با شارژر جدید شیائومی فقط ۵ دقیقه طول می کشد گوشی شما فول شارژ شود!

  • فریبا شاه نوری فریبا شاه نوری
  • ۸ فروردین ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 1.9 دقیقه

باشگاه خبر نگاران جوان نوشت؛ افشاگر نام‌آشنای خبر‌های فناوری، Digital Chat Station می‌گوید شیائومی درحال برنامه‌ریزی برای تولید انبوه شارژر فوق‌سریع ۳۰۰ واتی است؛ محصولی که یک گوشی هوشمند را فقط در عرض پنج دقیقه از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌کند. بدین‌ترتیب به‌نظر می‌رسد فناوری شارژ فوق‌سریع برند چینی در آینده‌ نزدیک به‌همراه برخی از محصولات این شرکت عرضه خواهد شد.

نسخه‌ اصلاح‌شده‌ ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس که اخیراً به‌نمایش درآمد، از باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد و با شارژر ۳۰۰ واتی شیائومی فقط در مدت دو دقیقه از صفر تا ۵۰ درصد شارژ می‌شود. علاوه‌براین مدت زمان مورد نیاز برای شارژ کامل این دستگاه با شارژر جدید فقط پنج دقیقه است. این فناوری حداکثر به توان ۲۹۰ وات می‌رسد که می‌توان آن را در سطح ۳۰۰ وات در نظر گرفت.

فناوری شارژ فوق‌سریع ۳۰۰ واتی ردمی، نتیجه‌ طراحی خلاقانه و استفاده از مواد جدید در معماری شارژ و باتری گوشی‌های هوشمند این برند است. شارژر مذکور از محلول GaN (گالیم نیترید) یکپارچه‌ نسل چهار استفاده می‌کند که باعث می‌شود توان آن با ابعادی درحد شارژر ۲۱۰ واتی قبلی شیائومی حدود ۴۳ درصد افزایش یابد.

معماری شارژ جدید شیائومی شامل تراشه‌ای سفارشی برای پمپاژ شارژ است که حداکثر راندمان تبدیل انرژی آن به ۹۸ درصد می‌رسد. این ویژگی مشکل گرم شدن بیش از حد را در مسیر ورودی شارژر رفع می‌کند و درواقع دمای شارژر را کاهش می‌دهد. پمپ‌های شارژ چندگانه‌ شیائومی در طرحی غیرمتمرکز چیده شده‌اند تا به‌طور مؤثر از ایجاد گرما جلوگیری کنند. انتقال شارژ پایدار با حداکثر توان در این فناوری به بیش از دو دقیقه می‌رسد که احتمالاً برای شارژ اکثر گوشی‌های هوشمند کافی خواهد بود.

شارژر فوق‌سریع ۳۰۰ واتی ردمی، پیشرفتی چشم‌گیر در فناوری شارژ محسوب می‌شود و می‌تواند نحوه‌ استفاده‌ ما از گوشی‌های هوشمند را تغییر دهد. با این ویژگی جذاب، باتری گوشی شما فقط در مدت پنج دقیقه به‌طور کامل شارژ خواهد شد و دیگر نگران تخلیه‌ باتری نخواهید بود. علاوه‌براین می‌توان از فناوری مورد اشاره در دستگاه‌های دیگری مثل لپ‌تاپ‌ها و وسایل نقلیه‌ الکتریکی استفاده کرد.

در حال حاضر تاریخ عرضه‌ شارژر ۳۰۰ واتی شیائومی مشخص نیست و نمی‌دانیم کدام محصولات این شرکت با چنین قابلیتی عرضه خواهند شد. به‌هرحال نمایش موفقیت‌آمیز نسخه‌ اصلاح‌شده‌ ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس، دید بسیار خوبی از آینده‌ این فناوری ارائه می‌دهد.

فریبا شاه نوری
فریبا شاه نوری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها