راهنمای خرید لپ تاپ ویژه برای شما

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

راهنماتو-شما در حال خرید یک لپ تاپ جدید هستید؟ این کاملاً یک چالش است، از کجا شروع می کنید؟ ده ها لپ تاپ برای انتخاب وجود دارد، اما کدام یک با آن چه شما به دنبال آن هستید مطابقت دارد؟

به گزارش راهنماتو، برای خرید لپ تاپ باید به نکات مهمی توجه کنید و دقت کنید که کدام لپ تاپ با بودجه و انتظارات شما مطابقت دارد. به این نکات دقت کنید:

نکته 1. به این فکر کنید که برای چه کاری از لپ تاپ استفاده خواهید کرد.

نکته 2. بودجه خود را با انتظارات خود مطابقت دهید.

نکته 3. لپ تاپ تا 14 اینچ را برای در حال حرکت انتخاب کنید.

نکته 4. زمانی که نمی دانید چه چیزی را انتخاب کنید، یک لپ تاپ 2 در 1 انتخاب کنید.

نکته 5. اگر می خواهید از وسایل جانبی زیادی استفاده کنید، لپ تاپی را انتخاب کنید که کانکتورهای زیادی داشته باشد.

نکته 6. نظرات را بخوانید.

در نظر بگیرید که برای چه کاری از لپ تاپ استفاده خواهید کرد

اینترنت و ایمیل؟ لپ تاپ ارزان تری را انتخاب کنید. ویرایش عکس؟ لپ تاپ با حداقل پردازنده i5 یا Ryzen 5 را انتخاب کنید، ویراش ویدیو؟ لپ تاپ با پردازنده و کارت گرافیک i7 یا Ryzen 7 را انتخاب کنیدبازی؟ یک لپتاپ با کارت گرافیک NVIDIA GeForce 1650 انتخاب کنید.

هنگام خرید لپ تاپ، احتمالاً از قبل می دانید که قرار است از آن برای چه کاری استفاده کنید. به عنوان مثال، آیا فقط قصد دارید در اینترنت بگردید و نتفلیکس را تماشا کنید یا مثلاً قصد دارید عکس ها را ویرایش کنید یا یک بازی انجام دهید؟ هر لپ تاپ برای همه کارها مناسب نیست. 

بودجه خود را با انتظارات خود مطابقت دهید

آیا می خواهید کارهای ساده ای انجام دهید؟ بودجه خود را کاهش دهید. برای وظایف سخت تر، بودجه خود را افزایش دهید. هرچه کارهایی که روی لپ تاپ خود انجام می دهید سخت تر باشد، باید قدرتمندتر باشد. لپ تاپ های قدرتمند نیز هزینه بیشتری برای خرید دارند. همچنین قبول کنید که برای خرید لپ‌تاپ گیمینگ جذاب باید هزینه های بیشتری صرف کنید.

 اگر می خواهید در حال حرکت از آن استفاده کنید، لپ تاپ زیر 14 اینچ را انتخاب کنید

لپ‌تاپ‌های 10 تا 14 اینچی: حمل آسان با خود.لپ تاپ های 15 و 17 اینچی: مناسب برای مصارف خانگی یا تجاری. اینترنت و ایمیل؟ صفحه نمایش HD را انتخاب کنید. نتفلیکس، تماشای فیلم، ویرایش عکس یا بازی؟ حداقل صفحه نمایش FHD.اگر زیاد در حال حرکت هستید، حداقل یک لپ تاپ 14 اینچی با وزن حداکثر 1.5 کیلوگرم انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که این لپ تاپ ها صفحه کلید عددی ندارند.

در صورت دو دل بودن، لپ تاپ 2 در 1 را انتخاب کنید

آیا از انتخاب بین تبلت و لپ تاپ استرس دارید؟ 2 در 1 را انتخاب کنید. در سالهای گذشته فقط می توانستید از بین لپ تاپ های استاندارد یکی را انتخاب کنید. در حال حاضر، انتخاب های بسیار بیشتری وجود دارد. لپ تاپ 2 در 1 چطور؟ همانطور که از نامش پیداست، این لپ تاپ بهترین های دنیا را ارائه می دهند. این لپ‌تاپ‌ها مجهز به صفحه‌کلید لمسی و تاشو هستند که به شما این امکان را می‌دهد تا از آن‌ها به عنوان تبلت نیز استفاده کنید. هنگامی که شما یک تبلت می خواهید نیز مفید است. با این حال، برای مثال، استفاده از یک صفحه نمایش 13.3 اینچی کمتر از یک صفحه نمایش 9 اینچی است.

پورت ها را در نظر داشته باشید

تعداد پورت های USB را در نظر بگیرید.هر پورتی را برای یک مانیتور اضافی در نظر بگیرید.آیا لپ تاپ دی وی دی پلیر دارد؟

هر لپ‌تاپ دارای پورت‌هایی است، اما به چند عدد از آن‌ها نیاز دارید؟ آن را با دقت در نظر بگیرید. به عنوان مثال، آیا یک صفحه کلید خارجی و یک ماوس را به لپ تاپ خود وصل می کنید یا یک مانیتور اضافی برای فضای بیشتر صفحه نمایش وصل می کنید؟ و برای این کار به کدام پورت نیاز دارید؟ USB (صفحه کلید و ماوس)، DisplayPort یا HDMI (مانیتور)؟ لپ تاپ های بزرگ به طور کلی پورت های بیشتری نسبت به لپ تاپ های کوچک دارند. اگر قصد دارید از وسایل جانبی زیادی استفاده کنید، لپ تاپ بزرگتری را انتخاب کنید. اگر فقط از خود لپ تاپ استفاده می کنید، یک لپ تاپ کوچکتر با گزینه های اتصال کمتر کافی است

بررسی ها را بخوانید

از تجربیات مشتریان دیگر استفاده کنید. بررسی یک وب سایت متخصص را بخوانید. اگر قصد خرید یک لپ تاپ را دارید، به احتمال زیاد دیگران نیز این کار را انجام داده اند. با کمی شانس، آنها به شما خواهند گفت که چگونه خرید خود را دوست داشتند. آیا لپ تاپی که می خواهید بخرید سنگین است و آیا واقعا سریع است؟ اگر می‌خواهید بدانید که آیا واقعاً لپ تاپ محبوبتان انتظارات را برآورده می‌کنند؟ بهتر است نظراتی را در مورد لپ‌تاپ‌هایی که در نظر می‌گیرید بخوانید. همچنین یک بررسی عمیق را در یک سایت متخصص بخوانید که در آن جزئیات یک لپ تاپ را از نزدیک بررسی می کنند. خواندن نظرات احتمالا انتخاب را آسان تر می کند.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها