(تصاویر) ساخت یک سفینه‌ فضایی بر روی آب

  • فریبا شاه نوری فریبا شاه نوری
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 1.6 دقیقه

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ تئاتر بزرگ ییچانگ که برخی از طرح‌های آزمایشی‌تر را به یاد می‌آورد، در نوک شبه جزیره Pinghu، جایی که رودخانه یانگ تسه چین و رودخانه هوانگ بای به هم می‌رسند، قرار دارد. نمای خارجی غیرمعمول این سازه دارای طراحی روان است که از رودخانه‌های مجاور الهام گرفته شده است.

براساس گزارش‌ها، این ساختمان ۷۰ هزار متر مربع مساحت دارد و نمای بیرونی آن عمدتاً از لوله‌های آلومینیومی آنودایز شده منحنی و مات تشکیل شده است.

2

بنا به گفته شرکت طراح آن، این بنا بر روی پایه‌هایی بالاتر از سطح زمین ساخته می‌شود و از آن در برابر سیل احتمالی محافظت می‌کند که این روش کار حفاری مورد نیاز را کاهش می‌دهد. بخشی از پشت بام آن نیز قابل دسترس خواهد بود و به طراحان اجازه می‌دهد تا یک باغ نیمه باز، باغ‌های پلکانی آبشاری و یک تئاتر در فضای باز را روی بام آن طراحی کنند. همچنین یک تئاتر روباز دیگر در روی زمین و نزدیک به آب وجود خواهد داشت.

3

توربین‌های بادی به کاهش وابستگی این سازه به برق شبکه اصلی شهر کمک می‌کند. طرح ساخت تئاتر بزرگ ییچانگ پس از یک مسابقه جهانی معماری راه اندازی شد، اما هنوز درباره زمان تکمیل این پروژه جزییاتی منتشر نشده است.

4

فریبا شاه نوری
فریبا شاه نوری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها