کاربران محصولات اپل روی اندرویدی ها را کم کردند

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۴ فروردین ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 1.7 دقیقه

فارنت نوشت: یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که میزان وفاداری برند کاربران اپل بسیار بیشتر از اندرویدی‌هاست. رقابت بین اندروید و iOS همواره مورد بحث کاربران گوشی‌های هوشمند بوده و حالا به نظر می‌رسد که وفاداری کاربران اپل بیشتر از کاربران اندروید است. هرچند این‌روزها اکثر مردم از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنند اما ظاهرا اپل کاربران وفادارتری دارد

موسسه AddictiveTips با انجام یک تحقیق جدید توانسته میزان وفاداری کاربران آمریکایی نسبت به برندهای مختلف گوشی هوشمند را بررسی کند. در این نظرسنجی از ۱۰۰۰ آمریکایی سوالاتی درباره احتمال سوئیچ کردن آن‌ها به یک برند گوشی دیگر پرسیده شده است. نصف این شرکت‌کنندگان، کاربران اندروید و نصف دیگر آن‌ها کاربران آیفون بوده‌اند.

نتیجه این نظرسنجی نشان می‌دهد که حدود ۹۴ درصد کاربران آیفون نسبت به این برند اپل وفاداری دارند، در حالی‌که تنها ۸۰ درصد کاربران اندروید به گوشی خود اظهار وفاداری کرده‌اند. از طرف دیگر، حدود ۳۳ درصد مدیران از آیفون استفاده می‌کنند و ۶۳ درصد آن‌ها گفته‌اند که با آن‌دسته از همکاران خود که از این برند استفاده می‌کنند راحت‌تر هستند وبهتر می‌تواند با آن‌ها کار کنند‌.

به‌علاوه، محققان متوجه شده‌اند که کاربران آیفون بیش از ۱۵ روز بیشتر از کاربران اندروید در هر سال به نمایشگر گوشی خود خیره می‌شوند. از طرفی، ۶۰ درصد از کاربران آیفون گفته‌اند که اگر توییتر از اپ استور حذف شود احتمالا به اندروید سوئیچ خواهند کرد.

نکته جالب اینکه، کاربران آیفون اپل ۱۸ درصد بیشتر از کاربران اندروید به برند خود وفادار هستند. همچنین ۷۲ درصد از کاربران آیفون گفته‌اند که از گوشی خود راضی هستند، در حالی‌که فقط ۶۶ درصد کاربران اندروید چنین چیزی را گفته‌اند.

محققان AddictiveTips حدس می‌زنند که دلیل این موضوع آن است که اپل مجموعه‌ای از دستگاه‌های سازگار با همدیگر را ارائه کرده و کاربران ترجیح می‌دهند که از طریق گوشی خود به دستگاه‌های بیشتری دسترسی داشته باشند. و در آخر این‌که، بیش از ۸۰ درصد کاربران آیفون و اندروید گفته‌اند اگر ایلان ماسک یک گوشی هوشمند معرفی کند احتمالا اقدام به خرید آن خواهند کرد.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها