چگونه در سه سوت کامپیوتر را خنک کنم؟

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.4 دقیقه

راهنماتو-فرقی ندارد که گیمر باشید یا نه، برای برخی از افراد، تماشای سریال با کامپیوتر یا دورکاری در خانه باعث می شود روشن ماندن کامپیوتر طی ساعات طولانی عادی باشد. این روشن ماندن های طولانی، باعث داغ شدن دستگاه می شود که در نتیجه در طولانی مدت به کامپیوتر آسیب می زند.

به گزارش راهنماتو، فن کیس های کامپیوتر را می توان ناجی های حرفه ای و قدرتمند کیس های کامپیوتر دانست. فن کیس های کامپیوتر انواع و اقسام گوناگونی دارند و در نتیجه قیمت برخی از فن کیس های پیشرفته بسیار بالاتر از حد انتظار است. با این وجود برای کارهای روزمره شما من پنج فن کیس را گلچین کرده ام. این فن کیس ها قیمت های متنوعی دارند و از جیب های پرپول تا جیب های نسبتا خالی را جواب می دهد. در ادامه این پنج فن کیس را مرور می کنیم:

فن کیس لیان لی مدل UNI Fan SL INFINITY 120 Triple W(قیمت حدودی: 5 میلیون تومان)

فن کیس

وزن این فن کیس ۱۰۰۰ گرم است و قابلیت‌ نورپردازی LEDدارد. سایز فن۱۲۰ میلی‌متر است و فشار هوای فن۶۱.۳ CFM (Maximum) است. سرعت گردش فن۲.۶۶ mmH۲O (Maximum)و میزان نویز فن۰~۲۱۰۰ RPM است.

این فن کیس دارای کانکتور ۴ پین PWM و کانکتور ۳ پین است. نوع فن Fluid Dynamic Bearing و ابعاد آن۱۲۰ X ۱۲۲.۱ X ۲۵ (mm) است. این فن کیس به لحاظ ظاهری زیبا و جذاب است و با توجه به قیمتی که دارد کارایی بالایی برای کاربران مختلف با سلیقه های گوناگون دارد.

فن کیس دیپ کول مدل MF120 GT بسته سه عددی(قیمت حدودی: 2 میلیون و پانصد هزار تومان)

فن کیس

وزن این فن کیس دیپ کول ۴۰۵ گرم است و هشت پد لرزه گیر در دو طرف فن دارد. این محصول دارای نورپردازی LED است و سایز فن۱۲۰ میلی‌متری است. جریان هوای فن۶۰.۶ CFM است. سرعت گردش فن۱۸۰۰ ± ۱۰% RPM و میزان نویز فن۳۵ dBA است. کانکتور برق۴ پین Molex و کانکتور ۴ پین PWM است. نوع فن Fluid Shield Bearingاست.

ابعاد این فن کیس ۱۲۰x۱۲۰x۲۵ میلی متر است. از اقلام همراه این محصول می توان به چند مبدل برق مولکس کابل افزاینده RGB از نوع ۲ به ۱ و سه عدد فن مدل MF۱۲۰ GT و هاب فن کنترلر RGB دارد. این فن نیز به لحاظ طراحی و زیبایی امتیاز بالایی می گیرد.

فن کیس سیلوراستون مدل SST-SF160B(قیمت حدودی: 2 میلیون و دویست هزار تومان)

فن کیس

وزن این فن کیس ۲۲۰ گرم و دارای نورپردازی است. این فن کیس دارای نورپردازی LEDاست. سایز فن۱۴۰ میلی‌متری است. جریان هوای فن۰ ~ ۱۶۰ CFM و سرعت گردش فن۰ ~ ۱۶۰۰ RPMx است. میزان نویز فن۰ ~ ۳۸.۱ dBA است و کانکتور ۴ پین PWMدارد.

نوع فن Fluid Dynamic Bearing و ابعاد۱۶۰mm (W) x ۲۵mm (H) x ۱۶۰mm (D) است. درباره ظاهر این محصول هم می توانم بگویم ظاهری زیبا و طراحی جمع و جور دارد که می تواند برای کاربران مختلف که از فن کیس خود انتظارات بالایی دارند جذاب باشد.

فن کیس دی-نت مدل BDM12025S LED(قیمت حدودی: 150 هزار تومان)

فن کیس

وزن این فن کیس ۱۱۵ گرم و دارای عمر مفید بیش از ۶۰ هزار ساعت است. این محصول دارای ۹ پره است. این فن دارای نورپردازی LEDاست. سایز فن۱۲۰ میلی‌متری است. فشار هوای فن۲.۳ میلی‌متر آب و جریان هوای فن۸۰ فوت مکعب بر دقیقه است.

سرعت گردش فن۸۰۰ تا ۲۱۰۰ و میزان نویز فن۲۵dBA است. این محصول کانکتور برق۴ پین Molex دارد. نوع فن Hydro Bearing است و ابعاد۲۵x۱۲۰x۱۲۰میلی متری دارد. این محصول ظاهری ساده دارد و با توجه به قیمتش قابلیت های نسبتا محدودی دارد. با این وجود این فن را می توان بین فن هایی طبقه بندی کرد که رضایت مخاطبان را به خود جلب می کند.

فن کیس ایتوک مدل Soplador Plus(قیمت حدودی: 60 هزار تومان)

فن کیس

فن کیس ایتوک را می توان یکی از فن کیس های ارزان قیمت بازار دانست که در حد خود طرافدارانی دارد. این فن کیس با وزن

۷۷ گرم و قابلیت کارکرد از ۵ ولت تا ۱۲ ولت و ابعاد ۸۰x۸۰x۲۵ میلیمتر ظاهری بسیار ساده دارد. این محصول  ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ دور در دقیقه می چرخد. سایز فن۸۰ میلی‌متری است.

کانکتور برق این محصول ۴ پین Molex و نوع فن Hydraulic Bearing است. مشخص است که نمی توانید از این محصول انتظارات بالایی داشته باشید نه فقط به خاطر قیمت، بله به خاطر کارایی و قدرت. با این وجود این محصول برای راه اندازی کارهای ساده کاملا کاربردی است.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها