راهنمای خرید کنسول بازی قابل حمل برای تمامی بودجه ها

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.9 دقیقه

راهنماتو-برای گیمرهای حرفه ای که عادت ندارند لحظه ای از کنسول بازی خود جدا شوند، هیچ چیز به اندازه دور شدن از کنسول خانگی نمی تواند آزاردهنده باشد. اما اگر قرار باشد به سفر بروید و ناچار باشید مدتی از کنسول بازی محبوب خود  دور باشید، تکلیف چه می شود. این جا است که کنسول بازی قابل حمل به کار می آید.

به گزارش راهنماتو، کنسول بازی قابل حمل انواع و اقسام مختلفی دارد اما برخی از کنسول های بازی گران قیمت تر هستند و برخی ارزان قیمت تر. برای خرید کنسول های بازی متناسب با بودجه خود نگاهی به فهرست متنوع راهنماتو داشته باشید. در این فهرست 5 کنسول بازی برای تمامی بودجه ها معرفی کرده ایم:

کنسول بازی قابل حمل نینتندو سوئیچ مدل Lite(قیمت حدودی: 13 میلیون و پانصد هزار تومان)

کنسول بازی دستی

کنسول نینتندو سوییچ لایت Switch Lite، نسخه کوچک‌تر و دستی نینتندو سوییچ است که برخی از ویژگی‌های کنسول نینتندو سوییچ را کنار گذاشته تا هم قیمت کمتری داشته باشد، هم حمل آن آسان باشد و هم باتری بهتری داشته باشد.البته این کنسول محدودیت هایی هم دارد. این کنسول به تلویزیون متصل نمی‌شود وجوی کان ندارد؛ دو ویژگی بارزی که آن را از نینتندو سوییچ متفاوت می‌کنند.

یک نکته دیگر این که: جای دکمه‌های جهت‌های جوی کانسمت راست با کلید جهت یکپارچه D-Pad عوض شده است تا کار کردن با آن راحت‌تر باشد. این کنترلر با استفاده از پردازنده‌های جدید،عملکرد نسبتا بهتری نسبت به نینتندو سوییچ دارد و عمر باتری آن نیز ۳۰ الی ۴۰ درصد بهتر است.

درباره ابعاد این محصول هم باید بگویم که این کنسول از نینتندو سوییچ کوچک‌تر است و دارای یک نمایشگر ۵.۵اینچی با رزولوشن 720p است.سوییچ لایت مانند سوییچ، دارای حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت است و با انواع میکرو SD،جک هدفون، پورت USB-C برای شارژ، نمایشگر لمسی، وای فایو NFC سازگار است. فراموش نکنید که به دلیل عدم قابلیت اتصال به داک و جوی کان، این کنسول با بازی‌هایی که از کنترلرهای جوی کان یا لبو پشتیبانی می‌کردند، سازگارنیست، اما از دیگر بازی‌های آرشیو نینتندو پشتیبانی می‌کند. ابعاد این محصول ۱۱۰x۱۶۰x۶۰ سانتی‌متر و وزن آن ۳۰۰ گرم و اندازه صفحه نمایش۵.۵ اینچ است.

کنسول بازی پرتابل سونی PS Vita(قیمت حدودی: 12 میلیون تومان)

کنسول قابل حمل

ابعاد این کنسول بازی ۱۸.۲۰×۱.۸۶×۸.۳۵ سانتی‌متر و وزن آن ۲۱۹ گرم است. این کنسول بازی از پردازنده Quad-core ARM Cortex-A۹ MPCore برخوردار است و پردازشگر گرافیکی GPU دارد.حافظه RAM۵۱۲ است و دقت صفحه نمایش۵۷۰p است. از دیگر امکانات و قابلیت‌های این محصول می توان به صفحه نمایش لمسی، تاچپد پشت، دو آنالوگ استیک، تریگر های L و R اشاره کرد. این محصول دارای سنسور ژیروسکوپ است و صفحه نمایش Sony LCD دارد.

کنسول بازی قابل حمل مدل X9-s(قیمت حدودی: 3 میلیون و هفتصد هزار تومان)

کنسول بازی قابل حمل

ابعاد این کنسول ۱۹.۵x۸.۶x۱.۶ سانتی‌متر است و پردازنده cpuو پردازشگر گرافیکی GPUاست. حافظه RAM۸ گیگابایت و اندازه صفحه نمایش۵.۱ اینچ است. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به دوربین, eBook, ماشین حساب, ساعت, تقویم, ضبط صدا اشاره کرد. صفحه نمایش این محصول از نوع LCD است و از امکانات ارتباطی آن می توان به USB اشاره کرد.

این محصول طراحی ارگونومیک خوبی دارد و برای کاربرانی که مایلند از یک محصول زیبا و خوش دست استفاده کنند کاربردی است. این محصول به خاطر طراحی ظاهری خود می تواند برای نوجوانان جذاب تر باشد.

کنسول بازی قابل حمل ساپ گیم باکس مدل 401(قیمت حدودی:600 هزار تومان)

کنسول بازی قابل حمل

این کنسول بازی دارای پردازنده۱۶ bit و پردازشگر گرافیکی GPUاست. یک محدودیت در این محصول این است که حافظه RAM ندارد. اندازه صفحه نمایش این محصول ۳ اینچ و دقت صفحه نمایش TFTاست. این کنسول بازی فاقد سنسور است. این کنسول بازی دارای باتری قابل تعویض دسته سیمی است و صفحه نمایش TFT ۳ اینچی دارد. از امکانات ارتباطی این کنسول بازی می توان به کابل میکرو usb  و کابل avاشاره کرد.

طراحی ظاهری این کنسول بازی نیز چندان بزرگسالانه به نظر نمی رسد و می تواند برای کودکان جذاب تر باشد. با این وجود این کنسول بازی قابل حمل برای اغلب کاربران تجربه بازی جذابی را به ارمغان می آورد.

کنسول بازی قابل حمل مدل آتاری کد ghg2(قیمت حدودی: قیمت حدودی 200 هزار تومان)

کنسول بازی

ابعاد این کنسول بازی ۱۳x۶x۲.۵ سانتی‌متر و وزن آن ۵۰ گرم است ولی در این محصول خبری از پردازنده نیست. این کنسول بازی حافظه RAMندارد. اندازه صفحه نمایش۳x۳.۵ است و فاقد دقت صفحه نمایش است. این محصول دارای دو محفظه باتری است و سنسور ندارد.

با این کنسول بازی می‌توانید بازی‌هایی نظیر تتریس و ماشین‌بازی را به صورت ۲ بعدی تجربه کنید. شکل ظاهری این کنسول، مستطیلی است. با توجه به امکاناتی که درباره این کنسول ذکر کردم نیازی به توضیح نیست که با یک کنسول کاملا ابتدایی رو به رو هستیم که با توجه به قیمت، انتظار بالاتری هم نمی توان داشت. این کنسول بازی برای افرادی که به بازی های نوستالژیک علاقه دارند و کنسول را برای بازی های دم دستی می خواهند، کاملا مناسب است.

 

 

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها