(تصاویر) اینها خاص ترین گوشی های جهان هستند

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۷ فروردین ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 5.8 دقیقه

گجت نیوز نوشت؛ اگرچه امروزه با تنوع بالایی از گوشی‌های هوشمند در رده‌های مختلف قیمتی روبرو هستیم، اما تقریبا تمامی آنها از ساختار نسبتا یکسانی برخوردار هستند. اگرچه با ظهور سازندگان چینی در کنار تولیدکنندگان کهنه‌کار، برندها و مدل‌های متعددی در بازار وجود دارند، اما اغلب آنها از سخت‌افزار و قطعاتی استفاده می‌کنند که تا حد زیادی با یکدیگر اشتراک دارند.

سازندگان با آگاهی از این موضوع، تلاش می‌کنند تا دستکم در ظاهر، رنگ و کیفیت ساخت وجه تمایز خود را به‌ رخ بکشند. به همین بهانه، در ادامه نگاهی خواهیم داشت به خاص ترین گوشی های حال حاضر جهان که مرزهای ابتکار و نوآوری را جابجا کردند.

خاص ترین گوشی های حال حاضر جهان

۱. میزو زیرو

میزو زیرو

در دوره‌ای که اغلب گوشی‌های پرچم‌دار از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب، گرد و غبار پشتیبانی می‌کنند، میزو یک قدم فراتر رفته و دستگاهی را روانه بازار کرده که حتی مو نیز لای درزش نمی‌رود! این گوشی هوشمند که زیرو – Zero نام دارد، یکی از مدل‌های نمادین این شرکت چینی در سال‌های اخیر است.

زیرو هیچ شکاف و حفره‌ای ندارد و تنها از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. این گوشی علاوه بر آنکه فاقد حفره‌های بلندگو است، صدا را از طریق فناوری منحصر به‌فرد نمایشگر خود منتقل می‌کند. هم‌چنین دکمه‌های فیزیکی نیز جای خود را به نمونه‌های مجازی داده‌اند و فناوری eSIM (سیم‌کارت الکترونیکی) نیز جایگزین درگاه سیم‌کارت شده است. Meizu در نهایت با تکیه بر این فناوری‌ها، یک گوشی هوشمند کاملا غیر قابل نفوذ را تولید کرده است.

میزو زیرو اگرچه در ساخت تقریبا بی‌عیب به‌نظر می‌رسد، اما مشکلات زیادی دارد. این گوشی به‌دلیل محدودیت‌های فنی، از هزینه ساخت بالا و تجربه کاربری ضعیف رنج می‌برد. زیرو در سال ۲۰۱۹ توسعه یافت، اما در نهایت به تولید انبوه نرسید.

۲. شیائومی می میکس آلفا – یکی از خاص ترین گوشی های جهان

شیائومی می میکس آلفا

می میکس آلفا یک گوشی منحصر به‌فرد است که با قیمت گزاف ۲۹۰۴ دلاری روانه بازار شد. بااین‌حال، شیائومی نه به‌طور رسمی آن را عرضه کرد و نه از فروشگاه‌ها حذفش کرد. این گوشی در بخش‌های کناری نمایشگر فاقد حاشیه بوده و صفحه‌نمایش به قسمت پشتی امتداد یافته است. در واقع به‌جز یک نوار سرامیکی باریک، بخش عمده قاب پشتی را نمایشگر تشکیل داده است.

بدون اغراق می‌توان گفت که صفحه‌نمایش، عملا تمام چیزی است که با در دست گرفتن این گوشی لمس خواهید کرد. می میکس آلفا هم‌چنین از یک سیستم تصویربرداری نوآورانه و یک سنسور ۱۰۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که در زمان خود بسیار غیرمعمول و منحصر به‌فرد بودند. بااین‌حال، میکس آلفا نیز به سرنوشت میزو زیرو دچار شد و هرگز به توفیق خاصی در بازار دست نیافت.

۳. ال‌جی وینگ – از جمله خاص ترین گوشی های جهان

 ال‌جی وینگ

ال‌جی زمانی از جایگاه مهمی در صنعت گوشی‌های هوشمند برخوردار بود. این غول کره‌‌ای در عرصه معرفی محصولات نوآورانه و نمادین به بازار، هرگز کم‌کاری نکرد. این شرکت که فعلا از بازار تلفن‌ همراه کناره‌گیری کرده، در سال‌های آخر فعالیت خود از یک گوشی خاص به‌نام وینگ – Wing رونمایی کرد در نوع خود بسیار منحصر به‌فرد بود.

در برهه‌ای که سامسونگ و هواوی مشغول عرضه اولین گوشی‌های تاشو بودند، ال‌جی تصمیم دیگری گرفت و این گوشی را با نمایشگر چرخان عرضه کرد. وینگ دارای نوعی طراحی اسپلیت بود که در آن نیمه بالایی دستگاه به‌عنوان تکیه‌گاه عمل می‌کرد و نمایشگر اصلی نیز می‌توانست تا ۹۰ درجه بچرخد و صفحه‌نمایش ثانویه که زیر آن قرار گرفته بود را آشکار کند.

این طراحی می‌توانست به وینگ امکان دسترسی به سناریوهای کاربردی متنوعی را ارائه دهد. برای مثال، کاربر قادر بود از صفحه ثانویه برای کنترل تنظیمات دوربین بهره بگیرد، در حالی‌که از نمایشگر اصلی برای منظره‌یاب استفاده می‌کند. این گوشی با وجود دو نمایشگر به‌طرز شگفت‌انگیزی سبک بود و با وزن ۲۶۰ گرم، تنها ۵۲ گرم سنگین‌تر از نوت ۲۰ اولترا بود. به‌طور کلی، طراحی خاص اما نامتعارف وینگ و هم‌چنین تمرکز بیش از حد بر روی نمایشگر چرخان باعث شد تا این گوشی نیز نتواند نظر کاربران را به‌خود جلب کند.

۴. تکنو فانتوم ایکس ۲ پرو 

تکنو فانتوم ایکس ۲ پرو

علی‌رغم حضور در میان ده تولیدکننده بزرگ گوشی همراه در چین، بسیاری با برند تکنو بیگانه هستند. این شرکت هم‌چنین سهم قابل توجهی از بازار آفریقا را در اختیار دارد، به‌طوری‌که به آن لقب «پادشاه آفریقا» را داده‌اند. تکنو اگرچه در حد برخی دیگر از برندهای بزرگ محبوب نیست، اما یکی از خاص ترین گوشی های جهان را تولید کرده است.

فانتوم ایکس ۲ پرو، نام گوشی خاص این شرکت چینی است که اگرچه به اندازه وینگ، زیرو یا می میکس منحصر به‌فرد نیست، اما در نوع خود کاملا متمایز است. این دستگاه اولین تلفن همراه در جهان است که از لنز پرتره ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. علاوه بر آن، برخلاف سه گوشی بالا، فانتوم ایکس پرو ۲ تولید انبوهی داشت و در بازار به‌قوت خود باقی است.

۵. لنوو لژیون Y90 – خاص ترین گوشی گیمینگ جهان

لنوو لژیون Y90

توسعه گوشی‌های گیمینگ برای سال‌هاست که در جریان بوده و سازندگانی نظیر بلک شارک و ردمجیک، برخی از برترین محصولات این دسته را به بازار عرضه‌ کرده‌اند. بااین‌حال، لژیون Y90 لنوو در مقایسه با سایر تلفن‌های مخصوص بازی، طراحی متمایز و خاصی دارد که بدون شک سزاوار توجه است.

در بخش طراحی ماژول دوربین عقب، در حال حاضر دو دسته کلی برای گوشی‌های موبایل وجود دارند. اولی دوربین مرکزی در بخش بالایی است که در گوشی‌هایی نظیر هواوی میت 50، ردمی کی 30 و وان‌پلاس 8 پرو یافت می‌شود. دیگری نیز قرارگیری دوربین در بخش کناری بوده که رایج‌ترین مدل حال حاضر بازار است. بااین‌حال، لژیون Y90 در هیچ دسته‌ای قرار نمی‌گیرد و ماژول دوربین آن در بخش میانی قاب پشتی قرار گرفته است.

لژیون Y90 به‌عنوان یک گوشی گیمینگ، با توجه به نوع در دست گرفتن دستگاه توسط گیمر در حین بازی طراحی شده است. بنابراین ماژول لنز به بخش پایین‌تر منتقل شده تا گیمرها در حین نگه داشتن گوشی به‌صورت افقی، مزاحمتی را حس نکنند. این طراحی نه‌تنها جسورانه، بلکه یک نوآوری موفق محسوب می‌شود که براساس مطالعه دقیق از موقعیت محصول ساخته شده است.

 

 

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها