(ویدئو) فیلمبرداری خارق‌العاده آیفون ۱۴ از زیر آب!

  • فریبا شاه نوری فریبا شاه نوری
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 1.6 دقیقه

خبرآنلاین نوشت؛ آیفون ۱۴ ضد آب نیست. ضد آب بودن یعنی دستگاه کاملا مهر و موم شده و در برابر آب محافظت می‌شود. سری آیفون ۱۴ دارای استاندارد IP۶۸ است که نشان‌دهنده مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و گردوغبار خواهد بود، اما این گوشی به طور کامل ضد آب نیست. همه مدل‌های جدید آیفون دارای این رتبه‌بندی IP۶۸ هستند.

استاندارد IP در واقع مخفف عبارت Ingress Protection یا محافظت در برابر نفوذ است. این استاندارد در سطح بین‌المللی تنظیم شده و رقم اول در این مخفف نشان‌دهنده محافظت در برابر مواد جامد مثل گردوغبار، شن و خاک است. عدد ۶ بالاترین رتبه ممکن در این بخش خواهد بود و دستگاهی که استاندارد IP۶x را داشته باشد، در واقع ضد نفوذ گردوغبار و شن است.

رقم دوم این استاندارد برای مصرف کنندگان گوشی های هوشمند اهمیت بیشتری دارد و البته این رقم کمی بحث‌برانگیزتر است. عدد ۸ در اینجا به این معنی است که دستگاه قادر است تا ۳۰ دقیقه در عمق ۶ متری آب شیرین دوام بیاورد.

ضد آب یا مقاوم در برابر نفوذ آب؟

نکته اصلی اینجاست که حتی اگر آیفون ۱۴ بتواند روی کاغذ به مدت نیم ساعت در عمق ۱.۵ متری آب دوام بیاورد، باز هم عملکردی ایده‌آل خواهد بود. البته به احتمال زیاد این محافظت به مرور زمان دچار فرسودگی می‌شود و عملکرد آن نزول پیدا خواهد کرد؛ به خصوص اگر قبلا گوشی شما از ارتفاع سقوط کرده باشد یا به شاسی آن آسیب رسیده باشد.

در حقیقت، استاندارد IP۶۸ به این معنی است که گوشی شما احتمالا از سقوط تصادفی در توالت، استخر و رودخانه جان سالم به در می‌برد و برای استفاده در زیر بارش باران نیز بسیار ایمن خواهد بود. همچنین احتمالا می‌توانید هر از چند گاهی گوشی خود را با آب گرم بشویید. اما این‌ها به این معنی نیستند که گوشی شما به طور کامل ضد آب هستند و باید به یک‌سری نکات حتما توجه داشته باشید.

فریبا شاه نوری
فریبا شاه نوری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها