راهنمای خرید بهترین لپ تاپ ها برای دانشجویان

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 7.5 دقیقه

راهنماتو_پیدا کردن بهترین لپ‌تاپ برای دانشگاه نیازی به شرکت در امتحان نهایی ندارد، فقط کافیست در نظر بگیرید که برای چه کاری از آن استفاده می‌کنید و نیازهای خود را اولویت‌بندی کنید.

به گزارش راهنماتو، بهتر است فهرستی از نیازهای خود تهیه کنید که شامل:

نحوه استفاده از لپ تاپ برای دانشگاه (شامل برنامه ها و برنامه ها).

ویژگی هایی که برای شما بسیار مهم هستند، مانند: تحرک، عملکرد، عمر باتری، ویدئو، ذخیره سازی و اندازه صفحه نمایش.

چه قیمتی متناسب با بودجه شماست؟

اطلاعاتی در مورد تخفیف های ارائه شده یا امکان خرید قسطی

خواه خودتان به دانشگاه می روید یا سعی می کنید برای خواهر و برادرتان کمک کنید، جستجو و یافتن بهترین لپ تاپ برای کالج ممکن است کاری دلهره آور به نظر برسد. خوشبختانه، این یک آزمون کتاب باز است و ما می توانیم به شما در یافتن پاسخ های مناسب کمک کنیم.

اولین چیزی که باید در هنگام خرید یک لپ تاپ جدید در نظر بگیرید این است که چگونه از آن در حال حاضر و در آینده استفاده خواهید کرد. با پیشرفت سریع تکنولوژی سال به سال، ایده خوبی است که لپ تاپی را در نظر بگیرید که بتواند برنامه ها و برنامه های جدید را مدیریت کند. 

به این "محافظت از آینده" خرید یا خرید رایانه شخصی می گویند که فضای بیشتری برای فناوری پیشرفته تری دارد که هنوز معرفی نشده است.

ابتدا عملکرد را در نظر بگیرید

نحوه استفاده از لپ تاپ به طور مستقیم بر میزان عملکرد مورد نیاز شما تأثیر می گذارد. استفاده از برنامه‌های سنگین مانند Adobe Premiere Pro* یا انجام بازی‌های ویدیویی نیاز به اسب بخار زیادی از CPU دارد. با این حال، اگر شما از لپ‌تاپ برای کارهای اساسی‌تر مانند پردازش متن، دانلود موسیقی و ارسال در رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، ممکن است نیازی به CPU برتر نباشد.

عوامل فرم

لپ تاپ های امروزی با ماشین های ضخیم و حجیم دو دهه اخیر فاصله زیادی دارند. در واقع، طراحی سنتی لپ‌تاپ تاشوی اکنون با انواع دیگر طرح‌ها و عوامل شکلی همراه شده است.

تاشو

زمانی که تنها گزینه طراحی برای لپ‌تاپ‌ها بود، تاشوها (لپ‌تاپ‌هایی که باز و بسته می‌شوند) هنوز یک انتخاب محبوب هستند. اما امروزه، بسیاری از پوسته های تاشو ویژگی های بیشتری را ارائه می دهند، مانند صفحه نمایش لمسی، صفحه نمایش با وضوح فوق العاده بالا، شاسی ساخته شده از مواد غیر سنتی، و گزینه های اتصال بهبود یافته، مانند پورت های Thunderbolt 4 .

قابلیت تبدیل

صفحه‌کلیدها متصل می‌مانند و می‌توانند بچرخند، بپیچند یا بچرخانند.

برای اشتراک‌گذاری محتوا یا ارائه، حالت‌های «چادر» یا «ایستاده» را برگردانید.

برای حالت "قرص" کاملاً از وسط تا کنید.

برای دانش‌آموزان بهره‌وری که سخت کار می‌کنند، اما می‌خواهند قابلیت تبلت برای سرگرمی داشته باشند، عالی است.

قابلیت جدا شدن

سوئیچ فوق العاده سریع از حالت لپ تاپ به تبلت را ارائه می دهد.

هنگامی که صفحه کلید جدا می شود، یک تبلت خالص را ارائه دهید.

ایده آل برای وب گردهایی که نیاز به تایپ کردن دارند.

زمانی که به این عوامل شکلی مختلف فکر می کنید، وزن و ضخامت لپ تاپ جدید خود را در نظر بگیرید. اگر یک لپ‌تاپ سنگین انتخاب کنید، یک پیاده‌روی طولانی در محوطه دانشگاه می‌تواند به سرعت ناراحت‌کننده شود. خوشبختانه، لپ‌تاپ‌های امروزی در اندازه‌ها و وزن‌های مختلفی عرضه می‌شوند. که ما را به بررسی بعدی شما هدایت می کند.

اندازه صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش لپ تاپ به طور مستقیم بر وزن و قیمت آن تأثیر می گذارد. لپ تاپ ها معمولا در فروشگاه ها و آنلاین بر اساس اندازه صفحه نمایششان دسته بندی می شوند. اندازه های معمول صفحه نمایش برای لپ تاپ ها معمولا از 11 اینچ شروع می شود و تا 17 اینچ ادامه می یابد.

باز هم از خود بپرسید که کجا و چگونه از لپ تاپ جدید خود برای تصمیم گیری در مورد اندازه صفحه نمایش استفاده می کنید. آیا تکالیف مدرسه یا علایق شما نیاز به استفاده از مانیتور خارجی دارد؟

مدل های 11 تا 13 اینچی

اگر تحرک برای شما مهم است، این گزینه ها را در نظر بگیرید:

یک لپ تاپ کوچک

یک لپ تاپ فوق نازک و سبک (که گاهی به آن اولترابوک نیز گفته می شود).

لپ‌تاپ‌های کوچک با صفحه‌نمایش 11 یا 13 اینچی انتخابی عالی هستند، اگر بودجه سختی دارید، به قابلیت حمل بسیار زیاد نیاز دارید و فقط باید کارهای اساسی مانند مرور وب، ایمیل و پردازش کلمه را انجام دهید.

مدل‌های 17 اینچی

اگر کارایی اولویت اصلی شماست، یا لپ‌تاپی می‌خواهید که بتواند جایگزین دسکتاپ شما شود، به سراغ یک اسب بخار کار 17 اینچی بروید. این مدل‌ها ممکن است وزن بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر داشته باشند، اما واقعاً خوب هستند. این لپ‌تاپ‌های بزرگ معمولاً برای گیمرها، تولیدکنندگان محتوا یا ویرایشگرهای ویدیویی که برای انجام کارهای پیچیده به قدرت پردازش زیادی نیاز دارند، بهترین هستند. این صفحه نمایش بزرگ ممکن است نیاز احتمالی شما را به مانیتور خارجی برطرف کند.

مدل های 15 اینچی

برای تعادل مناسب بین تحرک، عملکرد و قیمت، برخی از مدل های 15 اینچی را بررسی کنید. وزن بسیاری از آنها چهار پوند یا کمتر است و برای مصرف کنندگان اصلی هدف قرار می گیرند - به این معنی که احتمالاً ویژگی های بیشتری را که می خواهید پیدا خواهید کرد، مانند پورت های بیشتر، درایو نوری (DVD یا CD) و عمر باتری بهتر.

عمر باتری

عمر باتری همیشه یکی از دغدغه های اصلی خرید لپ تاپ است. متأسفانه تعیین عمر باتری لپ تاپ برای سازندگان کار آسانی نیست. مدت زمان ماندگاری باتری لپ تاپ به این بستگی دارد که شما از رایانه شخصی برای چه کاری استفاده می کنید. بهتر است به مشخصات سازنده به عنوان یک دستورالعمل کلی نگاه کنید.

به طور کلی، هرچه اندازه صفحه نمایش لپ تاپ شما بزرگتر باشد یا مدل سنگین تر باشد، عمر باتری آن کمتر خواهد بود. لپ‌تاپ‌ها و اولترابوک‌های کوچک‌تر از پردازنده‌های ولتاژ پایین‌تری استفاده می‌کنند که به طور خاص برای ارائه عمر باتری بهتر طراحی شده‌اند. برای تحقیق در مورد عمر باتری به وب سایت های تولیدکنندگان آنلاین بروید یا نظرات آنلاین را بخوانید. به طور معمول، لپ‌تاپ‌های سایز متوسط ​​تا بزرگ‌تر بین چهار تا شش ساعت کار می‌کنند، در حالی که مدل‌های فوق‌قابل حمل می‌توانند تا ده ساعت کار کنند.

صفحه کلید

گیمرها و نویسندگان تنها کسانی نیستند که معتقدند صفحه کلید لپ تاپ مهم ترین ویژگی آن است. در مورد آن فکر کنید—شما بیش از هر بخش دیگری از لپ تاپ از صفحه کلید استفاده خواهید کرد، بنابراین صفحه کلیدی را می خواهید که راحت، آسان برای استفاده باشد و حس فنری یا لمسی رضایت بخشی را ارائه دهد. آیا به صفحه کلید با نور پس زمینه نیاز دارید یا ترجیح می دهید؟

پد لمسی

بسیاری از مردم از ماوس صرف نظر می کنند و در عوض برای انجام کارها به صفحه لمسی لپ تاپ وابسته هستند. یک تاچ پد راحت و آسان برای استفاده بسیار مهم است، به خصوص اگر در سفر هستید یا در یک فضای تنگ مانند کافه یا سالن سخنرانی کار می کنید. اندازه و محل قرارگیری تاچ پد را در نظر بگیرید، چه یک پد بزرگ را ترجیح دهید یا دکمه های مجزای چپ و راست کلیک کنید. برخی از تاچ پدها حتی دارای الگوها و بافت هایی برای تجربه لمسی هستند.

گرافیک

اکثر مدل‌های لپ‌تاپ از یک CPU تغذیه می‌کنند که شامل یک چیپ‌ست گرافیکی یکپارچه نیز می‌شود. این بدان معناست که گرافیک در واقع در پردازنده تعبیه شده است و نیاز به کارت گرافیک جداگانه را از بین می برد. این فناوری‌های گرافیکی یکپارچه قوی‌تر از همیشه هستند و به شما امکان می‌دهند بازی‌های اصلی را انجام دهید، حداکثر سه نمایشگر جداگانه را پشتیبانی کنید و پخش جریانی کنید .

با این حال، اگر شما یک گیمر یا فیلمساز هستید، باید به دنبال گرافیک یا GPU اختصاصی باشید. گرافیک های اختصاصی قدرتمندتر از گرافیک های یکپارچه هستند اما در مورد قیمت لپ تاپ نیز به طور قابل توجهی گران تر هستند.

رم

هنگامی که لپ تاپ دانشگاهی خود را خرید می کنید، این اصطلاح را زیاد می شنوید. حافظه با دسترسی تصادفی یا RAM. RAM به طور موقت داده های استفاده شده اخیر را برای دسترسی سریع در آینده ذخیره می کند. به آن به عنوان اطلاعاتی فکر کنید که از بالای سر خود می دانید - اغلب از آن استفاده می کنید و مغز شما می تواند به سرعت به آن دسترسی پیدا کند. هرچه رم بیشتر در دسترس باشد، رایانه سریع‌تر احساس می‌کند. 8 تا 16 گیگابایت رم برای لپ تاپ خود در نظر بگیرید.

ذخیره سازی

تصاویر، ویدیوها و سایر داده‌هایی که می‌خواهید برای مدت طولانی ذخیره کنید در «حافظه بلندمدت» لپ‌تاپ شما ذخیره می‌شوند. این داده‌هایی هستند که ممکن است اغلب مورد استفاده قرار نگیرند، اما ذخیره، نگهداری و در صورت لزوم استفاده از آنها بسیار مهم است.

این داده ها را می توان بر روی هارد دیسک (HDD)، درایو حالت جامد (SSD) یا حتی ترکیبی از این دو ذخیره کرد. SSD ها معمولا دسترسی سریع تری به داده ها و زمان راه اندازی فراهم می کنند و بسیار قابل اعتماد و بادوام هستند، زیرا قطعات متحرک ندارند.

تصمیم نهایی

شاید یادآوری چیزهای زیادی به نظر برسد، اما پیدا کردن لپ تاپ مناسب برای حرفه دانشگاهی شما واقعا می تواند شما را برای موفقیت آماده کند. با استفاده از ویژگی‌های موجود در این مقاله، یک چک لیست تهیه کنید و روی آنچه از لپ‌تاپ دانشگاهی خود از نظر اندازه، وزن، قدرت پردازش و ذخیره‌سازی بیشتر نیاز دارید، تمرکز کنید.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها