افشای برخی مشخصات جالب توجه گلکسی S24 اولترا

  • فریبا شاه نوری فریبا شاه نوری
  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دیجیاتو نوشت؛ درحالی‌که گفته شده بود سال آینده میلادی هم پرچمدارهای سری گلکسی S به‌طور انحصاری از تراشه‌های اسنپدراگون استفاده خواهند کرد، حالا به‌نظر می‌رسد سری گلکسی S24 به چیپ اگزینوس 2400 مجهز می‌شود. ظاهراً این تراشه 10 هسته پردازشی خواهد داشت و همچنین قدرت گرافیکی بالایی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

بخش چیپست سامسونگ روی تراشه جدیدی کار می‌کند و طبق گزارش امروز، از طرف تیم MX یا موبایل اکسپرینس هم چراغ سبز گرفته است تا آن را به‌طور انبوه تولید کند. بااین‌وجود نمی‌دانیم واقعاً اگزینوس 2400 در سری گلکسی S24 مورد استفاده قرار می‌گیرد یا خیر.

سامسونگ ظاهراً این تراشه را با لیتوگرافی 4 نانومتری LPP تولید می‌کند. از سوی دیگر گفته می‌شود این تراشه از 10 هسته پردازشی بهره می‌برد که شامل یک هسته Cortex-X4 به‌همراه دو هسته Cortex-A720 با فرکانس بالا می‌شود. درنهایت با سه هسته Cortex-A720 با فرکانس پایین‌تر و چهار هسته کم‌مصرف Cortex-A520 روبه‌رو خواهیم شد.

گوشی

منبعی مدعی شده است که در اگزینوس 2400 از پردازشگر گرافیکی مبتنی بر RDNA2 با 6WGP استفاده می‌شود که چهار‌برابر پردازشگر گرافیکی Xclipse 920 مورد استفاده در اگزینوس 2200، واحد محاسباتی خواهد داشت. هر WGP شامل 2 واحد محاسباتی می‌شود که درمجموع 12 واحد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بنابراین باید با قدرت گرافیکی قابل‌توجهی روبه‌رو شویم.

گلکسی S24 اولترا با اگزینوس 2400 و 16 گیگابایت رم

سامسونگ احتمالاً از اگزینوس 2400 برای سری گلکسی S24 استفاده خواهد کرد؛ البته در برخی بازارها. این یعنی مانند سال‌های گذشته برخی کاربران به تراشه اگزینوس و برخی به چیپ اسنپدراگون دسترسی پیدا می‌کنند.

از سوی دیگر گفته می‌شود سامسونگ که می‌خواهد میزان رم گوشی‌های سری گلکسی اس 24 را افزایش دهد. در همین راستا باید منتظر 12 گیگابایت رم در مدل‌های استاندارد و پلاس باشیم و گلکسی S24 اولترا هم به 16 گیگابایت رم مجهز می‌شود.

با توجه به اینکه سری گلکسی S24 در ژانویه یا فوریه 2024 معرفی می‌شود، احتمالاً اواخر سال جاری میلادی با اگزینوس 2400 روبه‌رو می‌شویم. البته باید بازهم به این موضوع اشاره کنیم که تضمینی برای معرفی یا استفاده از این چیپ در پرچمدارهای سال آینده سامسونگ وجود ندارد و شاید کره‌ای‌ها تصمیم دیگری بگیرند.

فریبا شاه نوری
فریبا شاه نوری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها