بالاخره کار پلی‌استیشن 6 به کجا رسید؟

  • فریبا شاه نوری فریبا شاه نوری
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.8 دقیقه

دیجیاتو نوشت؛ اگرچه پلی‌استیشن 5 عمر نسبتاً کمی دارد و فاصله زیادی تا عرضه نسل بعدی‌اش داریم، اما از همین حالا شاهد انتشار شایعات درباره پلی‌استیشن 6 یا PS6 هستیم. حالا طبق جدیدترین شایعه، سونی طراح سخت‌افزار این کنسول را انتخاب کرده است. همچنین به‌نظر می‌رسد ژاپنی‌ها برای اینکه روی PS6 تمرکز کنند، توسعه پلی‌استیشن 5 پرو را متوقف کرده‌اند.

یک کاربر در توییتر به نام WorryWartGamer مدعی شده که «مارک کرنی» مسئول طراحی سخت‌افزار نسل بعدی کنسول بازی سونی شده است. انتخاب کرنی به‌عنوان طراح سخت‌افزار PS6 جای تعجب چندانی ندارد؛ چرا که کرنی طراح اصلی پلی‌استیشن 5 و مسئول طراحی پلی‌استیشن 4 بوده است. بنابراین به‌خوبی با دنیای پلی‌استیشن‌های مدرن آشنایی دارد.

سونی توسعه پلی‌استیشن 6 را شروع کرده است؟

براساس گزارش‌ها، سونی تا سال 2028 برنامه‌ای برای عرضه PS6 ندارد، اما این موضوع به‌معنای آن نیست که ژاپنی‌ها نباید از همین حالا دست‌به‌کار شوند. با توجه به شایعه امروز، ظاهراً سونی توسعه کنسول بعدی‌اش را شروع کرده است یا به‌زودی دست به چنین کاری می‌زند.

اگر سونی از همین حالا شروع به توسعه نسل بعدی کنسول بازی‌اش کرده است، چه بلایی بر سر نسخه میان‌نسلی یا همان پلی‌استیشن 5 پرو می‌آید؟ یک یوتوبر به نام RedGamingTech می‌گوید به احتمال بسیار زیاد دیگر خبری از این دستگاه نخواهد بود.

ماشین

این یوتوبر می‌گوید با توجه به منابع محدودی که سونی در اختیار دارد و باید از طریق آن‌ها با شرکت‌های دیگر همکاری کند، نرم‌افزار و سخت‌افزار را توسعه دهد و همچنین از همین منابع برای بازاریابی جهانی استفاده کند، توسعه هم‌زمان دو کنسول غیرممکن به‌نظر می‌رسد.

تا به امروز شایعات زیادی درباره کنسول پلی‌استیش 5 پرو یا اسلیم منتشر شده است، اما اگر سونی واقعاً از همین حالا منابع انسانی‌اش را برای پلی‌استیشن 6 در نظر گرفته باشد، توسعه هم‌زمان یک کنسول میان‌نسلی کمی دشوار خواهد بود. البته از سوی دیگر، 5 سال تا زمان احتمالی معرفی PS6 فاصله داریم و عدم عرضه کنسولی جدید، کمی غیرمنطقی به‌نظر می‌رسد. بنابراین باید منتظر انتشار گزارش‌های بیشتری باشیم.

فریبا شاه نوری
فریبا شاه نوری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها