اولین خودروی برقی ترکیه با قیمت 2.4 میلیارد و روش قرعه‌کشی وارد بازار شد

  • عاطفه  رضوان نیا عاطفه رضوان نیا
  • ۳ فروردین ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2.8 دقیقه

دیجیاتو نوشت؛ ترکیه با پایه‌گذاری برند توگ (Togg) قصد دارد خودروهای ملی خود را وارد بازار داخلی کند. اولین محصول این برند یک شاسی‌بلند برقی است.

ترکیه با پایه‌گذاری برند توگ (Togg) قصد دارد خودروهای ملی خود را با این برند وارد بازار داخلی کند. اولین محصول این برند یک شاسی‌بلند برقی با نام T10X است که در دسامبر 2019 رونمایی شد. پس از چهار سال انتظار، این خودرو بالاخره امسال وارد بازار شده است. در رابطه با قیمت این کراس‌اوور خوش‌استیل اطلاعاتی در دست نبود، اما توگ همزمان با آغاز پیش‌فروش، قیمت پایه T10X را 953 هزار لیر اعلام کرد. این رقم معادل 50,200 دلار یا چیزی در حدود 2.4 میلیارد تومان می‌شود.

خودروی ملی ترکیه

توگ و قرعه‌کشی بین مشتریان!

شرکت توگ در نظر دارد سالانه 20 هزار دستگاه از کراس‌اوور T10X را تولید کند. افرادی که بین 16 تا 25 مارس در طرح پیش‌فروش این خودرو ثبت نام می‌کنند، باید دارای 60 هزار لیر پس‌انداز بانکی باشند. جالب اینکه توگ نیز برای انتخاب 20 هزار مشتری خوش‌شانس اول، به روش آشنای قرعه‌کشی متوسل شده است!

خودروی ملی ترکیه

سه میلیارد تومان برای نسخه پرچمدار خودروی ملی ترکیه

کراس‌اوور برقی توگ T10X در نسخه‌های مختلفی تولید خواهد شد. نسخه پرچمدار این خودرو با پرداخت 1.215 میلیون لیر قابل‌خرید خواهد بود، رقمی که معادل تقریبا 64 هزار دلار یا سه میلیارد تومان می‌شود. در ابتدا T10X با پیشرانه تک موتوره به‌فروش خواهد رسید. در این نسخه موتور برقی روی محور عقب نصب می‌شود. این موتور 218 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مشتریان این نسخه می‌توانند از بین دو پک باتری موجود گزینه دلخواه را انتخاب کنند. درباره ظرفیت این پک‌ها جزئیاتی در دست نیست، ولی می‌دانیم که امکان پیمایش 314 و 523 کیلومتر مسافت با آن‌ها وجود دارد. توگ T10X در نسخه تک موتوره، صفر تا صد را در عرض 7.4 ثانیه طی می‌کند.

نسخه پرچمدار توگ T10X به یک پیشرانه دوموتوره مجهز است. فروش این نسخه از 29 اکتبر امسال آغاز خواهد شد. پیشرانه این نسخه قدرتی برابر با 435 اسب بخار و گشتاوری برابر با 700 نیوتن متر دارد. توگ شتاب صفر تا صد این نسخه را 4.8 ثانیه اعلام کرده است.

کراس‌اوور برقی توگ T10X از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‎‌کند و درصورت اتصال به یک شارژر پرسرعت، در عرض 30 دقیقه میزان شارژ باتری آن از 20 به 80 درصد می‌رسد.

خودروی ملی ترکیه

«گورجان کاراکاش»، مدیرعامل توگ، از تمرکز این برند بر تولید یک خودرو با قدرت رقابت‌ در مقیاس جهانی از همان روز اول صحبت کرده و گفته تمامی حقوق معنوی محصولات این برند به ترکیه تعلق دارد.

همانطور که قبلاً به اطلاعتان رسانده‌ایم، دولت رجب طیب اردوغان برای حمایت از خودروی ملی ترکیه تصمیم گرفته تعرفه خودروهای برقی چینی را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد. شاید بدانید با تصمیم دولت رجب طیب اردوغان، ازاین‌به‌بعد تعرفه 40 درصدی برای خودروهای برقی ساخت چین اعمال خواهد شد.

عاطفه  رضوان نیا
عاطفه رضوان نیا

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها