آیفون SE4 چه مشخصاتی دارد؟

  • فریبا شاه نوری فریبا شاه نوری
  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3.2 دقیقه

خبرآنلاین نوشت؛ تاکنون اطلاعات متعددی از بودجه اپل برای آیفون SE ۴، به بیرون درز کرده است؛ اطلاعاتی که صحت هیچکدام از آن‌ها تا لحظه انتشار این خبر تایید نشده‌بود.

 مینگ چی کو، که طی سال‌های اخیر با انتشار شایعات و اطلاعاتی در خصوص اپل به شهرت رسیده‌است، می‌گوید که گزارش اخیر در مورد آیفون SE ۴ اشتباه است. به گفته این تحلیلگر، اپل فقط آن را به عنوان نمونه اولیه می سازد که ممکن است به زودی به تولید انبوه و عرضه نرسد.

بنابراین، تحلیلگر مشهور و مطمئن می گویند که تولید آیفون SE ۴ که همه ما درباره آن شنیده‌ایم لغو شده است. این گوشی که تمام مشخصات فاش شده را دارد، در آینده به تولید انبوه نخواهد رسید. در عوض، هدف دیگری را دنبال خواهد کرد. در فوریه سال جاری، نماینده TF International Securities گفت که این مدل ارزان قیمت اولین تلفنی است که از مودم ۵G داخلی اپل بهره می برد.

با این حال، آخرین گزارش مینگ چی کو ادعا می کند که غول کوپرتینویی تنها قصد دارد از این گوشی به عنوان یک نمونه مهندسی استفاده کند. یعنی آیفون SE ۴ که اپل در ماه‌های گذشته روی آن کار کرده است تنها نمونه‌ای برای آزمایش تراشه خواهد بود.

گوشی

اپل تنها با مشاهده عملکرد مودم ۵G در حالی که iPhone SE ۴ آن را اجرا می کند، به تولید انبوه چیپست ادامه می‌دهد. اگر نتایج آزمایش برای غول کوپرتینویی رضایت بخش باشد، مودم می تواند در اوایل سال ۲۰۲۵ وارد تولید انبوه شود. با این حال، این احتمال وجود دارد که اپل مجبور شود عرضه را تا سال ۲۰۲۶ عقب بیاندازد.

علاوه بر این، فرآیند تولید تراشه ۵G که آیفون SE ۴ در حال حاضر در حال آزمایش آن است، بستگی به این دارد که اپل چقدر زود می‌خواهد آن را عرضه کند. یعنی اگر اپل بخواهد آن را به صورت پیشرفته بسازد، تراشه دیرتر از زمان مورد انتظار راه اندازی خواهد شد.

آیفون اقتصادی از سبد اپل حذف خواهد شد؟

کو توضیح بیشتری نداد که چرا این گوشی ممکن است وارد بازار نشود. در واقع، این احتمال وجود دارد که آیفون SE ۴ حتی در آینده وجود نداشته باشد. این می تواند به دلیل عدم سودآوری از انتشار یک مدل مقرون به صرفه باشد. همانطور که می دانید آیفون SE ۳ با طراحی بسیار قدیمی عرضه شد که همچنان از دکمه هوم منسوخ شده پشتیبانی می کرد.

آیفون SE ۳ همچنین با صفحه نمایش IPS LCD عرضه شد، چیزی که در حال حاضر در دستگاه های میان رده پایین و سطح پایه شاهد آن هستیم. اما بله، شایعات حاکی از آن بود که اپل در آستانه ارائه برخی ارتقاءهای بزرگ با SE ۴ است. این گوشی قرار بود با صفحه نمایش OLED، طراحی نسبتاً به روز شده و Face ID عرضه شود.

شایعات در خصوص آیفون SE۴ چه می‌گویند؟

علاوه بر این، اطلاعات فاش شده حاکی از آن است که این گوشی با چیپست A۱۶ Bionic عرضه خواهد شد. از طرف دیگر، مدل های iPhone ۱۵ Pro از A۱۷ Bionic برخوردار خواهند بود. با این حال، همه این ارتقاء به این معنی است که اپل باید هزینه تولید بالاتری را متحمل شود.

حال، اگر هزینه تولید بالا باشد، اگر اپل می‌خواست حاشیه سود سالمی داشته باشد، آیفون SE ۴ نمی‌توانست مدل ارزان‌قیمتی باشد و اگر این گوشی با قیمت بالایی عرضه می‌شد، نمی‌توانست توجه مشتریان بالقوه‌ای را که به دنبال آیفونی به روز اما مقرون‌به‌صرفه هستند را جلب کند.

فریبا شاه نوری
فریبا شاه نوری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها