راهنمای خرید بهترین هدیه نوروزی برای کودکان

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 5.1 دقیقه

راهنماتو-آخرین روزهای سال است و در کنار همه خریدهای شب عید، خرید کادو برای اعضای خانواده هم مهم به نظر می رسد.شاید بزرگ ترها در این وضعیت اقتصادی چندان توقعی درباره کادو عید نداشته باشند، اما کودکان و نوجوانان انتظار دارند در شب عید کادو بگیرند. دریافت کادو می تواند نقدی یا به شکل هدیه باشد، اما اگر قصد دارید کادو بدهید، یکی از گزینه های جذاب، دوربین است.

به گزارش راهنماتو، احتمالا الان با خودتان می گویید دو مشکل وجود دارد: اولا دوربین عکاسی بسیار گرانقیمت است و خرید آن مقرون به صرفه به نظر نمی رسد و دوما حتی اگر هزینه مهم نباشد، اصلا دوربین عکاسی چرا می تواند یک هدیه نوروزی خوب باشد. پاسخ روشن است: اولا دوربین های ویژه کودکان ساده تر است و در نتیجه ارزان قیمت تر از دوربین های حرفه ای است.دوما خرید دوربین می تواند به افزایش خلاقیت و انگیزه های اجتماعی کودک کمک کند و تعطیلات را شادتر رقم بزند. در ادامه می توانید 5 دوربین مناسب کودکان را نگاه کنید:

دوربین دیجیتال آکسون مدل AX6064(قیمت حدودی: 400 هزار تومان)

دوربین اکسون

ابعاد این دوربین ۹۰۰x۴۵x۶۰ میلی‌ متر و وزن آن۴۸۰ گرم است. محدوده دقت حسگر۱۵.۰ تا ۲۰.۰ مگاپیکسل و نسبت ابعاد عکس۱۰۸۰x۱۴۴۰ است. رزولوشن فیلم Full HDاست و این دوربین فلاش ندارد. سایز صفحه نمایش۲ اینچ است. این دوربین قابلیت زوم و قابلیت نصب کارت حافظه تا ۳۲ گیگ را داراست. این دوربین دارای بازی افکت گذاری عکس ها است.

دوربین دیجیتال نوا تویز مدل XA720 طرح پپا(قیمت حدودی: یک میلیون و دویست هزار تومان)

دوربین

ابعاد این دوربین ۴۹x۵۶x۸۲ میلی‌لیتر، وزن آن۲۵۰ گرم و جنس بدنه از سیلسکون ABاست. محدوده دقت حسگر۱۵.۰ تا ۲۰.۰ مگاپیکسل است. نوع حسگر CMOSاست. حداکثر رزولوشن عکس۱۰۸۰x۱۹۲۰است. محدوده زوم۶ تا ۱۰ برابر بزرگنمایی و محدوده دیافراگم۱۴۰ درجه است و بزرگ‌نمایی دیجیتال تا ۶ برابر دارد.

رزولوشن فیلم در این دوربین HD است. حداکثر سرعت فیلم۳۰ فریم بر ثانیه است و دارای قلبلیت ظبط صدا در زمان فیلمبرداری نیز است. این دوربین فلاش ندارد. نوع صفحه نمایش این دوربین LCD و سایز صفحه نمایش۲ اینچ و نسبت صفحه نمایش۴:۳ است. نوع کارت حافظه میکرو اس دی است. حافظه داخلی۱۲۸ مگابایت و نوع باتری لیتیوم پلیمری است.

این دوربین باید حتما ۴ ساعت شارژ اولیه شود. از قابلیت‌های دوربین عکاسی می توان به صفحه نمایش جلو و خروجی USB اشاره کرد. این دوربین قابلیت ضد آب دارد و مدت زمان شارژ بین ۲ تا ۳ ساعت نیاز دارد. این دوربین قابلیت پشتیبانی حافظه رم تا ۳۲ گیگ را دارد و دارای چند بازی متنوع است. این گوشی از درگاه شارژر برخوردار است.

دوربین دیجیتال نوا تویز مدل XA720(قیمت حدودی: یک میلیون و پانصد هزار تومان)

دوربین کودک

ابعاد این دوربین ۸۲x۴۹x۵۶ میلی‌لیتر و وزن آن۲۵۰ گرم است. محدوده دقت حسگر۱۵.۰ تا ۲۰.۰ مگاپیکسل و نوع حسگر CMOS است. دقت حسگر۲۰ مگاپیکسل و حداکثر رزولوشن عکس۱۰۸۰x۱۹۲۰ است نسبت ابعاد عکس۱۰۸۰x۱۹۲۰ است. محدوده زوم۶ تا ۱۰ برابر بزرگنمایی و محدوده دیافراگم۱۴۰ درجه است.این دوربین دیجیتال قابلیت بزرگ‌نمایی دیجیتال تا ۶ برابررا دارد. رزولوشن فیلم HDو حداکثر سرعت فیلم۳۰ فریم بر ثانیه و

فرمت فیلم AVI است. این دوربین قابلیت ضبط صدا در زمان فیلمبرداری را دارد ولی فلاش ندارد. نوع صفحه نمایش LCD و سایز صفحه نمایش۲ اینچی است. نوع کارت حافظه میکرو اس دی است و کارت حافظه همراه ندارد. حافظه داخلی این محصول ۱۲۸ مگابایت است. نوع باتری این دوربین لیتیوم پلیمری است و از مشخصات باتری می توانیم به این نکته اشاره کنیم که باید حتما ۴ ساعت شارژ اولیه شود. از قابلیت‌های دوربین عکاسی می توان به صفحه نمایش جلو و خروجی USBاشاره کرد. یک ویژگی بسیار مثبت در این دوربین قابلیت ضد آب و بدنه ABSاست.

این دوربین از حافظه رم تا ۳۲ گیگ پشتیبانی می کند و دارای چند بازی متنوع است. این دوربین دارای درگاه شارژر، درگاه کارت حافظه و در کنار دوربین دارای بند گردنی است.

دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم مدل Instax Mini 9 Clear(2 میلیون و پانصد هزار تومان)

دوربین فوجی

رنگ و زیبایی طراحی ظاهری این دوربین به شکلی است که می تواند برای نوجوانان نیز بسیار مناسب باشد. این دوربین عکاسی می تواند در سفرهای نوروزی برای کاربران خاطره سازی زیادی کند. ابعاد این دوربین ۱۱۶×۱۱۸.۳×۶۸.۲ میلی‌لیتر و وزن آن ۳۰۷ گرم است. نسبت ابعاد عکس۶۲x۴۶mm است و قابلیت فیلمبرداری ندارد. این دوربین فلاش دارد. نوع باتریاین دوربین قلمی AA است.

دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم مدل Instax Mini 11(قیمت حدودی: 3 میلیون تومان)

فوجی فیلم

آخرین و گران قیمت ترین دوربین در فهرست من دوربینی از برند فوجی فیلم است. ابعاد این دوربین ۱۰۷.۶x۶۷.۳x۱۲۱.۲ میلی‌لیتر و وزن آن ۳۰۷ گرم است. جنس بدنه این محصول از پلاستیک مقاوم و نسبت ابعاد عکس۶۲ × ۴۶ میلی‌متر است. فاصله کانونی این دوربین ۶۰ میلی‌متر و حداقل فاصله فوکوس نرمال۶۰ سانتی متر است. این دوربین فاقد قابلیت فیلمبرداری است و حداکثر سرعت شاتر۱/۶۰ ثانیه است. این دوربین فلاش دارد

نوع باتری این دوربین باتری قلمی است.این دوربین دو عدد باتری AA با توانایی شارژدهی برای گرفتن تا ۱۰ پک عکس را دارد. فرمت فیلم مورد استفاده instax mini فوجی‌فیلم است. از اقلام همراه این دوربین می توان به مبدل لنز Close Up برای عکاسی از جزئیات سوژه‌ها اشاره کرد.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها