راهنمای خرید بهترین قلم های لمسی برای انواع گوشی

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 5.9 دقیقه

راهنماتو-قلم های لمسی را می توان از محبوب ترین لوازم جانبی تبلت و گوشی های هوشمند دانست. برخی از کاربران به دلایل مختلفی از جمله سهولت اجرای فرمان های خود ترجیح می دهند از قلم لمسی استفاده کنند. 

به گزارش راهنماتو، قلم های لمسی برای طراحی و نوشتن و حتی ترسیم خطوط نقشه های مهندسی بسیار کارامد و دقیق عمل می کند. در ادامه به معرفی 5 مدل قلم لمسی پرداخته ام:

قلم لمسی اپل مدل Pencil 2nd Generation(قیمت حدودی: 6 میلیون تومان)

قلم لمسی

این قلم نسل دوم از قلم‌های لمسی یا قلم های دیجیتالی اپل است که همراه با نسل سوم از آیپدهای پرو این شرکت معرفی شده است. این قلم چند تغییر اساسی از نظر ساختار و کارایی نسبت به نسل اول خود داشته و برخی از مشکلات بازر آن برطرف شده است. بدنه این قلم پلاستیکی است و طول 16.6 سانتی‌متری با قطر کمتر از 1 سانتی‌متری دارد.

وزن این قلم نسبتا سبک و حدود 21 گرم است و در نتیجه کاربربدون خستگی دست، ساعت‌ها امکان کار با قلم را دارد. مهمترین تفاوت این قلم نسل دوم با نسل قبلی در طراحی بدنه است. یک طرف این قلم به صورت تخت طراحی شده و در همین قسمت هم آهنربا قرار دارد. به این ترتیب می‌توان از همین قسمت، قلم را به آیپدپروهای نسل سوم متصل کرد که لبه‌هایی صاف و بدون انحنا دارند.

این نوع طراحی امکان گم شدن قلم را بسیار کاهش داده و به محض اتصال قلم به بدنه تبلت امکان اتصال دو ابزار به یکدیگر را ایجاد می کند.  این قلم به وسیله بلوتوث متصل می‌شود اما تنها با آیپدپروهای نسل سوم سازگار است و نمی‌توان آن را به دیگر آیپدها متصل کرد. وزن این محصول۲۰.۷ گرم است و مناسب برای طراحی و کاربری های روزمره سازگاری کامل با آیپدپرو ۱۱ اینچی و ۱۲.۹ اینچی نسل سوم است.

قلم لمسی مایکروسافت مدل 2020(قیمت حدودی: 4 میلیون تومان)

مایکروسافت

قلم لمسی «مایکروسافت» Surface Pen 2019 برای استفاده در تبلت های Surface طراحی شده و برای نوشتن و انجام طراحی کاربرد دارد. استفاده از این قلم دقیقاً همان احساس استفاده از قلم‌های گرافیتی را به کاربران می‌دهد. Surface Pen 2019 از طریق بلوتوث به تبلت متصل می‌شود و دارای پاک‌کنی در قسمت انتهایی خود است. این قلم لمسی می تواند با دقت 4096 نقطه طراحی کند.

این ابزار همچنین قادر است به کوچک‌ترین لمس‌ها پاسخ دهد. این محصول را می‌توان در نرم‌افزارهای OneNote، Microsoft Office، Adobe Suite، Sketchable، Bluebeam Revu، Drawboard و Staffpad استفاده کرد.این قلم خوش‌دست در رنگ‌های آبی، قرمز،مشکی و نقره ای به بازار عرضه شده است. وزن این قلم 20 گرم است.

قلم لمسی اچ‌پی مدل MPP 2.0 TILT PEN(قیمت حدودی: 2 میلیون و ششصد هزار تومان)

اچ پی

این مدل قلم، یکی از جدیدترین قلم‌هایی است که توسط شرکت اچ پی طراحی و ساخته شده است. وزن این قلم نوری حدود 10 گرم است. اندازه قلم نیز حدودا 15 سانتی متر و قطر قلم 9 میلی متر است. به خاطر طراحی ارگونومیک این قلم، دست ها هنگام کار با قلم بسیار کمتر خسته می شوند. جنس قلم از آلیاژ آلومینیومی است.

این قلم نیازی به باتری ندارد، شارژ می‌شود و از باتری داخلی خود استفاده می‌کند. درگاه شارژ قلم Type-C است. درگاه شارژ به صورت مخفی قرار داده شده است تا زیبایی و طراحی قلم به هم نریزد. به همراه قلم دو عدد نوک اضافی و یک رابط شارژی Type-C وجود دارد. وزن این قلم ۱۰ گرم است. این قلم با نمایشگر‌های لمسی خازنی سازگاری دارد.

قلم لمسی باسئوس مدل BS-PS003(قیمت حدودی:1 میلیون و نهصد هزار تومان)

باسئوس

اگر بخواهیم در تبلت و گوشی آیپد خود نقاشی دیجیتال کنیم نیازمند یک قلم لمسی هستیم که نه گیر کند و نه قطعی داشته باشد. قلم لمسی بیسوس مدل BS-PS003 جدیدترین قلم‌های تولید شده این شرکت است که این مشکل را با قیمت اقتصادی تر حل می‌کند. نشان دادن میزان شارژ قلم از ویژگی های جدید این محصول است.

از طریق چراغ LED که در بالای قلم است می توانید وضعیت شارژ قلم را تشخیص دهید. رنگ آبی نشان دهنده‌ی شارژ 99 تا 70 درصد و رنگ سبز نشان دهنده‌ی شارژ 70 تا 30 درصد و رنگ قرمز نشان دهنده‌ی شارژ 30 درصد به پایین خواهد بود. با نگه داشتن این دکمه به مدت 3 ثانیه می توانید این قلم را روشن و خاموش کنید.

از دیگر قابلیت‌های این قلم لمسی می توان به تعریف 14 دستور مختلف (میانبر) برای کاربری راحتر اشاره کرد. مانند رفتن به صفحه بعد و قبل، رفتن به اهنگ بعدی و قبلی، بی صدا کردن، سرچ، کم و زیاد کردن نور صفحه و گرفتن اسکرین شات. شما می توانید از طریق بلوتوث این قلم را به دستگاه خود متصل کرده و از طریق اپلیکیشن بیسوس قلم خود را اضافه کنید؛ سپس فرامین مورد نظر خود را در اپلیکیشن اضافه کنید و در صورتی که در اتصال به مشکل برخوردید، فقط کافیست قلم را یکبار ریست کنید و مجدد متصل کنید. قلم استایلوس بیسوس ضد لمس سهوی است.

قلم لمسی سامسونگ مدل S pen(قیمت حدودی: 820 هزار تومان)

سامسونگ

قلم اصلی S PEN دارای ضخامت خط 0.7 میلیمتر است که نسبت به مدل های قبلی این قلم کاهش چشمگیری داشته و باعث افزایش دقت قلم شده است. با استفاده از این محصول شما می توانید ویژگی های منحصر به فردی را به گوشی خود اضافه کنید و حتی در صفحه ی چت با دوستان خود از آن استفاده کنید.

قابلیت SCREEN OFF در این محصول کمک می کند بدون اینکه صفحه را آنلاک کنید به نوشتن مطلب و یا کشیدن نقاشی بپردازید و یاد داشت کنید. علاوه بر این می توانید مطالب خود را روی حالت همیشه روشن قرار دهید تا هر چند وقت یک بار به شما یادآوری شود. قابلیت SCRAPBOOK یکی دیگر از مزیت های استفاده از این قلم است که در اختیار کاربران قرار می گیرد. با قابلیت scrapbook که در قلم جدید سامسونگ تعبیه شده است میتوانید به عنوان مثال عکسی از یک سایت را در لیست خود یعنی scrapbook قرار دهید تا اطلاعاتی نظیر لینک مربوطه ، موقعیت مکانی و… را در اختیار شما قرار دهد. وزن۴ گرمی این محصول از دیگر ویژگی های مثبت این قلم محسوب می شود.

 

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها