شارژرهای اصلی کمی سنگین تر است و جنس آن نیز کاملا متفاوت است.

اصلا چه فرقی دارد؟!

و اما برسیم به مهمترین پاسخ، اصلا چرا مهم است شارژر اصلی استفاده کنیم؟ چون قیمت گوشی ها به حدی بالا رفته که نمی توان به این راحتی ها گوشی جدید خرید و باتری نامعتبر آسیب های جدی به گوشی می زند. بنابراین خرید شارژرهای تقلبی و غیراصل شاید در نگاه اول مناسب به نظر برسد چون ارزان است، اما در بلند مدت بسیار اشتباه است چون باتری گوشی را دستخوش آسیب های جدی می کند و حتی ممکن است مجبورتان کند گوشی جدید بخرید. 

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها