(تصاویر) سوناتا ۲۰۲۴؛ این همان سوناتای قدیم نیست!

  • فریبا شاه نوری فریبا شاه نوری
  • ۸ فروردین ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2.3 دقیقه

خبرآنلاین نوشت؛ هیوندای سوناتا ۲۰۲۴ که در واقع فیس‌لیفتی از مدل ۲۰۱۹ است سرانجام رونمایی شد و آنقدر تغییرات رخ داده در آن زیاد است، برخی افراد فکر می‌کنند با نسل جدیدی از سوناتا روبه‌رو هستند،در صورتی که این تنها یک فیس‌لیفت است.

 سوناتا ۲۰۲۴ طراحی کاملا جدید و متناسب با آخرین تغییرات هیوندای را دارد.

چراغ خطی کشیده دیلایت در نمای جلویی بیشترین خودنمایی را دارد.چراغ‌های اصلی کمی پایین‌تر از این نوار دیلایت قرار گرفته‌ و با قسمت جلوپنجره تلفیق شده‌اند.قسمت پایینی سپر جلو به خصوص در نسخه N لاین از طراحی تهاجمی و زیبایی بهره می‌برد.

نمای پشتی همان شکل و فرم فیس قبلی را دارد.با این تفاوت که گرافیک چراغ‌ها و دیفیوزر دستخوش تغییر شده‌اند.گرافیک چراغ شبیه به حرف T شده و ما را یاد طراحی پشتی النترا می‌اندازد. در قسمت مشکی پایین چراغ،از ادوات پیانویی شکل و براق استفاده شده که زیبایی این قسمت را دو چندان می‌کند.

در نمای کناری به جز رینگ‌های ۱۹ اینچی جدید و اضافه شدن برخی ادوات،تغییر دیگری دیده نمی‌شود.

کابین سوناتا در قیاس با نسل قبل،کاملا زیر و رو شده است! از به کار بردن نمایشگرهای ۱۲.۳ اینچی خمیده و طراحی کلاسیک فرمان گرفته تا دریچه‌های کشیده تهویه هوا.سوناتا اولین هیوندایی است که از این نمایشگرهای خمیده و منحنی استفاده می‌کند.نرم‌افزار به کار رفته در این نمایشگرها با همکاری بی‌ام‌و طراحی و ساخته شده‌اند. اهرم تعویض دنده این بار به پشت فرمان منتقل شده است. هنوز اطلاعاتی از امکانات و مشخصات فنی این خودرو اعلام نشده است.

ماشین

طبق گفته هیوندای، احتمالا نسخه‌ای از سوناتا به صورت توربو و دو دیفرانسیل با ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت وارد بازار شود. هیوندای قصد دارد سوناتا ۲۰۲۴ را از ۳۰ مارس در نمایشگاه سئول به نمایش بگذارد، جایی که انتظار می‌رود جزئیات مشخصات فنی را منتشر شود.

فریبا شاه نوری
فریبا شاه نوری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها