این ربات فوتبالیست از لیونل مسی بهتر است!

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۱ فروردین ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 1.2 دقیقه

ورزش سه نوشت:یک ربات فوتبالیست در اواخر امسال در یک تورنمنت بین‌المللی شرکت خواهد کرد.

 این ربات 4 فوتی 8 اینچی که آرتمیس نام دارد، می‌تواند راه برود و بپرد و یکی از سه ربات ساخته شده در سراسر جهان است که توانایی دویدن دارند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا می‌گویند آرتمیس نمونه اولیه رباتی است که می‌تواند از مسی در فوتبال پیشی بگیرد. دنیس هونگ، مدیر آزمایشگاه رباتیک در این باره گفت: «ما بسیار هیجان‌زده هستیم که آرتمیس را برای آزمایش میدانی در اختیار داریم و این را فرصتی برای تبلیغ به مخاطبان گسترده‌تری می‌دانیم.»

نکتهدجالب اینکه کارشناسان در آزمایشات، سرعت آرتمیس را 2.1 متر بر ثانیه ثبت کرد‌اند و از آن زمان او را برای پیاده‌روی به محوطه دانشگاه می‌برند.

این ربات به اندازه انسان، مهارت‌های فوتبال را در خود دارد و این مهارت‌ها در مسابقات RoboCup23 فرانسه در ماه جولای به نمایش کذاشته می‌شود.

رقابت‌های RoboCup23 شاهد حضور 2500 شرکت کننده از 45 کشور برای تعدادی از چالش‌های مرتبط با فوتبال خواهد بود و مخترع این جام، هیرواکی کیتانو است که تقریبا 30 سال قبل، پیش‌بینی کرد که ربات‌ها تا سال 2050 می‌توانند در زمین با انسان‌ها بازی کنند.

توانایی‌های فوتبال آرتمیس برای بلند شدن از زمین و حمل اشیا با شدت بیشتر، در هفته‌های آینده آزمایش خواهد شد و هونگ ادعا می‌کند که این ربات «اولین در نوع خود» است و طوری عمل می‌کند که به نظر می‌رسد به جای قطعات سخت، ماهیچه‌های «تپش‌دار» بیولوژیکی دارد.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها