(تصاویر) ماجرای کشف سرهای 2000 قوچ مومیایی شده در مصر چیست؟

  • فریبا شاه نوری فریبا شاه نوری
  • ۷ فروردین ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2.1 دقیقه

فرارو نوشت؛ وزارت آثار باستانی و گردشگری مصر از کشف دستکم ۲۰۰۰ سر مومیایی‌شده قوچ در شهر باستانی ابیدوس استان سوهاج خبر داده‌ است.

به گزارش فرارو، بنا بر اعلام وزارت آثار باستانی و گردشگری مصر، باستان‌شناسان موسسه مطالعات مصر باستان دانشگاه نیویورک موفق شدند دستکم ۲۰۰۰ سر مومیایی‌ شده قوچ متعلق به دوران بطلمیوسی به همراه یک بنای مجلل متعلق به دودمان ششم در معبد رامسس دوم واقع در شهر باستانی ابیدوس استان سوهاج را کشف کنند.

بر اساس بیانیه وزارت آثار باستانی و گردشگری مصر، در این معبد علاوه بر سر‌های مومیایی‌ شده قوچ، چندین سر مومیایی‌شده میش، سگ، بز، گاو، غزال و میمون نیز کشف شده است.

این گروه از باستان‌شناسان علاوه بر بقایای مومیایی‌شده حیوانات، بنای مجلل بزرگی را نیز کشف کردند که ضخامت دیوار‌های آن به حدود ۵ متر و قدمت آن به دودمان ششم پادشاهی کهن می‌رسد. کاوش‌گران در این مکان همچنین مجسمه و لباس و کشف چرم کشف کردند.

کشف این مومیایی‌ها که گمان می‌رود به عنوان پیشکش ارائه شده باشند نشان دهنده تداوم محبوبیت رامسس دوم در این مکان حدود یک هزار سال پس از مرگش است. ابیدوس که در سوهاج شهری در فاصله ۴۳۵ کیلومتری قاهره واقع شده است، یکی از مهم‌ترین محوطه‌های باستان‌شناسی مصر محسوب می‌شود.

فیلم

فریبا شاه نوری
فریبا شاه نوری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها